Firaxis tillkännager Sid Meier's Starships

Inaktiv
Firaxis tillkännager Sid Meier's Starships

Det verkar vara ont om idéer just nu.

Medlem

Milk the cow fast before it bleeds out!

Medlem

IPAD....... Tack men nej tack..

Medlem

Hoppas det är likt pirates, det va riktigt kul.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

IPAD....... Tack men nej tack..

"Pc, mac och ipad" så om du nu var intresserad av spelet alls så får du din chans.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Stelefan:

IPAD....... Tack men nej tack..

"Pc, mac och ipad" så om du nu var intresserad av spelet alls så får du din chans.

Mobilportar är sällan bra.. Så jag skippar detta.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Stelefan:

IPAD....... Tack men nej tack..

"Pc, mac och ipad" så om du nu var intresserad av spelet alls så får du din chans.

Mobilportar är sällan bra.. Så jag skippar detta.

Okej, läste ingenstans att det skulle portas från mobilt dock


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Stelefan:

IPAD....... Tack men nej tack..

"Pc, mac och ipad" så om du nu var intresserad av spelet alls så får du din chans.

Mobilportar är sällan bra.. Så jag skippar detta.

Okej, läste ingenstans att det skulle portas från mobilt dock

Känns rätt uppenbart att det kommer vara det när spelet kommer till Ipad.
Tror knappast de gör två olika versioner. Ett "riktig" spel till PC med allt vad det innebär, och ett till Ipad. Nej, de kommer nog vara rätt lika varandra.

Medlem

Nope.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Stelefan:

IPAD....... Tack men nej tack..

"Pc, mac och ipad" så om du nu var intresserad av spelet alls så får du din chans.

Mobilportar är sällan bra.. Så jag skippar detta.

Okej, läste ingenstans att det skulle portas från mobilt dock

Känns rätt uppenbart att det kommer vara det när spelet kommer till Ipad.
Tror knappast de gör två olika versioner. Ett "riktig" spel till PC med allt vad det innebär, och ett till Ipad. Nej, de kommer nog vara rätt lika varandra.

Jösses vad trött man blir av din attityd...

Hur orkar du vara så pessimistisk? Civilization 5 går att spela med touch om man har Windows 8. Deras interface fungerar utmärkt med både touch och mus/tangentbord. Man kan väl åtminstone avvakta tills att mer information om spelet har släppts innan motorsågen tas fram.

Medlem
Skrivet av coolhwip:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Stelefan:

IPAD....... Tack men nej tack..

"Pc, mac och ipad" så om du nu var intresserad av spelet alls så får du din chans.

Mobilportar är sällan bra.. Så jag skippar detta.

Okej, läste ingenstans att det skulle portas från mobilt dock

Känns rätt uppenbart att det kommer vara det när spelet kommer till Ipad.
Tror knappast de gör två olika versioner. Ett "riktig" spel till PC med allt vad det innebär, och ett till Ipad. Nej, de kommer nog vara rätt lika varandra.

Jösses vad trött man blir av din attityd...

Hur orkar du vara så pessimistisk? Civilization 5 går att spela med touch om man har Windows 8. Deras interface fungerar utmärkt med både touch och mus/tangentbord. Man kan väl åtminstone avvakta tills att mer information om spelet har släppts innan motorsågen tas fram.

Med tanke på hur 2014 såg ut så är jag bara realistisk.
Håller mig hellre vaksam än slänger mig på något slags hyllningståg om ett spel som vi knappt vet något om förutom lite skärmdumpar, skärmdumpar som gör allt annat än ser bra ut..

eld
Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av coolhwip:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Stelefan:

IPAD....... Tack men nej tack..

"Pc, mac och ipad" så om du nu var intresserad av spelet alls så får du din chans.

Mobilportar är sällan bra.. Så jag skippar detta.

Okej, läste ingenstans att det skulle portas från mobilt dock

Känns rätt uppenbart att det kommer vara det när spelet kommer till Ipad.
Tror knappast de gör två olika versioner. Ett "riktig" spel till PC med allt vad det innebär, och ett till Ipad. Nej, de kommer nog vara rätt lika varandra.

Jösses vad trött man blir av din attityd...

Hur orkar du vara så pessimistisk? Civilization 5 går att spela med touch om man har Windows 8. Deras interface fungerar utmärkt med både touch och mus/tangentbord. Man kan väl åtminstone avvakta tills att mer information om spelet har släppts innan motorsågen tas fram.

Med tanke på hur 2014 såg ut så är jag bara realistisk.
Håller mig hellre vaksam än slänger mig på något slags hyllningståg om ett spel som vi knappt vet något om förutom lite skärmdumpar, skärmdumpar som gör allt annat än ser bra ut..

Fast nu klagade specifikt på att det kommer till ipad, vilket xcom även gjorde, ett otroligt bra spel.

Så om du ska hoppa in och vara pessimismo den store så får du komma med bättre argument.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Med tanke på hur 2014 såg ut så är jag bara realistisk.
Håller mig hellre vaksam än slänger mig på något slags hyllningståg om ett spel som vi knappt vet något om förutom lite skärmdumpar, skärmdumpar som gör allt annat än ser bra ut..

Om du menar generellt så förstår jag vad du menar, men nu var det väl knappast ett hyllningståg i tråden? Jag varken hypar eller dissar, för att utan underlag är båda lika korkat/onödigt att göra.

För att hålla mig till ämnet så hoppas jag på något bra då Beyond Earth var en besvikelse enligt mig. Är nyfiken på mer information om Starships och hur det hänger ihop med Beyond Earth. Civ 5 blev betydligt bättre med expansioner, särskilt Brave New World. Min förhoppning (önskan) är att de lyckas rädda Beyond Earth, sedan får vi se om det kommer att hända...

Medlem

Beyond Earth behöver mer kärlek. Det känns fortfarande mer som en mod till Civ V än ett eget spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

"Släpps till PC , Mac och Ipad"
Trodde Mac också var en pc?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Börjar känna "Command & Conquer" syndromet här.
'
Först släpps ett spel sedan när man ser vilken hit det är så börjar man rulla ut spel på löpande band tills dess att publiken tröttnar totalt.

Det vill säga som EA gjorde, som Tiberium Wars sen Red Alert 3 och sedan C&C 4 på vad.. 3-4 år totalt?

Medlem
Skrivet av Ferren:

Börjar känna "Command & Conquer" syndromet här.
'
Först släpps ett spel sedan när man ser vilken hit det är så börjar man rulla ut spel på löpande band tills dess att publiken tröttnar totalt.

Det vill säga som EA gjorde, som Tiberium Wars sen Red Alert 3 och sedan C&C 4 på vad.. 3-4 år totalt?

Civ serien har funnits sedan 1991 och på 24 år har man mäktat med hela 5 spel. Vilket innebär ett spel var 4:e år lite drygt. Alpha Centauri kom 1999, 2014 dvs 15-år senare, kom en andlig uppföljare.

Känns inte riktigt som du är på rätt spår om jag ska vara ärlig...

Var själv besviken av beyond earth, men skam den som ger sig. Vi får helt enkelt se hur detta utvecklas, gillar faktiskt konceptet.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Var själv besviken av beyond earth, men skam den som ger sig. Vi får helt enkelt se hur detta utvecklas, gillar faktiskt konceptet.

mjo var själv besviken på BE men å andra sidan så var civ5 vanilla riktigt kasst och det far först när gods and kings släptes som det vart ett bra spel

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Ferren:

Börjar känna "Command & Conquer" syndromet här.
'
Först släpps ett spel sedan när man ser vilken hit det är så börjar man rulla ut spel på löpande band tills dess att publiken tröttnar totalt.

Det vill säga som EA gjorde, som Tiberium Wars sen Red Alert 3 och sedan C&C 4 på vad.. 3-4 år totalt?

Civ serien har funnits sedan 1991 och på 24 år har man mäktat med hela 5 spel. Vilket innebär ett spel var 4:e år lite drygt. Alpha Centauri kom 1999, 2014 dvs 15-år senare, kom en andlig uppföljare.

Känns inte riktigt som du är på rätt spår om jag ska vara ärlig...

Mjo om man ser från början, men det gjorde jag inte i min jämförelse Tiberium Wars (C&C3) var ju startskottet för mjölkning av produkter på hög nivå.
Och nu efter Civ 5 så börjar det komma ut spel höger och vänster utan att saker fixas.

Så jag menade

1
Skriv svar