Historien om open world-genren

Medlem
Historien om open world-genren

Ohh vilka minnen. Gamla hederliga Hunter till Amigan, det var inte igår man tänkte på det spelet.
Fast i mina rosenröda minnen från det spelet så flöt det på i 60fps...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Bra video!

Hade hoppats att Daggerfall eller Morrowind skulle få lite mer utrymme, men men

Medlem

tror nästan att the adventure of robin hood tom kom ut före hunter.
båda spelen släpptes 1991, men robin hood har jag för mig släpptes någon månad innan.
robin hood var väl inte lika gigantiskt som hunter, men det var en open world där man kunde gå vart man ville, göra det man ville , utforska och leka runt osv.

Medlem

På tal om open Word, glömmer aldrig då jag spelade pirates till amigan för första gången. Känslan att kunna åka vart man ville på kartan var underbar


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Dom fick inte heller med Mafia.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Nice video! Jag kan rekommendera hans "A brief history of graphics", även den väldigt bra investerad tid. Riktigt bra kanal, släpper inte videos ofta, men dem han gör är riktigt bra gjorda

Medlem

Intressant video, aldrig riktigt reflekterat över ämnet mer än att allt för många spel idag är open world.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ohh vilka minnen. Gamla hederliga Hunter till Amigan, det var inte igår man tänkte på det spelet.
Fast i mina rosenröda minnen från det spelet så flöt det på i 60fps...

Hunter! <3

Medlem

Äntligen, har letat efter namnet på Hunter hur länge som helst. Spelade på min Atari STE och fattade inte mycket, men var imponerad över alla fordon. Namnet hade jag dock lyckats glömma av.

Medlem

Midwinter (1989) var före Hunter, och du hade tillgång till lite fordon om än ett färre antal.
Jag är otroligt nöjd att de tog upp Ultima, ett av de bättre rollspelen som nästan helt blivit bortglömt.

Medlem

Hade Midwinter och Midwinter 2 men till ett av de varmare minnena hör nog Mercenary och uppföljaren Damocles.

1
Skriv svar