Hälsovådliga Quake-dödaren Strafe behöver din hjälp

Robot
Hälsovådliga Quake-dödaren Strafe behöver din hjälp
Medlem
Hälsovådliga Quake-dödaren Strafe behöver din hjälp

Hah...wtf!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Finns det scencuts och cgi så är det inget att ha.


signatur

IDKFA

Medlem

Jevlar vad skön kampanjfilm

Medlem

Haha, jäkligt skönt klipp, tyvärr är jag inte så intresserad av spelet i sig, men ja.

Medlem

RIP headphone users
But seriously...sänk volymen innan ni slår igång filmen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Haha klockren men hade de inte kunnat finansiera spelet med reklamfilmspengarna istället?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Videon var nog för att motivera en pledge. Fruktansvärt skön reklamfilm!

Skrivet av Apministern:

Haha klockren men hade de inte kunnat finansiera spelet med reklamfilmspengarna istället?

Hur mycket tror du denna kostade att göra egentligen?

Medlem

Riktigt bra reklamfilm XD

Medlem

Ok, det där var den bästa kickstarterfilmen jag sett

Medlem

haha bästa på länge!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Det fanns redan en så kallad Quake-dödare som hette Strife som misslyckades med att toppa Quake. Trots mästerligt kampanjfilm tror jag inte att Strafe blir framgångsrikare än Strife, inte spelmässigt i alla fall.

Medlem
Skrivet av Hondo:

Det fanns redan en så kallad Quake-dödare som hette Strife som misslyckades med att toppa Quake. Trots mästerligt kampanjfilm tror jag inte att Strafe blir framgångsrikare än Strife, inte spelmässigt i alla fall.

Tack! Satt och tänkte "Vafan har ju hört strafe för "länge sen".

Skägg.
10 Chambers

Kändes spontant mer åt Doom-hållet. I like.


signatur
Medlem

Shit, bästa trailern jag sett till något spel någonsin!

Medlem

Jag läste Strife som i det gamla spelet som för övrigt finns i en uppdaterad version på Steam numera.

Medlem

Best. Kickstarter. Trailer. Ever.
För övrigt, påminner lite om min och polarnas reaktioner när vi spelade GLQuake första gången med Voodoo 1 kortet från 3dfx


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Finns det scencuts och cgi så är det inget att ha.

Normalt sett ja, men det finns ju undantag.

Är det bara schyst mekanik så är jag på.

...inte som att det finns många andra alternativ i den här genren längre.

Medlem
Skrivet av Hondo:

Det fanns redan en så kallad Quake-dödare som hette Strife som misslyckades med att toppa Quake. Trots mästerligt kampanjfilm tror jag inte att Strafe blir framgångsrikare än Strife, inte spelmässigt i alla fall.

Strife var väl det sista spelet som använde doom-motorn. Rätt kul spel faktiskt


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Videon var nog för att motivera en pledge. Fruktansvärt skön reklamfilm!

Skrivet av Apministern:

Haha klockren men hade de inte kunnat finansiera spelet med reklamfilmspengarna istället?

Hur mycket tror du denna kostade att göra egentligen?

Inte för att jag har någon koll på hur mycket sådant kan kosta men tanke på att de hade en del effekter (armen som kommer ut ur datorn t.ex.), skådisar osv känns det ändå som att de måste ha kostat en slant ^^


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

185,096 dollar (= 1,5 miljoner sek) vill dom ha på kickstarter. Dom är ett litet team läste jag någonstans men om vi utgår ifrån att dom är 4 st och ska släppa tidigt 2016 så vill dom ha ca 30,000 sek i månaden.

Medlem
Skrivet av Hondo:

Det fanns redan en så kallad Quake-dödare som hette Strife som misslyckades med att toppa Quake. Trots mästerligt kampanjfilm tror jag inte att Strafe blir framgångsrikare än Strife, inte spelmässigt i alla fall.

Fast Strife är ju inte i närheten av vad quake är, det är ju doom motorn och typ ett scifi rpg.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Xepheros:

Videon var nog för att motivera en pledge. Fruktansvärt skön reklamfilm!

Skrivet av Apministern:

Haha klockren men hade de inte kunnat finansiera spelet med reklamfilmspengarna istället?

Hur mycket tror du denna kostade att göra egentligen?

Inte för att jag har någon koll på hur mycket sådant kan kosta men tanke på att de hade en del effekter (armen som kommer ut ur datorn t.ex.), skådisar osv känns det ändå som att de måste ha kostat en slant ^^

Det behöver inte kosta eftersom det är de själva som gjorde videon, det är trots allt programmerare som kan sånt eftersom de ska utveckla ett spel.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Hondo:

Det fanns redan en så kallad Quake-dödare som hette Strife som misslyckades med att toppa Quake. Trots mästerligt kampanjfilm tror jag inte att Strafe blir framgångsrikare än Strife, inte spelmässigt i alla fall.

Fast Strife är ju inte i närheten av vad quake är, det är ju doom motorn och typ ett scifi rpg.

Det har ingen betydelse.

Medlem

Guns don't kill people, video games do!

Medlem

Häftig video, men spelet i sig verkar väldigt långt ifrån Quake och ser rätt stelt ut i mina ögon.

Har ännu inte hittat något spel som ersätter, så vi är en del som fortfarande håller fast i Quake faktiskt och lirar då och då.

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Hondo:

Det fanns redan en så kallad Quake-dödare som hette Strife som misslyckades med att toppa Quake. Trots mästerligt kampanjfilm tror jag inte att Strafe blir framgångsrikare än Strife, inte spelmässigt i alla fall.

Strife var väl det sista spelet som använde doom-motorn. Rätt kul spel faktiskt

Jag älskade Strife!

Ett FPS med NPC:er som inte genast börjar skjuta på dig var rätt ovanligt på den tiden.

Medlem
Skrivet av grollo_92:

185,096 dollar (= 1,5 miljoner sek) vill dom ha på kickstarter. Dom är ett litet team läste jag någonstans men om vi utgår ifrån att dom är 4 st och ska släppa tidigt 2016 så vill dom ha ca 30,000 sek i månaden.

Ja det är jäkligt lite. Efter arbetsgivaravgifter, skatter och eventuella overheadkostnader etc. blir det inte många kronor över. Blodpudding och bacon vankas i lunchlådan.

Medlem

haha, det är så här en speltrailer ska se ut!

Beteshda har mycket att leva upp till med nya doom-varumärket.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Hondo:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Xepheros:

Videon var nog för att motivera en pledge. Fruktansvärt skön reklamfilm!

Skrivet av Apministern:

Haha klockren men hade de inte kunnat finansiera spelet med reklamfilmspengarna istället?

Hur mycket tror du denna kostade att göra egentligen?

Inte för att jag har någon koll på hur mycket sådant kan kosta men tanke på att de hade en del effekter (armen som kommer ut ur datorn t.ex.), skådisar osv känns det ändå som att de måste ha kostat en slant ^^

Det behöver inte kosta eftersom det är de själva som gjorde videon, det är trots allt programmerare som kan sånt eftersom de ska utveckla ett spel.

Och själva effekterna var väldigt osofistikerade. Själva datorgjorda effekterna ser så pass gamla ut att jag tvivlar på att det har tagit speciellt lång tid. Det var ostigt och 90-tal med flit liksom. Skådisarna skådespelade inte på den nivån heller, jag skulle snarare gissa på att det är familjemedlemmar till utvecklarna som ställt upp. Men jag kan så klart ha fel. Oavsett så är reklamfilmen uppenbarligen väldigt lågbudget med flit.

12
Skriv svar