Elder Scrolls Online slopar månadsavgiften, konsolreleasen spikad

Robot
Elder Scrolls Online slopar månadsavgiften, konsolreleasen spikad

"Köp spelet, spela gratis." är den nya filosofin.

#the-elder-scrolls-online, #bethesda


Medlem
Elder Scrolls Online slopar månadsavgiften, konsolreleasen spikad

blir xbone/ps4 oxå f2p?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Från och med när blir det free2play? Redan nu?

Medlem

Månadsmodellen är ganska död sen flera år tillbaka, otroligt att folk fortfarande försöker..
Dock tror jag rent statistiskt så tjänar företagen mer pengar på f2p än med månadsavgift, så förstår inte varför företagen fortfarande försöker.

Allt ska väl va en wow dödare.... *fniss*

Är Wildstar fortfarande månadsbetalning eller är det f2p också?

Medlem

Verkar ha sneglat på SW:TOR med sin "Crown Store", och en möjlighet att betala månadsvis med bonusar och extra pengar till deras store där man kan köpa "customization and CONVENIENCE items". Får se hur mycket man egentligen kommer behöva dessa convenience-saker. I SW:TOR är det i princip meningslöst att i längden spela utan subscription. Med subscription är det fantastiskt.

Medlem

Fast man måste forfarande köpa själva spelet "We are also pleased to announce that The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited players will no longer be required to pay a monthly game subscription for extended play. Players will make a one-time purchase of the game and can then enjoy hundreds of hours of content without the requirement of a monthly game subscription fee when The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited becomes available on console in June and beginning 17th March for PC/Mac player"

Medlem
Skrivet av marsa:

Fast man måste forfarande köpa själva spelet "We are also pleased to announce that The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited players will no longer be required to pay a monthly game subscription for extended play. Players will make a one-time purchase of the game and can then enjoy hundreds of hours of content without the requirement of a monthly game subscription fee when The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited becomes available on console in June and beginning 17th March for PC/Mac player"

Då får man se om det blir ett Pay to Pay to Win spel istället...

Medlem
Skrivet av marsa:

Fast man måste forfarande köpa själva spelet "We are also pleased to announce that The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited players will no longer be required to pay a monthly game subscription for extended play. Players will make a one-time purchase of the game and can then enjoy hundreds of hours of content without the requirement of a monthly game subscription fee when The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited becomes available on console in June and beginning 17th March for PC/Mac player"

Reagerade också på det! Det är ju inte f2p om man måste köpa spelet!

Medlem

Allt som inte är gratis är dyrt. Det är inte lätt att vara spelutvecklare idag.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Från och med när blir det free2play? Redan nu?

Befintliga pc- och Mac-spelare uppgraderas automatiskt den -->>> 17 mars <<<-----, medan konsolspelarna alltså får vänta tills i juni.

Medlem

"The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited"

Låter som ett racingspel...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

YES! Dags att återvända äntligen


signatur

K9
:.:

Medlem

Om man fortfarande måste köpa spelet för att kunna spela så blir väl termen Buy to Play? Vill minnas att termen användes flitigt för Guild Wars spelen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kommer möjligtvis att testa, får se!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Inaktiv
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av marsa:

Fast man måste forfarande köpa själva spelet "We are also pleased to announce that The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited players will no longer be required to pay a monthly game subscription for extended play. Players will make a one-time purchase of the game and can then enjoy hundreds of hours of content without the requirement of a monthly game subscription fee when The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited becomes available on console in June and beginning 17th March for PC/Mac player"

Reagerade också på det! Det är ju inte f2p om man måste köpa spelet!

Nej då är det är P2P (Pay to Play).


signatur

War never changes.

Inaktiv

Blir det helt gratis på PS4 då eller kommer själva spelet kosta 599:- först?

Redaktör
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av marsa:

Fast man måste forfarande köpa själva spelet "We are also pleased to announce that The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited players will no longer be required to pay a monthly game subscription for extended play. Players will make a one-time purchase of the game and can then enjoy hundreds of hours of content without the requirement of a monthly game subscription fee when The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited becomes available on console in June and beginning 17th March for PC/Mac player"

Reagerade också på det! Det är ju inte f2p om man måste köpa spelet!

Nej då är det är P2P (Pay to Play).

Fixat!


signatur
Medlem

Najs, då kanske man äntligen kan damma av spelet i hyllan. Jag kände mig aldrig motiverad att betala för några extra månader än den första.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Skribent

Ögnade igenom FAQ:en. Ser bra ut! Blir att damma av min khajiit-magiker i mars.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Skall testa spelet igen nu när det funnits ute ett tag.
Jag var inte jätteimponerad när det släpptes men jag ger det en chans igen när det blir fritt

Medlem

Är någon förvånad?

Medlem
Skrivet av eatem:

Blir det helt gratis på PS4 då eller kommer själva spelet kosta 599:- först?

Kommer kosta. Är folk förvånade över det här? Så är det med de stora och dyra MMO-spelen från större spelstudios. Guild War 2, WoW, SW: TOR, TES: O, osv... kan knappt minnas något som varit helt free-to-play utan feta restrictions i spelet som gör att man ändå på något vis måste betala för att det ska gå att njuta...

Medlem

Bra gällande F2P. Men sade de inte att det skulle komma slutet 2014 eller början 2015?! Ringer stora varningsklockor över hur mycket strul de måste ha.

Medlem

Aha så det var DÄRFÖR priset på spelet gick up då haha

Medlem

Jag hittade ingen enkel förklaring angående relationen mellan konsol och pc/mac i FAQn. Är det samma megaserver? Köper jag ett nytt konto på konsol eller loggar jag in med mitt PC-konto?

Inaktiv

Om man betalar i månaden ändå (ESO Plus) så får man under den aktiva tiden tillgång till DLCs.

...va??

Medlem
Skrivet av Dralle:

Aha så det var DÄRFÖR priset på spelet gick up då haha

Priset har inte gått upp alls!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1243940

Medlem

Så länge man håller det på GW2:s nivå så tycker jag det är helt okej, rent prismässigt. Sedan får man hoppas att de faktiskt tänker uppdatera spelet också.

Medlem

Gratis gillar vi!

Medlem

På min tid var P2P något helt annat...bah, humbug etc.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar