Windows 10 blir gratis för många

Robot
Windows 10 blir gratis för många

Ett erbjudande du får svårt att tacka nej till.

#microsoft


Medlem
Windows 10 blir gratis för många

Nice! gratis är gott

Medlem

Då blir det att avvakta en stund och se om de som provar tycker att det är bättre än windows 7.

Medlem

Så får vi säkert en massa reklam istället

Medlem

What the...

Hmm, är 10 något att ha då?

Inaktiv

Blev riktigt imponerad, detta ser ljus ut för oss som både spelar på Xbox One och Windows.

Medlem

Windows 7 Premium kör jag så detta är en glad nyhet för mig. Betalade även för XP, så uppdatering gratis till win10 med mera gamer prestanda tackar jag för.

Testpilot
Skrivet av totte1015:

What the...

Hmm, är 10 något att ha då?

Har testat lite och rent användarmässigt har de gjort det riktigt bra.
Som en mix av Win7 och 8.1.

Återstår att se att se hur DirectX12 och råprestandan är för spelande.

Medlem

Fast, det är bara vissa gpuer som kommer få stöd för dx12. Kanske man måste uppgradera sen lagom till 300-serien..

Bra att man får uppgradera. Får väl vänta på asrocks drivrutiner.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ny dator i sommar med detta på blir najs

Medlem

Det var som fan.

Visste om att det skulle bli för win 8 och de hade ju inte kunnat göra mycket annat där heller, med tanke på hur de mer eller mindre nu överger det skeppet.

Men gratis för win 7 användare är något de faktiskt inte behövde göra. Schyst och smart drag. Inte vardag man säger något sådant om Microsoft direkt.

Nu återstår det ju bara att se hur bra det väl fungerar.

Medlem

Frågan kommer då... Om man nu uppgraderar till windows 10, kommer man kunna göra detta hela tiden för samma windows nyckel? Eller får man inte uppgradera igen om man måste formatera efter att det första året är över?

Medlem

Typ?

Medlem

Om man uppgraderar blir det gratis permanent eller är det gratis bara upp till ett år?

Inaktiv

Så mycket gotta i Windows 10. Fy fan vad bra det blir.

Och nu blir det fan att gå tillbaka till deras telefoner i höst också.

Inaktiv
Skrivet av Satheus:

Om man uppgraderar blir det gratis permanent eller är det gratis bara upp till ett år?

Permanent.

Medlem

Jag uppgraderade till w8 från Vista för2-300,blir bra och billigt detta, förutsatt att de bryter med w8.jag är visserligen nöjd, men jag vill se nåt nytt om jag ska byta.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Om man uppgraderar blir det gratis permanent eller är det gratis bara upp till ett år?

Jag tror det är sagt att om man uppgraderar då detta erbjudande är tillgängligt under ett års tid då det lanseras så får man behålla licensen för Windows 10 permanent.

Efter att ettårs erbjudandet har gått ut så får de som inte har tagit del av erbjudandet istället betala för Windows 10 licensen om de vill ha det.

Microsoft vill antagligen att så många som möjligt ska gå över till Windows 10 för att göra det enklare för sig själva. Istället för att uppdatera alla de gamla operativsystemen. En stor publik idag använder sig av Windows 7 och Windows 8.1 har jag förstått det som.

Apple gör samma sak med deras operativsystem. De senaste operativsystemen har varit helt gratis enligt en som jag känner. Har själv försökt att uppdatera men jag har för låga systemkrav på min gamla MacBook. Microsoft tänker nog i samma banor.

Det är såhär jag har uppfattat det hela. Ta mitt svar med en nypa salt i vilket fall som helst.

Medlem

Måste säga att artikel författaren har varit helt värdelös på länkarna.
I artikeln så låter det som att länkarna går till Microsofts VOD eller presentationens hemsida, istället så är det bara kors länkar mellan två FZ artiklar.

Bättre länkar i artiklarna, man ska inte behöva gå ut på google för att hitta det som era "länkar" refererar till.

Medlem

Frågan är OM man uppgraderar till 10, kan man sedan nergradera sig igen om man vill det?

Medlem

gratis så vad är haken?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Frågan är OM man uppgraderar till 10, kan man sedan nergradera sig igen om man vill det?

Har du licens och installationsmedia, så javisst.

Redaktör
Skrivet av Haghala:

Måste säga att artikel författaren har varit helt värdelös på länkarna.
I artikeln så låter det som att länkarna går till Microsofts VOD eller presentationens hemsida, istället så är det bara kors länkar mellan två FZ artiklar.

Bättre länkar i artiklarna, man ska inte behöva gå ut på google för att hitta det som era "länkar" refererar till.

Fixat - tack för feedback!

(Blev en fellänkning när dottern på 9 månader vrålade att hon inte ville sova - helt oförstående för att farsan ville jobba. Dagens ungdom...)


signatur
Medlem

Priset på Windows 7 verkar ligga lite i överkant i artikeln.

Microsoft Windows 7 Home Premium Svensk (64-bit) (OEM) (DVD) finns för 899:- på Webhallen exempelvis.

Redaktör
Skrivet av Evilof:

Priset på Windows 7 verkar ligga lite i överkant i artikeln.

Microsoft Windows 7 Home Premium Svensk (64-bit) (OEM) (DVD) finns för 899:- på Webhallen exempelvis.

Jo, men inte när det lanserades.


signatur
Medlem

Epic!


signatur

Game long and prosper

Medlem

"Microsoft har i kväll släppt en rejäl dos information om Windows 10, "

Är dos tillbaka i Windows 10?

Medlem

Läste om detta tidigare ikväll, suverän nyhet!

Hoppas bara nu att "gratisuppgraderingen" inte innebär att man landar på en hårt begränsad standardversion av Win10. Kör i nuläget Windows 7 Ultimate (och stormtrivs).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Om detta var de stora nyheterna så är intresset ganska svalt.

Xbox One streaming - Om man har en Xbox.
En Steam-app - Som om att man inte har Origin och Uplay att hatar redan.
DirectX - Ganska trevligt, dock kommer det bara att låsa spel ännu mer till Windows.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Har aldrig betalat för Windows och kommer nog inte göra det den här gången heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar