Fråga The Witcher 3-utvecklarna om spelet

Robot
Fråga The Witcher 3-utvecklarna om spelet

FZ förmedlar din Witcher 3-fråga direkt till utvecklarna.

#cd-projekt, #the-witcher-3-wild-hunt


Medlem
Fråga The Witcher 3-utvecklarna om spelet

Insåg nyss hur värdelös jag är på att komma på frågor. Jag satt säkert här i fem minuter och försökte klura ut något riktigt klyftigt, men det gick inte så bra.

Moderator | Testpilot

Vad är nästa steg? Vad skulle de vilja arbeta med? Egen IP kanske?

EDIT: Frågor om spelet... Aja, Jocke kan nog smyga in frågan på slutet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur kommer modstödet se ut denna gång? kommer det vara lika modvänligt som 2an?

Medlem

Avslutas Witcher-serien med denna del? Eller blir det bara avslutet för Geralt?

Skalas nivån på fiender i enhet med spelaren? Eller blir man en mördarmaskin som dödar 90% av spelets fiender med ett slag nära maxlevelad?

Respawnar fiender vid varje omladdning? Exempelvis farmande genom quick save - quick load.

Apropå att ladda spel. Laddas man in i spelet EXAKT där man avslutade? Eller förflyttar spelet en till början av ett område där det är "säkert"?

Planeras det Multiplayer av någon sort? Co-op eller dylikt.

Behöver man uppkoppling för att lira?

Kan man ändra svårighetsgrad under spelets gång?

Kommer man kunna tillverka potions för att "snabbanvända" under strider? För att slippa meditera eller chansa vilken man behöver använda innan "den här striden". Jobbigt att pröva sig fram när det visade sig att att "aha, här skulle jag ha druckit eld-motstånds-drycken".

Blir det fritt fram att när som helst hoppa mellan Geralt och Iris eller spelar man med henne endast genom flashbacks/specifika uppdrag?

Kommer Geralt ha någon relation med Iris? Nu menar jag inte bara gifta/kära/sambos utan om de stöter och interagerar med varandra överhuvudtaget

Hur ser ni på sex i detta spel?

Är stora monsterstriderna ("bossarna") skriptade eller blir det en helt ny upplevelse varje gång?

Kan man döda vem som helst "a la Skyrim"? Om ja - på vilket sätt reagerar omvärlden/städer på detta?

Har val i föregående spel stor påverkan på hur storyn utspelar sig?

Planerar ni att släppa material i form av DLCs? Och då viktigast av allt - kommer man att kunna köpa hästarmor?

Vad jag kommer på just nu på sittande fot. Finns säkert massor mer och en hel del är nog redan besvarat någonstans i tidigare intervjuer/filmer


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

När kommer The Witcher 4?

Medlem

Angående valen från förra spelet (som jag körde på 360) kan man överhuvudtaget importera sparfiler och isåfall hur?

Gen
Medlem

Kommer spelet ha support för SLI/CFX vid launch?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

När kommer The Witcher 4?

Jag vill minnas att dom sagt att detta är sista Witcher-spelet dom gör.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad är nästa steg? Vad skulle de vilja arbeta med? Egen IP kanske?

"Cyberpunk 2077"

Men how about we finish this candybar before we open up another one?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Känns den öppna världen mer övertygande än t.ex. Skyrim?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag vill gärna veta mer deets om deras "branching paths"-system. Hur grundläggande det är och så. Gärna lite hur det funkar tekniskt. Dvs hur både praktiskt och tekniskt det påverkar framåt utifall man gör vissa val.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Morötter, kan man röka dom? Free-base'a om man skalar dom först?

(sorry, har ingen seriös fråga då jag aldrig kört något av de tidigare spelen. Så detta kommer bli ett helt nytt äventyr för mig)

Medlem

är det hans riktiga hår

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Fr0gg0.:

När kommer The Witcher 4?

Jag vill minnas att dom sagt att detta är sista Witcher-spelet dom gör.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad är nästa steg? Vad skulle de vilja arbeta med? Egen IP kanske?

"Cyberpunk 2077"

Var mer på skoj bara, får att få upp deras motivation till ett till Man kan ju drömma.

Medlem

HUR BRA KOMMER SLI-STÖDET ATT VARA??

Medlem
Skrivet av KatOne:

https://www.youtube.com/watch?v=IRsPheErBj8


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Blir det fritt fram att när som helst hoppa mellan Geralt och Iris eller spelar man med henne endast genom flashbacks/specifika uppdrag?

Kommer Geralt ha någon relation med Iris? Nu menar jag inte bara gifta/kära/sambos utan om de stöter och interagerar med varandra överhuvudtaget

Tjejen heter Ciri, du kommer inte kunna hoppa fritt mellan henne och Geralt och hon är något av hans adoptivdotter, även om det är lite mer komplicerat.

För intresserade; läs böckerna (de är skitbra) eller om ni är lata: http://witcher.wikia.com/wiki/Ciri

Medlem

Fråga: I tidigare Witcher spel så har man kommit till ett nytt område efter man har avklarat en "act/chapter" och därefter har man inte kunnat återvända till de områden man har varit i. Kommer Witcher 3 ha mer frihet så man kan "backtracka" för skojs skull som i att plocka herbs eller liknande?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av tirim4:
Skrivet av Hittebarn:

Blir det fritt fram att när som helst hoppa mellan Geralt och Iris eller spelar man med henne endast genom flashbacks/specifika uppdrag?

Kommer Geralt ha någon relation med Iris? Nu menar jag inte bara gifta/kära/sambos utan om de stöter och interagerar med varandra överhuvudtaget

Tjejen heter Ciri, du kommer inte kunna hoppa fritt mellan henne och Geralt och hon är något av hans adoptivdotter, även om det är lite mer komplicerat.

För intresserade; läs böckerna (de är skitbra) eller om ni är lata: http://witcher.wikia.com/wiki/Ciri

Ja, vad tusan fick jag Iris ifrån? Hon kanske bara var något iögonfallande eller dylikt

höhö

Men tack för informationen!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
k3m
Medlem

Jag vill veta så mycket om spelet, att jag har svårt att ställa/komma på frågor

Inaktiv

Hur stort är spelet till ytan?
vilka typer av sidouppdrag finns det?
Hur fungerar det med "levlar" och erfarenhetspoäng?

Jag gillar den råa stämningen i The Witcher-universumet som är anpassad till en vuxnare publik. Stridsmekaniken och det till en viss del linjära gameplayet har gjort att jag inte orkat ta mig igenom de två tidigare spelen i serien. Jag har dock ganska stora förhoppningar på trean


signatur

War never changes.

Medlem

Kommer det ha stöd för 2560x1080 upplösning? Kommer man kunna dricka potions i strid som man kunde i ettan?

Ambassadör
Xbox

Kontrollerna på konsoll var bedrövliga i Witcher 2. Är det något som åtgärdats i 3an?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kontrollerna på konsoll var bedrövliga i Witcher 2. Är det något som åtgärdats i 3an?

Hoppas nästan svaret blir "Nej, för vi har fullt fokus på PC och gör endast slarviga PC-ports på konsoler"


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Finns det planer på multiplayer i ett Witcher-spel? Om inte Witcher 3 men ett framtida? Co-op?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Skalas nivån på fiender i enhet med spelaren? Eller blir man en mördarmaskin som dödar 90% av spelets fiender med ett slag nära maxlevelad?

Varför måste man bli en mördarmaskin om spelet inte levlar tillsammans med spelaren? Bättre att hitta bättre nivåskillnader så att så inte blir fallet. En värld som levlar tillsammans med spelare är rätt knasigt. Lika bra att ta bort levelsystemet helt då.

k3m
Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Hittebarn:

Skalas nivån på fiender i enhet med spelaren? Eller blir man en mördarmaskin som dödar 90% av spelets fiender med ett slag nära maxlevelad?

Varför måste man bli en mördarmaskin om spelet inte levlar tillsammans med spelaren? Bättre att hitta bättre nivåskillnader så att så inte blir fallet. En värld som levlar tillsammans med spelare är rätt knasigt. Lika bra att ta bort levelsystemet helt då.

När fiender levlar i nivå med spelaren, så förstör det inlevelsen i spelet något enormt. Sedan så är det också ett billigt trick. För att få spelet att kännas bra för spelaren i början, det är också en billigare lösning för utvecklarna än att ta och göra seriösa fiender i ett öppet spel. För när man gör ordentliga fiender (med egen lever), så är det inte bara att lägga ut fiender hur som helst. Utan man måste tänka till ordentligt, så att man kan gå överallt i spelet direkt från början. Det är fullt möjligt, fast då krävs det engagemang från utvecklaren. Ett bra exempel på detta är Fallout 2. Det är världens bästa spel enligt mig. I det spelet har utvecklarna verkligen lagt ner hjärta och själ. Vi kan gå var vi vill direkt från början, fiender har sin egen level, de är tuffa, brutala, lätta, mediokra hela spelet igenom och det är bara för kul. Synd bara att många utvecklare är så lata i dag och inför automatisk level på fiender i dag.

1
Skriv svar