Svar på Hotline Miami 2-förbudet: "Piratkopiera spelet"

Robot
Medlem
Svar på Hotline Miami 2-förbudet: "Piratkopiera spelet"

Kommentarer som detta får mig att vilja köpa spelet.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kommentarer som detta får mig att vilja köpa spelet.

Anarkist!

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kommentarer som detta får mig att vilja köpa spelet.

Samma här. Det är väl det som de räknar med när de fäller uttalanden som dessa :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Tycker det bara är sjukt med sexuellt våld i ett spel, men om man inte gillar spelet så är det bara att låta bli att köpa det.

Medlem
Skrivet av Securion:

Tycker det bara är sjukt med sexuellt våld i ett spel, men om man inte gillar spelet så är det bara att låta bli att köpa det.

Allt sexuellt våld i filmer och serier, eller vilken annan typ av media som helst? Vad är skillnaden?

Medlem
Skrivet av Securion:

Tycker det bara är sjukt med sexuellt våld i ett spel, men om man inte gillar spelet så är det bara att låta bli att köpa det.

Du har rätt... dags att ta bort allt i spel som redan finns i filmer m.m med och bara lägga in kramar och pussar, vi kan passa på att då samtidigt färga blodet rosa med och det flyger ut små glada drakar ur huvudet om man skjuter skallen av folk, tänkte våld i ren allmänhet i spel är väl i såna fall sjukt med?

k3m
Medlem

"asgarvar" :'D

Medlem

Seriös fråga: Är det våldtäkt om den som blir utsatt är död? Är det inte frågan om nekrofili då?

Mvh
Kvillen

Medlem
Skrivet av Kvillen:

Seriös fråga: Är det våldtäkt om den som blir utsatt är död? Är det inte frågan om nekrofili då?

Mvh
Kvillen

I juridisk mening finns ej nekrofili. Jämför det med pedofili där brottet är våldtäkt mot barn. I nekrofili fallet är det istället fråga om brott mot griftefrid.
Vill ej diskutera din "sjuka" fråga mer än så :P.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:
Skrivet av Kvillen:

Seriös fråga: Är det våldtäkt om den som blir utsatt är död? Är det inte frågan om nekrofili då?

Mvh
Kvillen

I juridisk finns ej nekrofili. Jämför det med pedofili där brottet är våldtäkt mot barn.
Vill ej diskutera din "sjuka" fråga mer än så :P.

Men när har juridisk haft rätt gällande sånt här? Nekrofili finns i allra högsta grad, juridiskt kan inte döma vad som existerar eller inte när det kommer till ett beteende som pedofili, nekrofili och andra saker kallas när det kommer till det sexuella.

Skrivet av Lasrod:

Kommentarer som detta får mig att vilja köpa spelet.

Det är det som är poängen...

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Freddan:
Skrivet av Kvillen:

Seriös fråga: Är det våldtäkt om den som blir utsatt är död? Är det inte frågan om nekrofili då?

Mvh
Kvillen

I juridisk finns ej nekrofili. Jämför det med pedofili där brottet är våldtäkt mot barn.
Vill ej diskutera din "sjuka" fråga mer än så :P.

Men när har juridisk haft rätt gällande sånt här? Nekrofili finns i allra högsta grad, juridiskt kan inte döma vad som existerar eller inte när det kommer till ett beteende som pedofili, nekrofili och andra saker kallas när det kommer till det sexuella.

Det är väl svårt att säga att juridiken har fel. Den handlar ju om att identifiera vad som anses bryta mot samhällskontraktet (är brottsligt) och definiera konsekvenser. Nekrofili och pedofili kan inte anses som brottsligt då det skulle utgöra tankebrott varför man har definierat handlingarna som brott och inte attraktionen i sig. I psykologisk mening är nekrofili sexuell attraktion till avlidna människor. Förekommer samlag med lik får man väl anta att det är nekrofili som ligger bakom, men det går inte att tala om våldtäkt lika lite som man kan tala om misshandel när det är ett lik som är "offret".

Inaktiv

Om spelet inte släpps samtidigt på PC som konsoler.. piratkopiera spelet?


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av Ampersand19:
Skrivet av Securion:

Tycker det bara är sjukt med sexuellt våld i ett spel, men om man inte gillar spelet så är det bara att låta bli att köpa det.

Allt sexuellt våld i filmer och serier, eller vilken annan typ av media som helst? Vad är skillnaden?

Jag avskyr och undviker personligen sexuellt våld i all media så gått det går, men det är mer flexibelt i spel. Det som de gjort här är det rätta svaret: lägg till ett option för att censurera vad som syns grafiskt, som är helt frivilligt att använda. Det är inte svårare än så.

Medlem

Like a boss.

Skrivet av zliddret:
Skrivet av Securion:

Tycker det bara är sjukt med sexuellt våld i ett spel, men om man inte gillar spelet så är det bara att låta bli att köpa det.

Du har rätt... dags att ta bort allt i spel som redan finns i filmer m.m med och bara lägga in kramar och pussar, vi kan passa på att då samtidigt färga blodet rosa med och det flyger ut små glada drakar ur huvudet om man skjuter skallen av folk, tänkte våld i ren allmänhet i spel är väl i såna fall sjukt med?

argh, tjejspel

Medlem

Kluven ang detta. På ett sätt schysst av dem, även om de nog bara plockar grattis pr reklam. Men samtidigt uppmuntrar dem folk till att göra olagliga saker. (För jag antar att det är olagligt att piratkopiera i AU också)

Medlem

"där vi får se den omtalade våldtäktsscenen" Känns ungefär som när dem skulle säga "shit" på tv i Southpark.

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Kluven ang detta. På ett sätt schysst av dem, även om de nog bara plockar grattis pr reklam. Men samtidigt uppmuntrar dem folk till att göra olagliga saker. (För jag antar att det är olagligt att piratkopiera i AU också)

Är det olagligt om utgivaren/utvecklaren säger att man får ladda ner det gratis?

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Jag avskyr och undviker personligen sexuellt våld i all media så gått det går, men det är mer flexibelt i spel. Det som de gjort här är det rätta svaret: lägg till ett option för att censurera vad som syns grafiskt, som är helt frivilligt att använda. Det är inte svårare än så.

Våld som våld i min mening, är man speciellt känslig för en viss typ av våld (eller vilket innehåll som helst egentligen) får man göra sin research och undvika den underhållning som innehåller just den typen.

Tycker bara hela idén med att skaparen ska anpassa/ändra sitt spel/film/bok för att passa fler människor är absurd.

Medlem
Skrivet av angelcrusher:
Skrivet av Rwaat:

Kluven ang detta. På ett sätt schysst av dem, även om de nog bara plockar grattis pr reklam. Men samtidigt uppmuntrar dem folk till att göra olagliga saker. (För jag antar att det är olagligt att piratkopiera i AU också)

Är det olagligt om utgivaren/utvecklaren säger att man får ladda ner det gratis?

Kan vara det, utgivaren/utvecklarens åsikter kan skilja sig från deras advokaters åsikter. Men kan inte sådant här tillräckligt bra för att ge ett korrekt svar.

Medlem

Rape is bad, M'kay.

Medlem
Skrivet av KeeperofMee:

Rape is bad, M'kay.

Vilken tur att detta inte är våldtäkt då då det är pixlar det handlar om och inte riktiga människor. Jag har ingenting emot sexuellt våld i SPEL, så länge det görs på ett BRA sätt! Dvs driver storyn framåt eller förklarar historian bakom en karaktär.

Jag är rätt säker på att majoriteten av spelare kan särskilja på verklighet och fantasi.

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av KeeperofMee:

Rape is bad, M'kay.

Vilken tur att detta inte är våldtäkt då då det är pixlar det handlar om och inte riktiga människor. Jag har ingenting emot sexuellt våld i SPEL, så länge det görs på ett BRA sätt! Dvs driver storyn framåt eller förklarar historian bakom en karaktär.

Jag är rätt säker på att majoriteten av spelare kan särskilja på verklighet och fantasi.

Sexuellt våld som görs på ett dåligt sätt då? Fortfarande pixlar.

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av KeeperofMee:

Rape is bad, M'kay.

Vilken tur att detta inte är våldtäkt då då det är pixlar det handlar om och inte riktiga människor. Jag har ingenting emot sexuellt våld i SPEL, så länge det görs på ett BRA sätt! Dvs driver storyn framåt eller förklarar historian bakom en karaktär.

Jag är rätt säker på att majoriteten av spelare kan särskilja på verklighet och fantasi.

Sexuellt våld som görs på ett dåligt sätt då? Fortfarande pixlar.

Om det inte tillför spelet något så känns det rätt värdelöst i min mening.
Knappast så jag vill förbjuda det dock. Känns bara som ett spel som inte är i mitt tycke. Samma sak med skräck och slasher filmer.. Ser inte anlending till att kolla på dem..

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Kluven ang detta. På ett sätt schysst av dem, även om de nog bara plockar grattis pr reklam. Men samtidigt uppmuntrar dem folk till att göra olagliga saker. (För jag antar att det är olagligt att piratkopiera i AU också)

Fast har du tillåtelse från den som äger Copyright att kopiera produkten är det inte piratkopiering . Fast då gäller det ju så klart att personen som har givit dig rättigheten att göra så faktiskt har rätten att göra det.

Medlem

vem tror på det här med censur i dagens moderna samhälle? Att det skulle hjälpa befolkningen och att få dem att bara glömma allt hemskt som finns där ute.

Ja, menar grafiken i Hotline Maiami är pixlig, men våldsam men knappast värre än en actionfilm och bara för att man ser något hemskt så får man inte för sig att göra något liknande i verkligheten. Vad är Australien rädda för? Att människor ska få idéer eller? Jag tror inte på det och tycker att det är fantastiskt att vi får bo i ett så liberalt land som Sverige, där censur inte finns i någon större utsträckning.

Censuren i Tyskland är enligt mig också löjlig, då de inte får ha nazister i spel. Titta bara på Wolfenstein där alla nazistiska symboler är borttagna, men de tyskar som spelar spelet vet fortfarande om att man dödar nazister. Vad är det bra för är min fråga?


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Rwaat:

Kluven ang detta. På ett sätt schysst av dem, även om de nog bara plockar grattis pr reklam. Men samtidigt uppmuntrar dem folk till att göra olagliga saker. (För jag antar att det är olagligt att piratkopiera i AU också)

Fast har du tillåtelse från den som äger Copyright att kopiera produkten är det inte piratkopiering . Fast då gäller det ju så klart att personen som har givit dig rättigheten att göra så faktiskt har rätten att göra det.

ja, när en viktig person inom företaget ger dig ett godkännande så kan det knappast vara olagligt. Han tycker att Australiens censurlagar är löjliga och att man ska ignorera dem via att piratkopiera spelet. När deras marknad för spelet i Australien ändå redan är död så kommer inte piratkopieringen att skada dem något nämnvärt.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Staten ska inte censurera.
Företaget som äger copyrighten får gör vad dom vill med den.
Nu har jag för mig att dessa gossar inte har en juridisk avdelning som kan väcka åtal mot eventuella pirater.

Men om pelle skulle hamna i rätten för att ha piratkopierat Hotline så kan företaget bara säga att dom inte vill väcka åtal och kommer inte vilja va en del av utredning.

Kan du som skapare inte tjäna pengar på din produkt så är det lika bra att erbjuda den gratis, det skulle jag ha gjort. Sen kan det bli inflation med att människor i andra länder anser att det är Ok piratkopiera deras spel för att Australien gör det.
Men jag tror att Hotline killarna har en sådan bra fanbase som kommer köpa spelet iaf för att supporta dom.

1
Skriv svar