Spana in den jättesnabba trailern för Project Cars
Jag ser fram emot detta spel! Just nu är det bara DriveClub som går varmt dock. Jag och alla jag visat det för blir helt hänförda utav dess atmosfär och grafik/ljud. Svårt att få det på film, men här lyckas man i alla fall något sånär fånga vädereffekterna.
PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB
Har haft till gång till spelet i flera år nu, utöver det grafiska så har spelet inte imponerat ett dugg, med det sagt arbetar dom på fysiken nu så det kan komma att ändras, men jag misstänker många kommer bli besvikna.
känner samma här, haft tillgång sen början och är verkligen inte imponerad. de har verkligen lyckats med marknadsföringen, blivit väldigt overhypat
Har haft till gång till spelet i flera år nu, utöver det grafiska så har spelet inte imponerat ett dugg, med det sagt arbetar dom på fysiken nu så det kan komma att ändras, men jag misstänker många kommer bli besvikna.
känner samma här, haft tillgång sen början och är verkligen inte imponerad. de har verkligen lyckats med marknadsföringen, blivit väldigt overhypat
Hur är känslan på en skala från Simbins GTR till EA:s NFS?
Har haft till gång till spelet i flera år nu, utöver det grafiska så har spelet inte imponerat ett dugg, med det sagt arbetar dom på fysiken nu så det kan komma att ändras, men jag misstänker många kommer bli besvikna.
känner samma här, haft tillgång sen början och är verkligen inte imponerad. de har verkligen lyckats med marknadsföringen, blivit väldigt overhypat
Hur är känslan på en skala från Simbins GTR till EA:s NFS?
Det brukade ligga på Shift 2 nivå men de senaste uppdateringarna har gjort enorm skillnad, vet inte riktigt var jag skulle placera det just nu då jag inte testat med ratt sedan de nya uppdateringarna kom ut, jag känner dock att vikt skiftningen fortfarande är överdriven likt Shift 2, väldigt svårt att få pli på vissa bilar genom chikaner utan assists (med en hand kontroll), jag kör aldrig med assists vanligtvis om det inte är något vrålåk med 500 hästar för mycket.
Mitt största missnöje med titeln just nu är dock det tråkiga utbudet av bilar och möjligheten att påverka dess prestanda. Jag äger inte Asetto Corsa men det verkar vara den bättre av de två titlarna av det jag har sett på youtube.
Köra ett varv runt Nürburgring med min Audi R8 och Oculus Rift kommer bli helt galet.
Kan knappt vänta till release alltså. Sitter hela tiden och tänker på om jag skall köpa in ett dk2.
Skjuter dom upp det till 2016 så blir det nog ett dk2 köp som julklapp till sig själv x)
Har visserligen bara DK1 men jag blev lite sugen på att testa, får dra fram ratten sen.
Har haft till gång till spelet i flera år nu, utöver det grafiska så har spelet inte imponerat ett dugg, med det sagt arbetar dom på fysiken nu så det kan komma att ändras, men jag misstänker många kommer bli besvikna.
känner samma här, haft tillgång sen början och är verkligen inte imponerad. de har verkligen lyckats med marknadsföringen, blivit väldigt overhypat
Hur är känslan på en skala från Simbins GTR till EA:s NFS?
Det brukade ligga på Shift 2 nivå men de senaste uppdateringarna har gjort enorm skillnad, vet inte riktigt var jag skulle placera det just nu då jag inte testat med ratt sedan de nya uppdateringarna kom ut, jag känner dock att vikt skiftningen fortfarande är överdriven likt Shift 2, väldigt svårt att få pli på vissa bilar genom chikaner utan assists (med en hand kontroll), jag kör aldrig med assists vanligtvis om det inte är något vrålåk med 500 hästar för mycket.
Mitt största missnöje med titeln just nu är dock det tråkiga utbudet av bilar och möjligheten att påverka dess prestanda. Jag äger inte Asetto Corsa men det verkar vara den bättre av de två titlarna av det jag har sett på youtube.
Men snälla du, du kan ju inte döma ut en bilsimulator bara för att det inte är optimerat att köra med en handkontroll. Att ett spel blir konsolifierat är ju inte ett plus.
Det är fortfarande en hel del buggar kvar och massor av finslipning behövs. Basen är dock i stort sett klar. På skalan mellan spelen som nämns så är det helt klart på GTR2 sidan. Du måste helt enkelt lära dig att köra en tävlingsbil för att få ner varvtiderna. ABS, ATC och annat kan säkert hjälpa om man just kör med en handkontroll, men det kommer att ha en negativ effekt på tiderna. Min erfarenhet efter runt två år är att mest får du ut av spelet om du stängar av precis allt inklusive automatisk koppling (vilket tvingar dig att använda den samma, dvs om bilen har manuell växel låda så måste du frikoppla vid växling e t c). Visst, det tar tid att lära sig och en hel del svordomar, men när det börjar sitta så känns det oerhört tillfredsställande när du sätter ett bra varv. Motorn skriker vid nedväxling och du håller bilen precis där bakändan börjas släppa lite.
I came here to ruin your day. God sent me.
Köra ett varv runt Nürburgring med min Audi R8 och Oculus Rift kommer bli helt galet.
Kan knappt vänta till release alltså. Sitter hela tiden och tänker på om jag skall köpa in ett dk2.
Skjuter dom upp det till 2016 så blir det nog ett dk2 köp som julklapp till sig själv x)
Har visserligen bara DK1 men jag blev lite sugen på att testa, får dra fram ratten sen.
Säg till så tar vi ett race
Det är alltid roligt att hitta nya racingvänner.
I came here to ruin your day. God sent me.
Har haft till gång till spelet i flera år nu, utöver det grafiska så har spelet inte imponerat ett dugg, med det sagt arbetar dom på fysiken nu så det kan komma att ändras, men jag misstänker många kommer bli besvikna.
känner samma här, haft tillgång sen början och är verkligen inte imponerad. de har verkligen lyckats med marknadsföringen, blivit väldigt overhypat
Hur är känslan på en skala från Simbins GTR till EA:s NFS?
Det brukade ligga på Shift 2 nivå men de senaste uppdateringarna har gjort enorm skillnad, vet inte riktigt var jag skulle placera det just nu då jag inte testat med ratt sedan de nya uppdateringarna kom ut, jag känner dock att vikt skiftningen fortfarande är överdriven likt Shift 2, väldigt svårt att få pli på vissa bilar genom chikaner utan assists (med en hand kontroll), jag kör aldrig med assists vanligtvis om det inte är något vrålåk med 500 hästar för mycket.
Mitt största missnöje med titeln just nu är dock det tråkiga utbudet av bilar och möjligheten att påverka dess prestanda. Jag äger inte Asetto Corsa men det verkar vara den bättre av de två titlarna av det jag har sett på youtube.
Men snälla du, du kan ju inte döma ut en bilsimulator bara för att det inte är optimerat att köra med en handkontroll. Att ett spel blir konsolifierat är ju inte ett plus.
Det är fortfarande en hel del buggar kvar och massor av finslipning behövs. Basen är dock i stort sett klar. På skalan mellan spelen som nämns så är det helt klart på GTR2 sidan. Du måste helt enkelt lära dig att köra en tävlingsbil för att få ner varvtiderna. ABS, ATC och annat kan säkert hjälpa om man just kör med en handkontroll, men det kommer att ha en negativ effekt på tiderna. Min erfarenhet efter runt två år är att mest får du ut av spelet om du stängar av precis allt inklusive automatisk koppling (vilket tvingar dig att använda den samma, dvs om bilen har manuell växel låda så måste du frikoppla vid växling e t c). Visst, det tar tid att lära sig och en hel del svordomar, men när det börjar sitta så känns det oerhört tillfredsställande när du sätter ett bra varv. Motorn skriker vid nedväxling och du håller bilen precis där bakändan börjas släppa lite.
Jag har körkort så jag vet hur man växlar redan, men tack för extra kursen.
Brukade köra rFactor med tunade bilar som jag tankat från nån sida, dessa hade en hög rpm limit (10-11k+), man inte kunde växla ner utan att matcha varvtalen vid nerväxling då motorbromsningen skulle orsaka att bilen snurrade, detta samtidigt som man bromsar då, löste det med heel and toe växling (tror jag det kallas), tillfredställande när man fick koll på det men man satte inga rekord tider, mest för att det inte fanns några med en moddad bil på Nordschleife.
Exempel på heel and toe:
http://youtu.be/MfRy6R9-vj4?t=43s
AC är den bättre av de 2 just nu - om man är ute efter "kör-känsla", och det är jag. pCars innehåller mer som gör det till en mer komplett racing-sim som t.ex. flag-rules, pitstop management och en djupare karriär etc. Jag kör ändå AC 9 gånger av 10 om jag sätter mig bakom ratten. Och allt är fysik i AC. Så egentligen kompletterar de varandra väldigt bra; fysik eller atmosfär?