Robot
Blackguards 2

Förra året bjöd Blackguards upp till strategisk rollspelsdans där vi kunde svänga runt bland utmanande strider och komplexa spelsystem. Men inte utan att bli trampade på tårna emellanåt.


Medlem
Blackguards 2

Frost ger en trea, huh. Vart har vi sett detta förrut?

Medlem

Jag ger det en fyra för det är ett bra spel enligt mitt tycke.

FM-guru
F.d. Sisyr

Med tanke på hur värdelös ettan var är jag fortsatt skeptisk. Får spana lite på Twitch, eller något.

Skrivet av Mindrax:

Jag ger det en fyra för det är ett bra spel enligt mitt tycke.

"Ett bra spel" är en bra beskrivning av en treas innebörd i FZ:s femgradiga skala!

Medlem

Allting är relativt min vän

Själv älskade jag ettan och har spenderat några timmar på tvåan nu utan att bli besviken än.

Själv anser jag att en trea betyder att spelet är mediokert medans en fyra betyder att spelet är bra.
En femma är fantastiskt och det är få spel som når upp hit enligt mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Allting är relativt min vän

Själv älskade jag ettan och har spenderat några timmar på tvåan nu utan att bli besviken än.

Själv anser jag att en trea betyder att spelet är mediokert medans en fyra betyder att spelet är bra.
En femma är fantastiskt och det är få spel som når upp hit enligt mitt tycke.

Ja du kan ju tycka det, fast nu är det inte så det funkar här.
http://www.fz.se/betyg

3 = Bra

Medlem
Skrivet av Badgermilk:
Skrivet av Mindrax:

Allting är relativt min vän

Själv älskade jag ettan och har spenderat några timmar på tvåan nu utan att bli besviken än.

Själv anser jag att en trea betyder att spelet är mediokert medans en fyra betyder att spelet är bra.
En femma är fantastiskt och det är få spel som når upp hit enligt mitt tycke.

Ja du kan ju tycka det, fast nu är det inte så det funkar här.
http://www.fz.se/betyg

3 = Bra

Fast det betyder absolut ingenting min vän då jag inte kritiserat FZ:s betygsättning.
Jag skrev bara vad jag ansåg men det accepterade tydligen inte vissa här vilket de får stå för såklart.
Och jag anser att betyget är en fyra även efter FZ:s betygskriterier.
Tycka vad du tycka vill

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mindrax:

Fast det betyder absolut ingenting min vän då jag inte kritiserat FZ:s betygsättning.
Jag skrev bara vad jag ansåg men det accepterade tydligen inte vissa här vilket de får stå för såklart.
Och jag anser att betyget är en fyra även efter FZ:s betygskriterier.
Tycka vad du tycka vill

Jag skrev vad jag skrev eftersom det lät som om du trodde att en trea inte var synonymt med "bra", inte för att jag "inte accepterade" din åsikt.

Medlem

Tycker det är fel att ge minus för att man inte kan spara i striderna. Ger spelet inte en möjligheten att spara på över en timme vid tillfällen så är det ju inte så bra upplagt dessvärre.

Medlem
Skrivet av Simsen:

Tycker det är fel att ge minus för att man inte kan spara i striderna. Ger spelet inte en möjligheten att spara på över en timme vid tillfällen så är det ju inte så bra upplagt dessvärre.

Håller med.
Spara under striderna är helt fel tycker jag, dock skall man kunna spara mellan striderna eller i alla fall ha en autosave så man inte förlorar flera timmars arbete.
Men man kan ju lägga in save-funktioner som valbart funktion för de som vill ha det.
Det är ju trots allt upp till var och en hur de vill spela ett singelspelar-spel.

Medlem

Hexagoner, överta städer, knasig AI. Jag vart sugen på Civ V.

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Simsen:

Tycker det är fel att ge minus för att man inte kan spara i striderna. Ger spelet inte en möjligheten att spara på över en timme vid tillfällen så är det ju inte så bra upplagt dessvärre.

Håller med.
Spara under striderna är helt fel tycker jag, dock skall man kunna spara mellan striderna eller i alla fall ha en autosave så man inte förlorar flera timmars arbete.
Men man kan ju lägga in save-funktioner som valbart funktion för de som vill ha det.
Det är ju trots allt upp till var och en hur de vill spela ett singelspelar-spel.

Ja, det största du bör be om är auto-save precis i början av en strid. Suspend save känns inte heller speciellt lönt vid datorn i det här formatet, och spelet är inte såpass casual att det tillåter en att osta sig genom spelet genom quicksaves, och är inte heller ett spel där det hade tjänat något syfte med den sortens quicksaves till att börja med. Annan sak i ett rollspel i stil med Dragon Age.

1
Skriv svar