Spela Civ: Beyond Earth gratis i helgen

Medlem
Spela Civ: Beyond Earth gratis i helgen

Trevligt, kan ju lätta på suget lite tills det att det kommit några expansioner.

Medlem

AIn är förvånansvärt dålig och spelet saknar helt diplomati.
Total skit mao.

Medlem

Har redan civ 5 och knappt hunnit spela något av det.
Men, tack för tipset!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ångrar djupt att jag köpte detta för nypris... att jag aldrig lär mig

Medlem
Skrivet av magma:

Har redan civ 5 och knappt hunnit spela något av det.
Men, tack för tipset!

Civ 5 är dessutom ett bättre spel om du frågar mig. så spela det istället.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av magma:

Har redan civ 5 och knappt hunnit spela något av det.
Men, tack för tipset!

Civ 5 är dessutom ett bättre spel om du frågar mig. så spela det istället.

Civ 5 är helt klart bättre, men när man har en bit över 300 timmar i det så är Beyond Earth skönt som variation om inte annat

/ LordDaimos

Medlem

Najs! Har avvaktat med att köpa det, då det har fått blandade recensioner. Lika bra att pröva själv.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Beyond Earth är ett innehållslöst och ytligt spel, utan den mystik, djup och atmosfär som Alpha Centauri hade. Jag har spelat det bara 10-15 timmar, så det var svårt att utvärdera själva spelmekaniken, men dom flesta verkar vara överens om att AI:n, diplomatin, spelbalansen, variationen etc. är dålig.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av magma:

Har redan civ 5 och knappt hunnit spela något av det.
Men, tack för tipset!

Civ 5 är dessutom ett bättre spel om du frågar mig. så spela det istället.

Och då är det ändå sämre än Civ 4 BTS som är ett riktigt bra spel. Men jag kan än idag inte förstå varför de tog bort slutskärmen från trean där alla besegrade civilisationer stod med blåtiror och snyftade. "Hörni, vad ska vi göra med den här simpla, asroliga, lätt att implementera funktionen som hjälper en spelare varva ner på trevligt sätt efter en lång omgång och som stör ingen. Jag vet, vi tar bort den."

??????????


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Namm:

Beyond Earth är ett innehållslöst och ytligt spel, utan den mystik, djup och atmosfär som Alpha Centauri hade. Jag har spelat det bara 10-15 timmar, så det var svårt att utvärdera själva spelmekaniken, men dom flesta verkar vara överens om att AI:n, diplomatin, spelbalansen, variationen etc. är dålig.

Om du spelade spelet vid release så är du kanske intresserad av deras "Fall update" som släpptes i början på december som balanserade om och fixade till en hel del. Det gör inte spelet till ett jättebra spel, men det råder bot på en del störande saker och sponant så har jag nog haft roligare med spelet sen patchen släpptes.

http://www.civilization.com/en/news/2014-12--civilization-bey...

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av magma:

Har redan civ 5 och knappt hunnit spela något av det.
Men, tack för tipset!

Civ 5 är dessutom ett bättre spel om du frågar mig. så spela det istället.

Civ 5 är helt klart bättre, men när man har en bit över 300 timmar i det så är Beyond Earth skönt som variation om inte annat

/ LordDaimos

jag håller inte med, om man inte har några/något av de större dlcna till civ5 så är det inte bättre.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

1
Skriv svar