Sugen att testa en ny Minecraft plugin (1.8)?

Medlem
Sugen att testa en ny Minecraft plugin (1.8)?

Tjena,
Jag har jobbat rätt länge på en ny Minecraft plugin, eftersom de funktioner jag vill ha för att göra Minecraft roligare inte verkar finnas. Nu söker jag ca 10 pers som skulle vilja testa pluggen på min server.

Jag har fått ihop tillräckligt med spelare nu för att testa.

Enligt mig är problemet med Minecraft att det är alldeles för enkelt att få tag på det man behöver. ge mig en timme på en ny server,sen har jag både diamantsvärd och en fet rustning. Minst. Utöver detta finns det ingen anledning att bygga en fet borg för att skydda sina rikedomar, det är bara för folk att obehindrat hacka sig rakt igenom rubbet. Spelet uppmuntrar inte heller direkt till interaktion mellan spelare. Jag vet att det finns pluggar som i någon mån löser liknande problem. Men de är nästan alltid 100% av eller 100% på. WorldGuard tex. Är du skyddad så är du 100% skyddad.

Jag gjorde en liten film för att visa de features som pluggen innehåller. Ser det intressant ut så finns det mer info nedan:

Kärnan består av tio yrkesböcker (CARPENTER, DECORATOR, ENCHANTER, ENGINEER, GEMSTONESMITH, LIBRARIAN, SMELTER, STONEMASON, TOOLSMITH och WEAPONSMITH). Endast den som har rätt bok kan crafta saker förknippade med yrket. T.ex, endast den som har SMELTER boken kan smälta järn och guldmalm till tackor. Stonemason å andra sidan är den enda som kan crafta en ugn till exempel. Alla böcker är de enda av sitt slag. Det kan alltså enbart vara en på servern som kan crafta dessa respektive saker (åt gången. Flera spelare kan ju turas om med en bok).

Utöver detta mappar ('mappar' som i att spelet känner till dessa, inte rita ut på en karta) pluginen upp regioner efterhand som de utforskas. En region består av alla sammanhängande chunks av samma typ. T.ex, BIRCH_FOREST, BIRCH_FOREST_HILLS, BIRCH_FOREST_HILLS_MOUNTAINS, BIRCH_FOREST_MOUNTAINS ingår alla i regiontypen BIRCH.

Någonstans i varje region genereras en procedurell fängelsehåla. Fängelsehålorna innehåller loot, och givetvis monster. Dessutom innehåller fängelsehålorna en speciell skatt där det finns chans att hitta en av ovan nämnda böcker (såvida inte alla redan hittats). I detta skattrum finns också ett obsidianblock med en skylt på. På denna skylts fyra rader kan man ange fyra nivåer av lösenord. Det översta har mest access, det understa minst. När detta är gjort har man tagit regionen i besittning. Regionen är nu skyddad från utomstående. För att skilja på utomstående och spelare som hör till regionen bär man med sig namngivna NAME_TAGs. Har man en NAME_TAG som överensstämmer med ett av lösenorden på skylten, i fängelsehålan, i regionen, så har man motsvarande access.

  • Access level 1 (översta raden):
    Har all access till regionen, inklusive fängelsehålan. Kan bygga, riva och så vidare hur som helst. Kan också sätta ut tomter åt andra spelare.

  • Access level 2:
    Har samma rättigheter som level 1, förutom access till fängelsehålan samt kan ej sätta ut tomter.

  • Access level 3:
    Kan bygga men inte riva. Kan dock göra vad som helst på sina tomter.

  • Access level 4:
    Kan inte göra något i regionen förutom öppna dörrar, luckor kistor etcetera. Samt så klart vad de vill på sin tomt.

Kistor i fängelsehålan kan innehålla allt möjligt, från skrafs till diamantrustning. Den speciella skatten i skattrummet däremot har mycket högre chans att generera riktigt bra loot.

Det är också så att man inte kan bära yrkesböckerna på sig när man loggar ut. Då tappar man dom på marken. Detta för att förhindra att någon åker på två veckors semester och omöjliggör för andra att få access till bokens speciella saker. Tappade böcker ligger kvar där man tappade dom och förstörda böcker återuppstår i en framtida regions fängelsehåla.

Vad blir då konsekvenserna av detta?

  • Ingen har full diamantrustning etc efter en timmes spelande

  • Man måste (sannolikt) resa för att komma över nya fina grejer. Har du grävt upp flera stacks järnmalm är det bara att packa ryggsäcken och ge sig iväg till SMELTERn.

  • Det uppstår ett naturligt handelssystem utan en massa Economy plugins. "Du vill smälta fyra stacks järnmalm? Då vill jag behålla en stack järntackor som betalning"

  • Tänk dig att ge dig ner i en enorm fängelsehålla, kanske fyra våningar med massor av monster, med endast ett stensvärd och en hjälm av koskinn. Bara förberedelserna för en sådan utflykt är ett äventyr i sig.

Låter detta intressant? Svara mig här på FZ isåfall, så sätter jag igång en server om vi blir ~10 spelare.
Jag har fått ihop tillräckligt med spelare nu för att testa.

Mvh,
Resident Emil


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Verkar helt klar intressant.
Skulle nog kunna ställa upp.

Medlem

Tjena,
Kul att du är intresserad.
Skicka ett mail till mcregions [at] gmail.com så kontaktar jag dig om jag får ihop tillräckligt med spelare.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

1
Skriv svar