Robot
H1Z1

Alla vill utmana DayZ, men få kommer i närheten. Kan Sony lyckas?


Medlem
H1Z1

Gillar spelet skarpt när man lirat det några timmar. Underhållande och verkligen alla pratar med varandra i micen. Dock är det fortfarande mycket arbete kvar i spelet.

Gick in i spelets största stad som finns just nu, med 70 pilar. Blev snabbt omringad av zombies och bestämde mig att ta skydd i lägenheterna. Stod ute på en balkong och försökte rensa ner dem alla med mina pilar och pilbåge, men dom fortsatte att komma i vågor.

Efter att ha 5 pilar kvar, och måååånga zombies döda, så gav jag lite upp, fast att det bara var några zombies kvar. Jag behövde mat, och gick in i en av lägenheterna. Där hade en jäkla kråka fastnat i vardagsrummet och kom inte ut genom fönstret(Bugg kanske?), så jag sköt den och åt den rå, blev förgiftad, dog nästan. Sen loggade jag ut.

Pilbågen är förbaskad rolig att leka runt med, en pil i huvet på nästan allt så dör dem. Om dom inte har skydd dvs

Rolig upplevelse bara 1 timme eller 2 in i spelet

Medlem

Efter att först ha blivit förbannad över att inte kunna logga in och sedan få nyheten om PtW-airdrops var jag på vippen att begära pengarna tillbaka. Men i helgen gav jag spelet en chans först. Det visade sig vara enkelt att komma in på US-servrarna och spelet flöt på över förväntan. Motorn verkar bra mycket stabilare än arma-motorn, vilket inte är så konstigt eftersom motorn används i planetside2. Alltså, inga zombies som går genom väggar och inga fall från stegar (än så länge). Det finns så klart mycket som kan bli bättre, men för att vara i alpha så tycker jag de kommit långt. Det kanske allra märkligaste är att tre av fem spelare jag mött har varit mer benägna att samarbeta än att döda mig på fläcken. Inventory-systemet funkar redan bra, något de fortfarande inte har fixat i dayz-varianterna. Det jag saknar är något system som motsvarar Breaking Points "hedersystem", kanske också med olika klasser. Jag kan ändå absolut rekommendera att vänta med att köpa spelet (tills det blir gratis om man inte står ut med diverse buggar. Vädersystemet ställer till med ganska mycket just nu och zombies har ingen vidare AI. Hunger/törst-systemet kan också justeras, det är ganska jobbigt just nu. De senaste ändringarna på airdrops visar att dev-teamet kämpar mot överhögheten på Sony, att de lyssnar på communityn är helt klart, men det är en hård kamp mott $$-intressena. IMHO
(flyttat från tidigare artikel)

Medlem

Jag har svårt att uttala mig själv om detta spel då jag inte riktigt gillar multiplayer i denna typ av spel, ser mer fram emot Dying Light och Dead Island 2. Men man kan ju verkligen säga att det inte känns som ett färdigt spel iaf

Medlem

Helt klart kul lir. Men jag önskar att man kunde spela tillsammans med riktiga vänner på ett enklare sätt. Just nu är det en jävla massa springande och letande.
En kompass iaf hade varit skönt..

Medlem

Spelet är lite för arkadaktigt för min del, kanske blir bättre i framtiden. Men just nu klarar jag mig utan detta spel.

Medlem

"Slår du ihjäl någon kanske du kan stjäla en flaska med smutsigt vatten eller några plankor"

Fan vad jag skrattade

Då bestämde jag mig för att köpa spelet och testa, laddade ner från steam och
klickade på "CREATE AN ACCOUNT"

We're undergoing a scheduled maintenance

This site is currently undergoing a scheduled maintenance. We apologize for any inconvenience.
Please check back again later!

Detta, mina vänner, är SOE i ett nöt skal.
Glöm allt ni tror ni kommer störa er på vad gäller pay to win, men detta...


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Kommer inte bli populärare eftersom det ser ut som en påse skit grafiskt


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Kommer inte bli populärare eftersom det ser ut som en påse skit grafiskt

Jo fast det är ju nåt som SOE är ganska bra på att fixa med updateringar


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Hemskt bara en massa PvP, banditer och Pay to win. Ospelbart...

Medlem

köpte precis spelet men kan inte skapa ett account får bara upp "den här sidan är inte tillgänglig" när jag klickar på länken. Är account sidan nere eller bara för mig det strular?. Googlade lite men hittar inget om maintenance

ZF
Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Kimpur:

Kommer inte bli populärare eftersom det ser ut som en påse skit grafiskt

Jo fast det är ju nåt som SOE är ganska bra på att fixa med updateringar

har du nån jämförelsebild på tidigare spel av dem (PS?) hur det såg ut tidigt mot senare?

sen kan man kanske fråga sig hur stor roll det spelar. alla MMORPORPG ser ut som påsar med skit (en del som väl är i plast, och ev dubbla påsar) för mig jämte de flesta övriga genres. måste vara nån naturlag som begränsar antar jag..

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Kommer inte bli populärare eftersom det ser ut som en påse skit grafiskt

för om det va grafiskt snyggare så skulle det va bättre eller?

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Kommer inte bli populärare eftersom det ser ut som en påse skit grafiskt

DayZ SA var i och för sig snyggare när det kom men var ju helt ospelbart. Jag tycker H1Z1 ser helt okej ut grafiskt, men framförallt går det ju att spela.

Medlem

Bilderna till artikeln verkar felaktigt inlagda, det saknas behörighet när man klicker på dem.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Alexperia2000:

Hemskt bara en massa PvP, banditer och Pay to win. Ospelbart...

Håller inte med. Hittills har jag haft mycket mindre problem med KoS i H1Z1 än i DayZ. Vad det beror på vet jag inte. Och PvP är ju en av idéerna med själva spelet, men för den som inte gillar det finns PvE-servrar. Så jag ser inte riktigt problemet där. Paytowin-grejen kan helt klart bli ett problem om inte SOE gör som de nu lovat och tänker om kring detta. Men jag har spelat i c:a 6-7 timmar och sett en airdrop och då var det huggsexa om innehållet. Men jag kan se att det kan bli ett problem när starkare klaner bildas. Fast frågan är om man då har något behov av det som finns i dropsen.

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:
Skrivet av Kimpur:

Kommer inte bli populärare eftersom det ser ut som en påse skit grafiskt

för om det va grafiskt snyggare så skulle det va bättre eller?

Var en referens till dagens spelutveckling.. Snyggast vinner


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

På en punkt dominerar SOE och det är kontakt med communityn. De lyssnar och har en riktigt givande dialog med sina fans och kunder på ett sätt som jag personligen aldrig stött på under mina 40+ år.
Något dom är sämre på är dock buggstädning och få sina patchar att göra det de är tänkta att göra.
Men i det stora hela tror jag det här kommer bli en väldigt trevlig upplevelse.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Är detta lika Arkadigt som WarZ eller vad det hette (bytt namn nu)

Medlem

Problemet är att spelet är absolut ingenting unikt. Just nu tycker man det är kul pga det är online, zombies, survival, men så var även dayz modden när den kom.

Spelet i sig kan säkert leverera, just nu är det rätt dåligt, men jag tycker det är absurt att dom tar betalt för airdrops.
Att folk sitter och whinar på att det är p2w när det stora problemet imo är betalningsmodellen.
Dessutom när det är early access man redan betalat för att få spela (läs: testa).

Därför bojkottar jag detta spel. Hoppas det dör ut lika fort som hypen kom.

Inaktiv

Har inte provat spelet, men kan inte neka att jag önskar det fanns ett på riktigt bra sånthär spel.

Fattar dock inte att folk fortfarande har problem med att fatta att det är early access och i testfas ännu.
Börja lipa över att airdrops är pay2win utan att läsa på ordentligt. Airdropsen hamnar ju inte direkt precis vid dina fötter av vad jag sett på streams. Verkar ganska knepigt att få tag i vapnen.
Och allt whine över att man får high-end gear i lådorna när spelet är i testfas är oxå helt oblivious. De måste ju testa sig fram till vad som är rätt mängd/sort saker att ha i airdroplådorna.

Däremot är det lite märkligt att man måste betala för airdrops nu i testfasen, kan jag tycka. När spelet är färdigt, visst. Men nu när karaktärer wipas och servrar rebootas? Känns ju inte så värt det, även om det är till priset av en glass.

Medlem

Grafikinställningarna är buggade tydligen, vet inte om dem har fixat det ännu men här är ett par bilder.

Medium:
http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/36360895841052181/544...

High:
http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/36360895841052319/A4B...

En till: http://i.imgur.com/fwmmDTK.jpg

Redaktör
Skrivet av jonis:

Bilderna till artikeln verkar felaktigt inlagda, det saknas behörighet när man klicker på dem.

Fixat! Tog lite tid pga sjukdom, semester och jobbresa.


signatur
Medlem

Sony Online Entertainment= det kommer att bli pay-to-win vad de än lovar nu.

Räkna med ett nytt "weapons-bundle" med någon månads mellanrum, som du blir tvungen att köpa för att inte bli totalägd av alla som köpt det.

Sen så kommer det garanterat att komma "balanseringar" som förstör spelet totalt.

Efter ett x antal timmar med Planetside 2 så ger jag inte mycket för SOE.

Medlem

Pilbåge simulator, finns inget tristare i ett sånt här spel än att ränna runt med en pilbåge timme efter timme.

Dessutom rör sig karaktären riktigt klunky.

1
Skriv svar