Se nyheterna i Windows 10

Robot
Se nyheterna i Windows 10

Ikväll berättar Microsoft om spel och andra nyheter i det nya operativsystemet – se det live.

#microsoft, #microsoft-game-studios, #amd


Medlem
Se nyheterna i Windows 10

Gamingen för mig i W10 blir precis som i W8 W7 WV och WXP, dvs DosBox och SCUMVM.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ska bli intressant.

Avstängd

Det är bra att det pratas PC Gaming.

M45T3R R4C3. here i come.

Medlem

Never gets old! ska bli intressant att se om de snackar något om DX12.

Inaktiv

Som jag har längtat efter detta. 2 timmar kvar till live-sändningen.

Medlem

DirectX 12? <3

Medlem

Hoppas det blir värt att gå ifrån sin trofasta w7'a, har ju sett lovande ut men men...

Medlem

I den där intervjun om 2015 säger han ju inget vettigt, förhoppningsvis kommer det mer i kvällens presentation


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Oneone:

Never gets old! ska bli intressant att se om de snackar något om DX12.
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/508/702/812....

Vad symboliserar bilden?

k3m
Medlem

Det blir bäst för oss konsumenter om Windows håller sig så långt borta från spel som möjligt. Windows och Microsoft för inget gott med sig. Vi pratar monopol, världsdominans och kontroll och frihetsinskränkningar.

Medlem
Skrivet av Ferren:
Skrivet av Oneone:

Never gets old! ska bli intressant att se om de snackar något om DX12.
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/508/702/812....

Vad symboliserar bilden?

Vänster sida = dirty console peasants
höger sida = glorious pcmasterrace

Medlem
Skrivet av Ferren:
Skrivet av Oneone:

Never gets old! ska bli intressant att se om de snackar något om DX12.
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/508/702/812....

Vad symboliserar bilden?

Gabe Newell som ska ha fitnesslektion inför en folkmassa. Bakom honom står alla som jobbar hos Valve Corporation.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Vad symboliserar bilden?

Gabe Newell och hans följare (s.k. PC Master Race) står, iklädda spandex, på ett gäng datorer och håller konsolbönderna på behörigt avstånd. En fantastisk bild som jag själv använder som omslag på mitt Twitterkonto, men jag vet inte om det är riktigt rätt att ta upp den i den här tråden. Personligen tror jag att PC som spelplattform skulle vara mycket bättre utan Windowstvånget.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hahaha, okey, missat den bilden totalt. Snyggt gjord om inte annat.

Inaktiv
Skrivet av k3m:

Det blir bäst för oss konsumenter om Windows håller sig så långt borta från spel som möjligt. Windows och Microsoft för inget gott med sig. Vi pratar monopol, världsdominans och kontroll och frihetsinskränkningar.

Sicken hatare, gissar att du har Linux och behover inte whina men du gor det anda bara for att du ar en san typ.

Medlem

Personer som Phil Spencer symboliserar mycket utav vad som är fel med dagens spelindustri.

Professionell bullshitter.

Om de hade lagt ut 1/5 av alla de miljardtals dollar de ständigt bärnner på reklam, kampanjer, pr, mm, på att göra bra spel istället, så hade de inte behövt snacka så mycket bs.

Inaktiv
Skrivet av SenapsBread:

Hoppas det blir värt att gå ifrån sin trofasta w7&#039;a, har ju sett lovande ut men men...

Windows 10 ska man slänga sig över så fort det har släppts.

Inaktiv

Ser lovande ut än så länge, gillar det jag ser. Kanske man till och med skaffar en läsplatta och mobil med Windows 10 i sinom tid.

Medlem

Cortana - nya Clippy!

Medlem

Det känns inte direkt som ett evenemang där man kommer göra några större spelrelaterade avslöjanden än så länge.

Jag hoppas att det blir lite spelfokus senare.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det känns inte direkt som ett evenemang där man kommer göra några större spelrelaterade avslöjanden än så länge.

Jag hoppas att det blir lite spelfokus senare.

Phil Spencer kommer in senare, han drar förhoppningsvis en trevlig gaming-dragning.

Inaktiv

Windows 10 är gratis som uppgradering första året för Win7 och uppåt.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Windows 10 är gratis som uppgradering första året för Win7 och uppåt.

Blir det abonnemangskostnad sedan? Streamen buffrade så pass mycket att jag missade en del som sades.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Windows 10 är gratis som uppgradering första året för Win7 och uppåt.

Blir det abonnemangskostnad sedan? Streamen buffrade så pass mycket att jag missade en del som sades.

De har sagt innan att de ska har fler valmöjlighter, så isf inte enbart. De har inte pratat mer om priser ännu.

Alltså, de ska inte ta betalt för din kopia efter det året. Uppgraderingen är gratis och du har gratis uppdateringar under hela din enhets livstid. Ingen kostnad.

Medlem

Första året?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv
Skrivet av JohnnyGreed:

Första året?

Du har ett år på dig att hämta din gratiskopia som kommer stödjas gratis under hela din enhets livstid.

Medlem

Ironiskt att alla i "publiken" sitter med Mac's... xD

Inaktiv
Skrivet av ColtoN899:

Ironiskt att alla i "publiken" sitter med Mac&#039;s... xD

Varför då? De har ju bjudit in press och de väljer själva vad de vill sitta och jobba med.

Medlem

http://www.nordichardware.se/Mjukvara/microsoft-avsloejar-det... <-- här är en lista på vad de tog upp vid olika tidpunkter, bilder osv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar