Oculus Rift skrämmer skiten ur tonåringar

Robot
Oculus Rift skrämmer skiten ur tonåringar
Oculus Rift skrämmer skiten ur tonåringar

"I don't know anything about video games ..." Pyttsan. Kolla in hur de använder handkontrollen med lätthet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

sjukt störande röster.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Först när jag började glo så tänkte jag "Åh nej, bara en massa kamerakåta ungdomar som spelar över sina reaktioner i 12 minuter!".

Men sen kom jag på ganska direkt att; fan vad dum jag är. Exakt så där reagerar jag ju själv när jag spelar skräckspel.

De reagerar inte på annat sätt än jag själv skulle reagera, och visst, kameran finns ju där men säg om jag spelade ett skräckspel med en polare som bara kollade på. Då hade det varit nära nog identiskt.

Jag flyger fortfarande ur stolen när jag spelar Amnesia för fjärde eller femte gången (utan rift!). Jag fattar fortfarande inte hur jag tog mig igenom Outlast, kanske för att skräcken på något sätt också är beroendeframkallande (datorspel är knark, lås in era barn).

9:40 var klockrenast i hela videon. För övrigt en helt ok underhållande video (fast jag vanligen inte orkar med "teens react"-videor).

Längtar sjukt mycket tills jag kan förhandsboka konsumentversionen av Riften!

dmn
Medlem

Nytt lågvattenmärke för FZ.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Först när jag började glo så tänkte jag "Åh nej, bara en massa kamerakåta ungdomar som spelar över sina reaktioner i 12 minuter!".

Men sen kom jag på ganska direkt att; fan vad dum jag är. Exakt så där reagerar jag ju själv när jag spelar skräckspel.

De reagerar inte på annat sätt än jag själv skulle reagera, och visst, kameran finns ju där men säg om jag spelade ett skräckspel med en polare som bara kollade på. Då hade det varit nära nog identiskt.

Jag flyger fortfarande ur stolen när jag spelar Amnesia för fjärde eller femte gången (utan rift!). Jag fattar fortfarande inte hur jag tog mig igenom Outlast, kanske för att skräcken på något sätt också är beroendeframkallande (datorspel är knark, lås in era barn).

9:40 var klockrenast i hela videon. För övrigt en helt ok underhållande video (fast jag vanligen inte orkar med "teens react"-videor).

Längtar sjukt mycket tills jag kan förhandsboka konsumentversionen av Riften!

Jag tröttnar aldrig på att se folks reaktioner när de använder RIft. Själv är jag för feg för att klara av skräckspel, så det är mindre risk för hjärtinfarkt om jag ser på när någon annan spelar istället.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag begriper verkligen inte det roliga med att spela skräckspel.

Men jag begriper verkligen det roliga med att titta på när någon annan spelar.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Men fyfaan aldrig!

Rift är inget för mig :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ozo
Medlem
Skrivet av Soulless:

Men fyfaan aldrig!

Rift är inget för mig :/

Finns ju inte bara skräckspel till den

Medlem
Skrivet av Ozo:
Skrivet av Soulless:

Men fyfaan aldrig!

Rift är inget för mig :/

Finns ju inte bara skräckspel till den

Haha nä men är orolig att jag inte kan hålla mig och på så sätt dra på mig någon allvarlig mental störning!

Men bil/flygsim….mums!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Jag begriper verkligen inte det roliga med att spela skräckspel.

Men jag begriper verkligen det roliga med att titta på när någon annan spelar.

Det roliga med skräckspel är våga utmana sig själv att fortsätta, man ska alltid spela sådana spel ensam, i mörka rum med headphones för bästa effekt. Det tar bort halva nöjet att spela i ett ljust rum med vänner närvarande som fjantar.

För när du blir emotionellt förändrad irl så känns det som en grymmare upplevelse än att sitta och döda folk i en vanlig shooter campaign, rpg story eller liknande. Där sitter du i lugn och ro och klickar på din mus med Quicksave knappar till hands och checkpoints var 50:e meter.

Kommer helt klart köpa Occulus Rift sen för att fortsätta njuta av skräckspel som Amnesia/Outlast etc.

Medlem

skulle troligvis pissa ner mig... hatar skräckspel

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Hittebarn:

Jag begriper verkligen inte det roliga med att spela skräckspel.

Men jag begriper verkligen det roliga med att titta på när någon annan spelar.

Det roliga med skräckspel är våga utmana sig själv att fortsätta, man ska alltid spela sådana spel ensam, i mörka rum med headphones för bästa effekt. Det tar bort halva nöjet att spela i ett ljust rum med vänner närvarande som fjantar.

För när du blir emotionellt förändrad irl så känns det som en grymmare upplevelse än att sitta och döda folk i en vanlig shooter campaign, rpg story eller liknande. Där sitter du i lugn och ro och klickar på din mus med Quicksave knappar till hands och checkpoints var 50:e meter.

Kommer helt klart köpa Occulus Rift sen för att fortsätta njuta av skräckspel som Amnesia/Outlast etc.

För en annan som får mardrömmar av filmen En häxa i familjen så är det nog inget bra val ändå!

Otrolig feg. Fick bland annat tvinga mig igenom Ravenholm. "Det är bara ett spel, det är bara ett spel" i fosterställning med mus i ena hand.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av KatOne:

Först när jag började glo så tänkte jag "Åh nej, bara en massa kamerakåta ungdomar som spelar över sina reaktioner i 12 minuter!".

Men sen kom jag på ganska direkt att; fan vad dum jag är. Exakt så där reagerar jag ju själv när jag spelar skräckspel.

De reagerar inte på annat sätt än jag själv skulle reagera, och visst, kameran finns ju där men säg om jag spelade ett skräckspel med en polare som bara kollade på. Då hade det varit nära nog identiskt.

Jag flyger fortfarande ur stolen när jag spelar Amnesia för fjärde eller femte gången (utan rift!). Jag fattar fortfarande inte hur jag tog mig igenom Outlast, kanske för att skräcken på något sätt också är beroendeframkallande (datorspel är knark, lås in era barn).

9:40 var klockrenast i hela videon. För övrigt en helt ok underhållande video (fast jag vanligen inte orkar med "teens react"-videor).

Längtar sjukt mycket tills jag kan förhandsboka konsumentversionen av Riften!

Jag tröttnar aldrig på att se folks reaktioner när de använder RIft. Själv är jag för feg för att klara av skräckspel, så det är mindre risk för hjärtinfarkt om jag ser på när någon annan spelar istället.

Jag håller med. Vill så gärna spela alla de här bra skräckspelen menjag vågar inte. Glöm det!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Rift + Euro Truck Simulator = Win

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av KatOne:

snip

Jag tröttnar aldrig på att se folks reaktioner när de använder RIft. Själv är jag för feg för att klara av skräckspel, så det är mindre risk för hjärtinfarkt om jag ser på när någon annan spelar istället.

Jag är precis likadan, klarar inte av att spela skräckspel men jävlar vad kul det är att se folk hoppa till. SGS (scary game squad) är en ganska kul serie att höra 4 fegisar spela igenom skräckspel på fyllan

Medlem

Skulle vilja testa OR i dead space I.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Finns inget som slår ett riktigt bra skräckspel. Tyvärr finns det väldigt få.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Har aldrig förstått hur folk fortfarande är vid liv efter har spelat skräck spel.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

1
Skriv svar