Dragon Age 3-patch fixar pinsam tystnad

Robot
Dragon Age 3-patch fixar pinsam tystnad

Många sköna ändringar att se fram emot i patch 3 – men när släpps den?

#dragon-age-inquisition, #bioware


Medlem
Dragon Age 3-patch fixar pinsam tystnad

Kan rekommendera att lyssna igenom "dragon age 3 party banter" på youtube, många timmars underhållning.


signatur

Metal is best served heavy.

Gen
Medlem

Har en issue där händerna/fingrarna på min Rift mage är superlånga. Händer bara om jag har en viss crafted Tier 2 light armor på.

Medlem

De sa ju ifrån början att patch 3 skulle innebära förbättringar för oss som spelar på PC, alltså Interface förbättringar men här sittar man med 8 actionbars och väntar

Medlem

Väntade på att det skulle fixas innan jag köpte. Får väl bli snart då!

Medlem

De glömde en bugg:

"Solved a serious bug where the game was released before it was properly patched".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

PaZ
Medlem

Spelar på PC och det enda som stör ordentligt för mig är begränsningen på 8 skills/spells. Lite buggigt här och där, men det är ett stort och ganska fritt spel och de flesta buggar löser sig om man laddar om. Elder Scrolls-spelen, exempelvis, är såklart större, men också buggigare enligt min erfarenhet.

Gen
Medlem
Skrivet av magma:

De glömde en bugg:

"Solved a serious bug where the game was released before it was properly patched".

Jämför man med andra AAA releaser under samma period (FC4/ACU) så var det hyfsat buggfritt. Har själv inte haft några allvarliga buggar under de 39 timmar jag spelat. Samtidigt kanske jag haft tur?

Medlem

glad jag inte köpte skiten väntar tills dom patchat till spelet tänkte pre-orda det, glad jag inte gjorde det

Blir väl att jag får köpa en bundle eller dylikt på rea om ett halvår i den hastighet dom arbetar på fixa detta spelet.....

indie studios som bitmonster games(grav) kör skiten ur dessa, skandal att indie studios arbetar 10 gånger bättre och effektivare.

Medlem

Patcha klart nån gång så jag får spela.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av magma:

De glömde en bugg:

"Solved a serious bug where the game was released before it was properly patched".

Jämför man med andra AAA releaser under samma period (FC4/ACU) så var det hyfsat buggfritt. Har själv inte haft några allvarliga buggar under de 39 timmar jag spelat. Samtidigt kanske jag haft tur?

Jag har haft mindre buggar, i huvudsak i Skyhold, men ingenting allvarligt heller. Jag har cirka 80 timmar spelade.

Medlem

Vore grymt om de kan fixa buggen med Servis, eftersom det inte går att göra klart questet om man inte hittar snubben. Annars har jag inte upplevt några större buggar som hindrat mig från att fortsätta i spelet.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Patchen är live nu! men oroväckande att den stått på preparing update 0% i 5minuter.

Inaktiv

Kan fortfarande inte spela med min xbox dosa på pc. Händer inte ett jota när jag trycker på knapparna.
Och jag kan inte ändra tillbaka till mus+tangentbord heller pga att dosan inte fungerar.
Vet att det går att ändra i nån config-fil, men jag anser att det ska fixas, annars kan jag lika gärna vänta.

Medlem

fortfarande inte ens orkat köra klart spelet ändå haft det sen dag 1 hah

Medlem

Jaha fina fixar så klart, men spelet är ju trasigt. Kontrollen till PC hur kan den ha blivit så misshandlad under skapandet av spelet? Jag kommer ihåg när dem skröt om "tactical view" i nån video innan spelet kom ut. Pfft tänkte jag, alla era egna rpgs har haft "tactical view", fan Det var ju så det var förr det gamla isometriska i BG tex. Men nää det måste ju framföras som något som innovativt och fantastisk finess som "den avancerade" användaren kan åtnjuta. Och sen släpps det är det funkar bedrövligt! Sen kommer de ju börja hypa och släppa DLCer och multiplayerkartor titt som tätt utan att fixa spelet från grunden vilket jag tycker är typiskt för dagens spel överlag. Hela världen är fan åt helvete.

Medlem

Väldigt nöjd med Dragon Age: Inquisition. Det absolut bästa spelet 2014 i min bok. Sjukt svagt spelår annars... bara Ethan Carter och This War of Mine som överraskade!

Dock väldigt buggat för mig, så patcherna är välkomna. Många konversationer som buggar sig och uteblir...

Och som vanligt kom det ett par bra "Crusader Kings II"-DLC:er.


signatur

Have a good time!

Medlem

Dom har inte fixat chest exploiten än väl? Då man lämnar kvar en item i kistan så kommer det nya items nästa gång man besöker området.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Kan fortfarande inte spela med min xbox dosa på pc. Händer inte ett jota när jag trycker på knapparna.
Och jag kan inte ändra tillbaka till mus+tangentbord heller pga att dosan inte fungerar.
Vet att det går att ändra i nån config-fil, men jag anser att det ska fixas, annars kan jag lika gärna vänta.

Kola programet du använder men det har inget med Spelet att göra. att det inte funkar.

Medlem
Skrivet av Brain:

Väldigt nöjd med Dragon Age: Inquisition. Det absolut bästa spelet 2014 i min bok. Sjukt svagt spelår annars... bara Ethan Carter och This War of Mine som överraskade!

Dock väldigt buggat för mig, så patcherna är välkomna. Många konversationer som buggar sig och uteblir...

Och som vanligt kom det ett par bra "Crusader Kings II"-DLC:er.

The Banner Saga?

Gen
Medlem

Min bugg är fortfarande kvar, bah. Får rapportera det till Bioware.

Medlem

Är det bara jag som inte kan plocka upp typ 2 av 3 Ghoul's Beard och annat halvt sällsynt..? PS4 btw
Får ingen prompt på action, men scannern visar att den finns där och jag ser ju att den hänger där (=

Inaktiv
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Turbodog:

Kan fortfarande inte spela med min xbox dosa på pc. Händer inte ett jota när jag trycker på knapparna..

Kola programet du använder men det har inget med Spelet att göra. att det inte funkar.

Det behövs inget program för att spela med en xbox360 dosa på pc.
Kunde spela första 2 dagarna med kontrollen, sen la det av.
Fler spelare som rapporterar samma issue, så jo jag tror det har med spelet att göra.

EDIT: Verkar va löst nu i senaste patchen! Äntligen, dosan funkar!

1
Skriv svar