BF4-kampanjen är ju underhållande

Flakmonkey
BF4-kampanjen är ju underhållande

Har inte blivit något Destiny den senaste veckan. Dels pga att det inte är lika kul längre men också för att jag inte har tid att sitta den tiden i som krävs för att göra det som måste göras. Om något så kan jag hoppa in och lira lite Crucible men inte mer än så. Därför satte jag idag igång #Battlefield 4 för första gången. Anledningen till att jag inte gjort det tidigare är att jag inte ens ville ha det, men fick det av min storebror som inte ville att hans son, som fick det bundlat med konsolen, skulle spela det. Vettigt kan jag tycka.

Hursom så satte jag mig iaf ikväll och började spela igenom kampanjen som man ju hört rätt mycket negativt om, vilket jag inte helt håller med om. De som klagar på att det är generiskt har en poäng och det har troligen också de som tycker att det är kort (jag har ju inte klarat det ännu så har svårt att ha en åsikt kring det), men jag tycker ändå det är skoj. Antar att det är för att jag tar det för vad det är och inte ser det som något negativt. Lättsam underhållning som inte försöker ändra världen eller påverka spelaren på något "djupare" sätt.

Det är som en helt okej actionrulle från Hollywood helt enkelt. Påkostad, snygg, välproducerad och underhållande med imponerande "set pieces" men knappast något som jag kommer lägga på minnet och komma ihåg om ett år.

#blogg

Medlem
BF4-kampanjen är ju underhållande

I den filmen skulle Dolph Lundgren ha huvudrollen. Det är på den nivån de lagt det. De tar i så förbannat att det blir för mycket.

Det är som en pizza med extra allt som de lagt en pizza med extra allt på som de lagt en pizza med extra allt på...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Flakmonkey

Ja så är det ju helt klart, men även en Dolph-rulle kan vara underhållande om man är på rätt humör och inte förväntar sig en film av von Trier

Jag gillar när karaktärerna går in i väggar, stirrar rakt fram som zombies, eller när det ständigt går i raketfart mot ingenstans. DICE styrka är verkligen inte SP-kampanjerna, kanske blir det bättre med "Hardline".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Dice styrka är flipperspel, undrar om Frostbyte kan användas till det på något finurligt och bra sätt

Skrivet av Nosnos:

Dice styrka är flipperspel, undrar om Frostbyte kan användas till det på något finurligt och bra sätt

Haha, det har du rätt i.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför sp-kampanjerna finns är en gåta. Det var ju annat förut när man la ner mer krut i sp. Varför la inte DICE resurserna på att utveckla en stabil mp-plattform istället?

En inbyggd benchmark i spelet skulle t ex ha varit mycket mer till nytta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar