H1Z1 – pengarna tillbaka om du inte gillar airdrops

Medlem
Skrivet av Staffan:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Staffan:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Staffan:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Staffan:
Skrivet av zliddret:

Trodde faktiskt det skulle vara pay 2 win när jag bara läste först igår om airdrops. Trodde alltså att dom skulle landa i närheten av dig, men nu när man fick förklarat hur det hela låg till så är ju spelet långt från pay 2 win.

Folk som säger annat är för onykter för att förstå då att det inte är p2w

Såklart det fortfarande är p2w. Spelar ingen roll om du får sakerna i lådan, om inte så betalade du för att någon annan ska vinna.

Man kan väl döda dem med en pilbåge eller liknane och stjäla deras gyra grejor.
Verkar som att trollfaktorn i detta spelet är ganska högt och att man har ännu mer
att tjäna på att kunna spelet i stället för att köpa "fördelar"

Har du själv en pilbåge och möter en spelare som har en automatkarbin, så förlorar du 9 av 10 gånger. Sedan går du i ovisshet om din mördare förtjänat sitt vapen eller om han betalat för det, och det är inte kul, det suger.

Spelar ingen roll om airdrops landar 20m eller 3km ifrån dig. Spelar ingen roll om det är 1% eller 99% chans att du får ett vapen. Det ska inte finnas köpta fördelar.

Vad vet du om det?

Det ända du vet är att du inte vet för spelet är inte färdigt.
Vad vi däremot vet är att gnällspikar har sagt just samma sak i
massa andra titlar med samma affärsmodel och det gäller för
Planetside 2 med, ett spel som också är free to play av SOE.

Jag har spelat Planetside 2 sedan beta och hört detta gnäll i två år.
Har aldrig betalat en krona och har över 800 filmer på youtube som bevisar
att detta är allt annat än pay to win.

Jag spelade Blacklight retribution free to play innan och nu spelar
jag Survarium....free to play igen.

Detta konstanta gnäll från folk som inte vet ett dyft är patetiskt

Vi drar ned det lite då, du har en kniv och du möter någon med en pilbåge, då förlorar du 9 av 10 gånger. Sedan undrar du om denna person som dödade dig har köpt pilbågen eller förtjänat den på lika villkor som andra. Fattar du poängen nu? Bara för att man KAN vinna över någon som har köpt gear så tar det inte bort att det är p2w.

Som jag fattat det, dina videos av Planetside 2 visar att du kan vinna över folk som betalat för tex weapon-upgrades? Men hade man inte kunnat köpa detta så har det varit en helt annan match. Då hade du kanske vunnit ännu mer.

För det första så är det ingen som vet balansen mellan gratis vapen och betalda vapen. För det andra så kan ju jag komma över betalda vapen gratis, genom
plundring och stöld et.c.

Vad du inte verkar förstå är att SOE har varit väldigt måna om att deras tidigare
titlar inte blir pay to win och även om jag har kritiserat dom brutalt för många
saker så kan jag lova att Planetsie 2 är inget pay to win och det var Smedly som
var chef över det spelet med, i alla fall tills för nå'n månad se'n

Du kommer med massa kommentarer att köpta vapen är så bra och gratis är dåliga, jag hoppas u själv fattar att det du säger är bara spekulationer.

"För det första så är det ingen som vet balansen mellan gratis vapen och betalda vapen." Skulle det vara något annat än perfekt balans är det ju heeelt sjukt. Tänk lite va?

Du hittar du på saker, läs vad jag skrev igen. Kan man köpa saker som gör dig bättre är det fel.

"Tänk lite va" säger killen med noll koll!!

Har du någon tidigare erfarenhet med free to play spel?
Har du erfarenhet med SOE's andra free to play spel?

Det låter på din argumentation som att svaret är nej men som jag sagt tidigare,
jag har över 800 videor som bevisar att tidigare så har SOE lyckats undvika
"pay to win" i Planetside 2.

Att du sitter och låtsas veta hur mycket skillnad det gör att köpa saker
är bara patetiskt så följ ditt eget råd i fortsättningen och tänk lite va


signatur

MattiAceGaming

NuZ
Testpilot
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Farris:
Skrivet av zliddret:

Trodde faktiskt det skulle vara pay 2 win när jag bara läste först igår om airdrops. Trodde alltså att dom skulle landa i närheten av dig, men nu när man fick förklarat hur det hela låg till så är ju spelet långt från pay 2 win.

Folk som säger annat är för onykter för att förstå då att det inte är p2w

De har fortfarande ljugit alla rakt upp i ansiktet, då vapen faktiskt säljs för riktiga pengar, vare sig det är indirekt eller direkt.

Och idén att "Spelare ska betala pengar och stå för server events" är en ganska pantad idé i all ärlighet.
Varför kan de inte ha airdrops som random events då?

Nej juste, de får ju inga pengar då, oj.

Finns skillnad på p2w och skumma business modells.
Glad att jag sket i och betala för att testa SOE's Alpha åtminstone!

Ja jag sa inget om att den delen, självklart så är det korkat gjort då jag vet själv att SOE talade om att bara sälja kosmetiska saker innan ens det fanns något att visa från spelet, men jag tror ärligt dom kommer fixa det där senare.
Dock så är det ju bara airdrops du kan köpa och inte själva vapnen i sig om jag inte missförstod allt jag läste från igår bara, ändå långt från pay 2 win när du inte får airdropen hos dig utan den kan hamna lite var som helst.

var som helst inom 250 meter just nu. Dom skall ändra till 750m. Ja kommer bara logga in på min server bär det är lite spelare. Köpa en drop för 45kroch få bra saker som landar 750m ifrån mig. Klart de e pay 2 win! 750m tar mindre en 1 min i spelet att springa. Speciellt på ett öppet fält. Jag kommer ha dom bästa vapnerna med största ryggsäcken och en massa olika bra saker. Sedan kommer jag åka fram och tillbaka mellan dom 3 stora spawn områderna och döda alla nya. P2W och jag betalar för att vinna. Hoppas du inser min ironi och faktumet att det är p2w även efter nästa patch fast planet och dropet rör sig långsammare. Mvh

*edit* jävla auto correct telefon så försök stå ut med min svenska i inlägget


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av athlOn:

Jag blev mest förbannad över att det finns ju inga servrar att spela på. Typ 5 EU med väntetid på 2h. Jag bailade hårt..... Back to DayZ ;P

Tisdag ska de dra upp ca 200 europeiska servrar. Kom tillbaka då!

Medlem

Är de så kallade "airdropsen" implementerade i spelet ännu? Någon som har testat isf?

Medlem

Ok om man tar 20$ för early access, men att börja ta betalt för funktioner i spelet som tex air drops tycker jag är fel. Vad händer med grejerna när de wipar mellan Alpha, beta, och guld? Air dropsen är en funktion som ska testas, och sen när det är implementerat och balanserat etc etc så kan man börja ta betalt.

Medlem

jag fattar inte varför sony släpper det här spelet... måste vara cash in eller nånting

Medlem
Skrivet av KennyMustDie:

Är de så kallade "airdropsen" implementerade i spelet ännu? Någon som har testat isf?

Jag kallade in ett airdrop. Väntate i runt 3 minuter på att det skulle komma till marken. Jag väntar och ser containern landa och går fram till den. Ut kommer typ 7 zombies och börjar attackera mig, allt jag har är en pinne så jag får panik.

Helt plötsligt hör jag någon skrika, kollar bakom mig och ser 4 spelare komma springades mot mig med pil och båge. Jag springer iväg och blir skjuten i ryggen några gånger tills jag dör..

Tror inte jag kommer kalla in några fler airdrops..

krävs 45 pilar att döda ngn med en pilbåge, och ett skott från ett airdrop-vapen?

NuZ
Testpilot
Skrivet av humancentipede:

krävs 45 pilar att döda ngn med en pilbåge, och ett skott från ett airdrop-vapen?

2 pilar alt. 1 hs. Så starkare en .45 i spelet. Man startar ju istortsätt med pilbåge så de gör inget.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Första speltiden hittade jag en 9m pistol lite senare hittade jag en sniper gammalt jaktgevär i ett hus. Sen dess har jag inte hittat nåt

Medlem

Intressant att se resultatet av alla här som ska dela med sig av sina åsikter om en artikel som de inte vet vad den handlar om.

Anledningen till att Sony erbjuder en återbetalning är för att de har medvetet ljugit för spelarna helt fram till Early Access-releasen. Vi har gång på gång blivit garanterade att vi inte ska kunna betala pengar för vapen och ammunition. Smedley själv har sagt, rent ut, att det absolut inte kommer finnas vapen och ammo i airdrops.

Vad får vi på dag 1? Vapen och ammo i airdrops som vi betalar för.

Det är klart att de erbjuder pengarna tillbaka annars är de helt vidöppna för en stämning i USA.

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av zliddret:

Trodde faktiskt det skulle vara pay 2 win när jag bara läste först igår om airdrops. Trodde alltså att dom skulle landa i närheten av dig, men nu när man fick förklarat hur det hela låg till så är ju spelet långt från pay 2 win.

Folk som säger annat är för onykter för att förstå då att det inte är p2w

De har fortfarande ljugit alla rakt upp i ansiktet, då vapen faktiskt säljs för riktiga pengar, vare sig det är indirekt eller direkt.

Och idén att "Spelare ska betala pengar och stå för server events" är en ganska pantad idé i all ärlighet.
Varför kan de inte ha airdrops som random events då?

Nej juste, de får ju inga pengar då, oj.

Finns skillnad på p2w och skumma business modells.
Glad att jag sket i och betala för att testa SOE's Alpha åtminstone!

http://www.vg247.com/2014/08/16/h1z1-pc-ps4-gamescom-soe-live...

Säger dom att air drops kommer ha det så läs innan du spyr galla nästa gång : )

Medlem
Skrivet av Watchmen:

Indie spel kan jag förstå med early access. Men
när större bolag som gör det blir det mer betala för att få beta testa vårt spel åt oss.

Jag tycker inte att någon har rätt att klaga på den här typen av early access. Antingen väljer man att betala för att testa spelet och står sitt kast eller så väntar man tills det släpps, det är väldigt enkelt.
Detta är så vanligt numera att det är i stort sett omöjligt att missförstå vad man ger sig in i, det spelar ingen roll vilken utvecklare det handlar om.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Watchmen:

Indie spel kan jag förstå med early access. Men
när större bolag som gör det blir det mer betala för att få beta testa vårt spel åt oss.

Jag tycker inte att någon har rätt att klaga på den här typen av early access. Antingen väljer man att betala för att testa spelet och står sitt kast eller så väntar man tills det släpps, det är väldigt enkelt.
Detta är så vanligt numera att det är i stort sett omöjligt att missförstå vad man ger sig in i, det spelar ingen roll vilken utvecklare det handlar om.

Helt korrekt,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Testade spelet lite tidigare idag .
typ 20 min kanske .
Känndes som kartan är för liten mot antal spelare då
man mötte säkert en 5 pers under den korta tiden ,
Samt att allt man titta i var tomt .
Ska spela lite mer ikväll och se hur den känns då .
Vet inte hur stor kartan är . man kanske har en gemensam spawn area .
iaf . En sak man gilla med t,ex day z var just det att det var "ovanligt " att se andra spelare och i om det vart dem en skrämmande upplevelse

Kartan är relativt stor men med få spawnpoints och spelare tenderar att följa stora vägar och springa mot grejer som de kan se på vägkartorna. Jag har spelat spelet ett bra antal timmar och ibland så känns spelet dött om man bara springer runt i vildmarkerna. Stortäder kan också kännas enormt tomma ibland. Jag tycker att spelet blir lite roligare när man ibland får gömma sig ifrån grupper utav spelare. Jag mötte en grupp på 9 spelare igår, det blev total kaos ^^

Medlem
12
Skriv svar