Hearts of Iron IV försenas

Robot
Medlem
Hearts of Iron IV försenas

Bra att dom får lite mer tid och finslipa spelet. Paradox Interactive har aldrig svikit mig.

Medlem

bästa släpptid vore när man anställning har gått ut så man har gott om tid xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Och här sitter jag och väntar på att de ska utannonsera Crusader Kings 3.


signatur

Have a good time!

Medlem

Det känns bra att utvecklare försenar spelen för att finslipa spelen lite extra.

Medlem

Är jag den enda som inte är intresserad alls av HOI4? Har väldigt många timmar på HOI3 men det nya känns så otroligt nerdummat. Skillnaden mellan 3an och 4an känns gigantisk och åt helt fel håll.

Medlem
Skrivet av AxelNyman:

Är jag den enda som inte är intresserad alls av HOI4? Har väldigt många timmar på HOI3 men det nya känns så otroligt nerdummat. Skillnaden mellan 3an och 4an känns gigantisk och åt helt fel håll.

Har aldrig lyckats spela de äldre HOI, kan vara att jag är korkad, men UIn känns så mycket sämre. I Victoria,CK och EU har jag inte haft samma problem.

Medlem
Skrivet av Brain:

Och här sitter jag och väntar på att de ska utannonsera Crusader Kings 3.

Vicky 3 först tack.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skribent

Vad ska jag nu göra med mitt liv?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av AxelNyman:

Är jag den enda som inte är intresserad alls av HOI4? Har väldigt många timmar på HOI3 men det nya känns så otroligt nerdummat. Skillnaden mellan 3an och 4an känns gigantisk och åt helt fel håll.

Vet vad du menar men håller inte med. HoI 4a blir nog lite "nerdummat"(mindre micromanagment). Tror mängden personer som gillade HoI3 var på tok för få för att göra den riktningen finansiellt försvarbar..

Jag älskar strategi spel och har spelat alla eu, ck, HoI, panzer general civ etc etc. HoI3 orkar jag dock aldrig spela längre än kriget mot ryssarna, mängden micromanagment och små grejer att pilla med är bara på tok för mycket. Tycker HoI4 verkar ha hittat en bra mycket bättre balans.

Självklart än del som kommer bli besvikna, och utifrån din post gissar jag på dig, men tror helt enkelt att det är för få som gillar HoI3 för att göra ett sådant spel med en sådan budget.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Vet vad du menar men håller inte med. HoI 4a blir nog lite "nerdummat"(mindre micromanagment). Tror mängden personer som gillade HoI3 var på tok för få för att göra den riktningen finansiellt försvarbar..

Jag älskar strategi spel och har spelat alla eu, ck, HoI, panzer general civ etc etc. HoI3 orkar jag dock aldrig spela längre än kriget mot ryssarna, mängden micromanagment och små grejer att pilla med är bara på tok för mycket. Tycker HoI4 verkar ha hittat en bra mycket bättre balans.

Självklart än del som kommer bli besvikna, och utifrån din post gissar jag på dig, men tror helt enkelt att det är för få som gillar HoI3 för att göra ett sådant spel med en sådan budget.

Jo det stämmer nog rätt bra, då det är många polare som gett upp när jag försöker visa dem spelet. Sen har jag inte spelat HOI4 såklart men tycker de har dummat ner det lite för mycket av det lilla man har sett. Gillade alltid hur mycket man var tvungen att planera för att göra sin egna D-day. Men vi får väl se när det släpps till sommaren.

Medlem

Jag gillar HoI2 mera än 3'an.
Jag har ej kollar vilket uplägg 4 kommer ha, men jag hoppas på HoI3 style


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hoppas att dem fixar sin urusla nätkod/spelkod till nästa spel. EU4 fick i och för sig hotjoin men jag har aldrig sett den funka med flera än tre. I princip varje kväll av spel är det någon som crashar eller hamnar out of sync.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av AxelNyman:

Är jag den enda som inte är intresserad alls av HOI4? Har väldigt många timmar på HOI3 men det nya känns så otroligt nerdummat. Skillnaden mellan 3an och 4an känns gigantisk och åt helt fel håll.

Jag tycker den går åt helt rätt håll.

Det blir mycket mer detaljer så som produktionslinor av berömda krigsfodorn och flygplan som alla som sett den dokummentärfilm ( eller bara Pearl harbour filmen ) känner igen...

Och istället för 1000 ledare med tråkiga svartvita foton och identiska oviktiga bonusar så blir det färre ledare som dock spelar mer roll.

Mindre detaljer för oändlig hirarki, men istället battleplans som AIn kan hantera.

Mer detaljer kring hur du kan utforma din division och möjlighet att updatera grundspecen som slår på alla 300 divisionerna i hela ryska armeén istället för att spendera 1 timma (real time) att ändra deras struktur manuellt.

För min del så tar jag hellre ett fungerande spel som är lite enklare, än ett trasigt med onödig komplexitet varje dag i veckan. Jag har lagt 600 timmar på HoI3 och över hälften av alla funktioner/techs/spelmekanik osv är på något sätt trasiga, så jag ser verkligen fram emot ett mer polerat HoI4!

Medlem

Måste hålla med om att HoI går rätt väg genom att simplifiera vissa saker och mer satsa på olika större val. Största problemet med HoI är att det är helt oöverskådligt för en ny spelare, även till stor del för en mer erfaren. Man lägger timmar på micromanagement av saker som egentligen inte spelar så stor roll. Vilket gör att man ofta väljer att spela mindre effektivt för att det helt enkelt blir för jobbigt annars.

Man vill lägga tid på saker som är roliga. Bygga enheter, utveckla samhället och göra krigsplaner. Inte sitta och klicka in 200 anonyma befäl till 4x militia divisioner eller koppla runt dem en och en till olika HQ.

Det är en av anledningarna till att jag föredrar EU4.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

nån som vet om det är en gammal motor spelet bygger på, eller om allt är helt nytt?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Måste hålla med om att HoI går rätt väg genom att simplifiera vissa saker och mer satsa på olika större val. Största problemet med HoI är att det är helt oöverskådligt för en ny spelare, även till stor del för en mer erfaren. Man lägger timmar på micromanagement av saker som egentligen inte spelar så stor roll. Vilket gör att man ofta väljer att spela mindre effektivt för att det helt enkelt blir för jobbigt annars.

Man vill lägga tid på saker som är roliga. Bygga enheter, utveckla samhället och göra krigsplaner. Inte sitta och klicka in 200 anonyma befäl till 4x militia divisioner eller koppla runt dem en och en till olika HQ.

Det är en av anledningarna till att jag föredrar EU4.

Lite granna motsatsen för mej, jag älskar att spela som tex Swe och ta över världen med burtal hänslöshet. Bli ensam häskare med en enorm armè!
Vem som är vad är ointresant, bara antalet Tanks, gubbar, flyg, båtar osv.. är av intresse här ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

nån som vet om det är en gammal motor spelet bygger på, eller om allt är helt nytt?

Alla Paradox "Grand Strategy" spel som görs inhouse bygger på samma grundmotor, som de utvecklar gradvis och lägger till nya funktioner i allt efter behovet uppstår. Exempelvis har de lagt till nya grafik/väder effekter denna gången som de lyft fram i sina utvecklingsdagböcker för att försöka råda bot på problemet att man växlar mellan 20 olika "kartlägen".

Målet är att på ett snyggt sätt få in så mycket relevant information som möjligt, inkl väder och tid på dagen i en huvud vy, samt ändra informationen beroende på zoom läge mer dynamiskt. Zoomar du exempelvis ut ser du att Sverige har totalt 10 infanteri och 2 pansar divisioner i norr och hälften i söder, zoomar du in flyttas brickorna och du ser mer detaljerat precis var de är stationerade ( en annan nyhet med motorn ).

Jag kan varmt rekommendera alla intresserade att läsa deras utvecklingsdagböcker som finns här:

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?756563-Hea...

1
Skriv svar