Bloodborne – mörkt gameplay-klipp lär dig kontrollerna

Robot
Bloodborne – mörkt gameplay-klipp lär dig kontrollerna
Medlem
Bloodborne – mörkt gameplay-klipp lär dig kontrollerna

Åååh varför är det så långt kvar? Vill ha det nu! För nöja mig med Dark Souls 2 ett tag till då..

Medlem

Kör lite Lords of the fallen fram tills Bloodborne! Kommer bli sjukt fint. Och sedan sätta tänderna i Dark Souls 2 till ps4 i april.

Inaktiv

Man får hoppas det släpps till PC också, fastän jag tvivlar starkt på att det kommer att ske.

SoL
Medlem
Skrivet av Locktail:

Kör lite Lords of the fallen fram tills Bloodborne! Kommer bli sjukt fint. Och sedan sätta tänderna i Dark Souls 2 till ps4 i april.

Släpper dom hela dark souls 2 till ps4? De e inte bara nåt dlc då?

Medlem
Skrivet av SoL:
Skrivet av Locktail:

Kör lite Lords of the fallen fram tills Bloodborne! Kommer bli sjukt fint. Och sedan sätta tänderna i Dark Souls 2 till ps4 i april.

Släpper dom hela dark souls 2 till ps4? De e inte bara nåt dlc då?

Ska vara hela spelet inklusive alla dlc's

"The game will feature a number of changes and improvements, and will include all the previously released DLC as well as new story content and characters."

SoL
Medlem
Skrivet av Locktail:
Skrivet av SoL:
Skrivet av Locktail:

Kör lite Lords of the fallen fram tills Bloodborne! Kommer bli sjukt fint. Och sedan sätta tänderna i Dark Souls 2 till ps4 i april.

Släpper dom hela dark souls 2 till ps4? De e inte bara nåt dlc då?

Ska vara hela spelet inklusive alla dlc's

"The game will feature a number of changes and improvements, and will include all the previously released DLC as well as new story content and characters."

Fan va fett, jag har inte spelat nåt dlc till tvåan så då väntar jag nog tills det släpps på ps4

Medlem

instant buy 2015

Medlem

Hoppas det känns mer som Demon Souls än Dark Souls 1 & 2. Tyckte det hade tyngre och mörkare och livlös feeling.

Medlem

Åh ser ut att vara ett schyst spel, synd att det inte kommer på pc, men ett sådant här spel kan jag tänka mig att lira på ps4 =).

Vänta lite här... varför ser det så seg och konstigt ut...

*kollar wiki...

:|...

30fps....

FFFFFF.....

!Varning för argt gormande!

Stop!

Ni (och ni vet precis vilka ni är, era ytliga grafikhoror) ni kan låtsas om så mycket ni vill att 30fps är "okej", eller en "vane sak". Fuuuucking bullshit! (Och innerst inne vet ni troligtvis om det).

Visst en kan ratta en bil med arslet och även där hävda att det är en "vane sak". Hade dock alla varit vana vid 60fps, för att inte tala om 100-144fps hade inte en jävel hävdat något så totallt idiotiskt som att "30fps är en vane sak".

Är det verkligen meningen att allt man gör, ska kännas segt, drygt och jobbigt?!

Är det verkligen meningen att kontrollen alltid ska ligga efter, aldrig riktigt svarar på ens kommandon som man förvänta sig?!

Är det verkligen meningen att bilden, fysiken, animationerna osv ständigt ska halkar efter, kännas oskarp och suddig och göra en trött och irriterad?!

Förbannat synd på potentiellt bra spel, måtte denna 30fps galenskap ta slut någon jävla gång, för det börjar bli väldigt drygt nu.

För att inte tala om hur illa dessa spel kommer att åldras. Shit jag tycker 60fps börjar kännas rätt dassigt nu, så hur bra tror ni dessa spel kommer att kännas när 120hz och 120fps blivigt standard?

Och all denna kejsarens nya kläder bullshits pga att så många är så fulla av skit, inklusive speljournalister. Som fortfarande går med på den här skiten och ger toppbbetyg, även fast de borde veta bättre och kräva bättre.

Och det ironiska/tragiska i det hela är ju att vi "PC elitist", oftast är de få som hellre vill ha sämre grafik/effekter på konsoler, så spelen kan bli skarpare och spelbara istället.

För nu skiter jag i om konsolerna är lika svaga som 4år gamla datorer. För att i det långa loppet är det ju ändå spelen som avgör... Eller?!?! O_o

Men näääe, tydligen inte. För vi måste in i det sista låtsas om som att konsolerna är mycket kraftigare än de verkligen är, och skruva upp grafiken tills det blir ospelbart istället.

De må ha snålat rätt mycket med hårdvaran den här gången visserligen, något många utvecklare troligtvis inte riktigt räknat med. Men det borde fortfarande inte spela någon roll. Gör spelen först och främst spelbara, för i helvette!!!

Men icke...

Så nu är vi här igen.

Ännu en generation som blir överfylld av ytliga skitspel > = (.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ännu en generation som blir överfylld av ytliga skitspel > = (.

...eller så är det du som är ytlig och inte klarar av att uppskatta roliga spel för att de inte uppfyller några av dina tekniska krav.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Sapiens:

Ännu en generation som blir överfylld av ytliga skitspel > = (.

...eller så är det du som är ytlig och inte klarar av att uppskatta roliga spel för att de inte uppfyller några av dina tekniska krav.

Finns väl knappt inget så ytligt som att förstöra gamplay och mekanik till fördel för lite extra grafiskt lull lull?

Moderator | Testpilot

Riktigt synd på 30 fps om så är fallet. Spelen blir så mycket skönare att spela när det är uppe i 60.

http://30vs60.com/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Riktigt synd på 30 fps om så är fallet. Spelen blir så mycket skönare att spela när det är uppe i 60.

http://30vs60.com/

Då det varken är i helskärm eller man själv få ge input, så ger det där inte ens halva sanningen.

Vad man verkligen skulle vija, är att alla skulle få pröva på hur det är att lira något riktigt fastpaced på en Swift (1440p+144hz+gsync). Så de fattar hur det kan se ut och kännas.

I bildförhållande är det lite som att snacka om skillnaden mellan vhs och blu-ray, fast större. Då speciellt när allt rör på sig är det en stört stor skillnad att ha 144fps+gsync VS 30fps+v-sync. Knivskarp bild VS suddigt illamående. Total fokus VS jag har någon annans glasögon och har en dållig fylla.

Dock mycket viktigare, i gamplay och mekanik fårhållande är skillnaden som att spela ett riktigt tajt supersnabbt arkad lir VS att lira ett av dem där riktigt sega och usla LJN NES spelen där man hoppade med "upp knappen".

Lite som det här:

vs det här:

Men det går ju egentligen inte demonstrera, det måste upplevas.

Men men, känns som att folk kommer ju kämpa emot detta faktum in i det bittra sista, pga... tja vete fan...

De måste ogilla riktigt, riktigt bra spelkänsla eller nåt :S.

För 30fps blir ju mer "filmiskt" ,´D, nötter...

Medlem

Känner ni verkligen av så stor skillnad mellan 30 och 60 fps när det kommer till att spela på en konsoll från soffan? Tycker inte det är hälften så farligt i den miljön som det är framför datorn. Du sitter längre ifrån och du har inte en i närheten lika mycket precision i hur du styr grejer. Jag upplever att kontrollen slår ut en hel del av det lagget som man känner av. Så länge FPSen är stabil och inte hoppar stup i kvarten så tycker jag inte det är hela världen då. Det beror så klart på vad för sorts spel det är, men nu tänker jag rent generellt.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Känner ni verkligen av så stor skillnad mellan 30 och 60 fps när det kommer till att spela på en konsoll från soffan? Tycker inte det är hälften så farligt i den miljön som det är framför datorn. Du sitter längre ifrån och du har inte en i närheten lika mycket precision i hur du styr grejer. Jag upplever att kontrollen slår ut en hel del av det lagget som man känner av. Så länge FPSen är stabil och inte hoppar stup i kvarten så tycker jag inte det är hela världen då. Det beror så klart på vad för sorts spel det är, men nu tänker jag rent generellt.

håller med 100% det är en jädrans stor skillnad mellan 30fps på datorn och hur det upplevs från soffan med handkontroll på konsol.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Moderator | Testpilot

Last of us till ps4 är så mycket skönare att spela med sina 60 frames, gentemot originalet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Last of us till ps4 är så mycket skönare att spela med sina 60 frames, gentemot originalet.

Sure, men innan du faktiskt fick spela det i 60fps var det väl inga problem ändå? 30fps från soffan med kontroll känns inte alls laggigt på samma sätt som det gör vid datorn från min sida åtminstone. 30fps vid datorn och mus+tangentbord är extremt onajs, men på konsoll så sänker det inte spelupplevelsen för mig speciellt mycket (utan det är snarare att 60fps förhöjer den) antagligen på grund av just avståndet mellan dig och TVn i kombination med själva kontrollen, att analoga spakarna inte är precisa på samma sätt och det därför inte känns av på samma sätt heller.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Last of us till ps4 är så mycket skönare att spela med sina 60 frames, gentemot originalet.

Sure, men innan du faktiskt fick spela det i 60fps var det väl inga problem ändå? 30fps från soffan med kontroll känns inte alls laggigt på samma sätt som det gör vid datorn från min sida åtminstone. 30fps vid datorn och mus+tangentbord är extremt onajs, men på konsoll så sänker det inte spelupplevelsen för mig speciellt mycket (utan det är snarare att 60fps förhöjer den) antagligen på grund av just avståndet mellan dig och TVn i kombination med själva kontrollen, att analoga spakarna inte är precisa på samma sätt och det därför inte känns av på samma sätt heller.

Inga problem nej, men spelet var långt i från lika trevligt att spela som det kunde ha varit. Varför nöja sig med halvdana saker? Jag ser hellre att spelet blir så bra det kan bli.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Sapiens:

Ännu en generation som blir överfylld av ytliga skitspel > = (.

...eller så är det du som är ytlig och inte klarar av att uppskatta roliga spel för att de inte uppfyller några av dina tekniska krav.

Finns väl knappt inget så ytligt som att förstöra gamplay och mekanik till fördel för lite extra grafiskt lull lull?

Så du menar att 30fps förstör ett spel, att det blir näst intill ospelbart? Självklart har du rätt till att tycka så men att säga att ett spel (som du inte ens har spelat än) är skit, pga av skärmuppdateringen på 30fps som har i stort sett varit standard sen många år tillbaka. Då tycker jag att du har ett rätt smalt tänkande. Njut av spelen istället för att gräva i tekniska-termer.

Ser verkligen fram emot att få spela detta spelet! *längtar*

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Xepheros:

Känner ni verkligen av så stor skillnad mellan 30 och 60 fps när det kommer till att spela på en konsoll från soffan? Tycker inte det är hälften så farligt i den miljön som det är framför datorn. Du sitter längre ifrån och du har inte en i närheten lika mycket precision i hur du styr grejer. Jag upplever att kontrollen slår ut en hel del av det lagget som man känner av. Så länge FPSen är stabil och inte hoppar stup i kvarten så tycker jag inte det är hela världen då. Det beror så klart på vad för sorts spel det är, men nu tänker jag rent generellt.

håller med 100% det är en jädrans stor skillnad mellan 30fps på datorn och hur det upplevs från soffan med handkontroll på konsol.

Håller också med om att det är stor skillnad mellan 30fps på dator och hur det upplevs på soffan.

30fps Dator = fruktansvärt uruselt.

30fps Soffan = uruselt.

Att folk skulle tex säga att det kanske inte vore lönt att satsa på 120hz/fps spel till konsol än, kan jag köpa. Men inte 30fps vs 60fps.

Känns som att största anledningen folk går med på 30fps på konsol, är dålig/bs standard och fel prioritering på vad som är viktigt.

Tex knappt ingen accepterar ju 30fps i ett bilspel och medans vissa skulle hävda att det är mer viktigt där pga anledning x, y och z, så tror jag främst det handlar om att folk allmänt är vana vid hur det verkligen bör kännas.

Medans i third person spel så det mer accepterat med 30fps, pga standarden för spelkänsla ligget på så mycket lägre nivå där. Det fråntar inte det faktum att spelen fortfarande känns kasst att lira, precis som ett bilspel som körs i 30fps.

Skrivet av Maggot:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Sapiens:

Ännu en generation som blir överfylld av ytliga skitspel > = (.

...eller så är det du som är ytlig och inte klarar av att uppskatta roliga spel för att de inte uppfyller några av dina tekniska krav.

Finns väl knappt inget så ytligt som att förstöra gamplay och mekanik till fördel för lite extra grafiskt lull lull?

Så du menar att 30fps förstör ett spel, att det blir näst intill ospelbart? Självklart har du rätt till att tycka så men att säga att ett spel (som du inte ens har spelat än) är skit, pga av skärmuppdateringen på 30fps som har i stort sett varit standard sen många år tillbaka. Då tycker jag att du har ett rätt smalt tänkande. Njut av spelen istället för att gräva i tekniska-termer.

Ser verkligen fram emot att få spela detta spelet! *längtar*

Finns ju självklart undantag som bekräftar regeln. Turbaserade spel tex kan ju klara undan sig med att lira i 30fps.

Men allmänt så ja, 30fps gör spel ospelbara. I det här spelet som så många andra går man hela tiden omkring, tittar omkring, slåss, undviker attacker, osv.

Allt kräver ett ständigt flöde av input och visuel respons, och om spelet inte kan leverera tillräckligt många bilder per sekund som krävs för att få ett bra flöde, så är ju spelet i grund och botten för fan trasigt.

Så hur tusan ska jag kunna njuta av ett spel som hela tiden känns trasigt?!

Spelet ska ju flöda med dig och din input, inte kännas som att det ständigt laggar efter. Det här är ju för fan video games 101.

Det är ju typ lika viktigt som att ha bra kontroll. Tänk om tex Mario skulle reagera på allt 0.5 sekunder efter man förvänta sig. Samma sak där, spelet hade känns trasigt.

Och då hårdvaran självklart sätter begränsningar, handlar det ju egentligen inte så mycket om tekniska begränsning, utan snarare om det som det alltid i slutändan handlar om; ett designval av utvecklarna. Att nedprioritera spelkänsla till fördel för lite bättre grafik.

Detta görs enbart pga en ytlig anleding och att de kan komma undan med det, pga usel standard. Som självklart kommer fortsätta vara usel så länge tillräckligt många går med på det här.

Medlem

Att alla spel blir från ett "hype" forum /kommentarer till "flame war" är så tråkigt.
Fps hit och dit, 720vs1080, etc etc. Ja, jag kan hålla med om att 60fps är skönare än 30. Men en sådan sak gör inte att jag bojkottar spelet ifråga.

Bloodborne Für alles!!

1
Skriv svar