Lat Destiny-spelare låter robot göra slitjobbet

Robot
Lat Destiny-spelare låter robot göra slitjobbet

"Det minst effektiva sättet att levla någonsin."

#destiny


Medlem
Lat Destiny-spelare låter robot göra slitjobbet

När man ser sådant här så måste man inse problematiken som finns i Destiny.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Haha ett gott skratt blev det när jag gick in med tanken att han gjort någon fräck AI-grej. Men det är bokstavligen "vikten på tangentbordsknappen"-principen. Nice

Medlem

Fyfan vad tragiskt.

Meningslöst. Han får in två smällar, dödar två obetydliga "spawns", börjar om igen. Han får ingenting för det, förutom en liten siffra i sin statistik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

haha, folk har för lite fritid?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Beviset på hur kasst spel det är


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Lathet är uppfinnerikens moder. Får mig att tänka på "gummibands" knepet för att levla i Oblivion

Medlem

ganska interssant lösning, hade dock hoppats på något mer tekniskt intressant

KoP
Medlem
Skrivet av magma:

haha, folk har för lite fritid?

Näe.. nu slipper han ju spela och får mera fritid.

Medlem

Så, kan han bli bannad för detta ?
Det är en typ av bot-ing .

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Meningslöst. Han får in två smällar, dödar två obetydliga "spawns", börjar om igen. Han får ingenting för det, förutom en liten siffra i sin statistik.

Sömn är inte meningslöst

Medlem
Skrivet av Wranz:

Så, kan han bli bannad för detta ?
Det är en typ av bot-ing .

Nu har jag inte läst online-reglerna för Destiny, men oftast har alla spel en regel mot missbruk/automatik. Det är även enkelt för utvecklaren att spåra dessa utstickande mönster, då de aktivt söker efter människor som sysslar med "vinst-trading" och likartat.

Medlem

"We have awoken the Hive!"

Medlem
Skrivet av magma:

haha, folk har för lite fritid?

Skulle mer säga att folk drivs till detta för att grinding är tråkigt som själva fan. Bungie!!! Lyssnar ni??!!!

Medlem
Skrivet av Locktail:

Lathet är uppfinnerikens moder. Får mig att tänka på "gummibands" knepet för att levla i Oblivion

Själv körde jag suddigum på tangentbordet för att levla spells på det spelet

Medlem
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Locktail:

Lathet är uppfinnerikens moder. Får mig att tänka på "gummibands" knepet för att levla i Oblivion

Själv körde jag suddigum på tangentbordet för att levla spells på det spelet

jag vände på mina tangenter så dom fastnade, sen körde jag alteration spells, samtidigt som min karaktär hoppade och smög, hah

Medlem
Skrivet av ohem:

När man ser sådant här så måste man inse problematiken som finns i Destiny.

Skrivet av KoP:
Skrivet av magma:

haha, folk har för lite fritid?

Näe.. nu slipper han ju spela och får mera fritid.

Skrivet av Pholiage:
Skrivet av magma:

haha, folk har för lite fritid?

Skulle mer säga att folk drivs till detta för att grinding är tråkigt som själva fan. Bungie!!! Lyssnar ni??!!!

Precis. Detta är ju dock inte Bunige/Destiny-exklusivt. Det är ju ett problem överallt. Utvecklarna behöver få folk att stanna i sina spel (antingen för att fortsätta köpa DLC, betala månadskostnader, eller för att minska ner på andrahandsmarknaden).

Problemet är att istället för att skapa vettigt roligt innehåll, så tar dom den lätta vägen och skapar repetitiva skitgrejor man måste göra får att nå dit man vill.

WoW är ju ett utmärkt exempel som jag faktiskt fortfarande spelar, då jag gillar raidandet. Problemet är att man först måste fixa sig nog med rustning för att ta sig in i 5-mans instanser, sen måste man där geara upp nog för att klara av det man faktiskt vill spela. Även där så handlar sen i sin tur mycket av progressen att bara få bra nog gear för att ta sig vidare. Ovanpå detta behöver man en konstant ström av inkomst = gold, för att ha råd att maximera sin spelares potential.
Allt detta, när det enda jag egentligen vill är att logga in en kväll i veckan och kunna spela det jag vill, 4-5 timmar av att (försöka) döda raidbossar.

Medlem

Vet inte om det är smidigare att levla upp sin armor än att levla upp level till 20

1
Skriv svar