Microsoft Hololens – om Oculus och Google Glass fick barn

Robot
Microsoft Hololens – om Oculus och Google Glass fick barn

Windows 10-drivna augmented reality-glasögon kan skapa nya spelidéer.

#microsoft


Inaktiv
Microsoft Hololens – om Oculus och Google Glass fick barn

Det hade varit skitball om man hade ett gäng såna här och kunde skrädda sina egna små gremlins och ha arena-fighting i hela vardagsrummet med polarna. Stänker blod över hela jävla väggarna och sen kan göra olika förnedrande saker mot förloraren, som att ens gremlinavatar pissar på honom (den riktiga personen alltså).

Gubben styrs med Xbox-kontroll så klart och man kan härja runt fritt i vardagsrummet. Episka jävla spelkvällar.

Edit:

Ursäkta mig. Det var otroligt omanligt av mig att inte föreslå porr först. Fast det ska ni inte göra på spelkvällarna med polarna. Eller? Strippor på förfesten hade iofs varit schysst.

Haha. Detta kan ju bli hur kul som helst.

Medlem

Jag tror att man ska ta presentationen med en stor nypa salt men det kommer nog att bli något bra av det här.
Det är nog lite begränsat hur användbar den är för traditionellt spelande men den kommer nog att skapa helt nya typer av spel (Jag ser direkt hur man skulle kunna augmentera omgivningen och spela FPS i riktiga välden med polarna á la paintball) och bli ett ganska användbart verktyg på många andra sätt.

Medlem

Om man är riktigt tyst kan man höra hur Google (Google Glass) gråter.

Medlem

Shut up and take my money!

Medlem

Det kanske kommer ge helt ny mening till begreppet "luftgitarr"!!!

Medlem

Tror jag läste något igår om att detta endast kommer vara för den amerikanska marknaden.

Medlem

Lycka till med den där upplösningen, kommer antagligen vara suddigt/pixligt som fan.

Medlem

Jag såg streamen live och kom direkt att tänka på det den här scenen:

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag såg streamen live och kom direkt att tänka på det den här scenen:

https://www.youtube.com/embed/fwTcfwbrNO4

Riktigt Skön Schwarzenegger rulle det där! Personligen så ska jag ha en holografisk Arnold som sitter i soffan och spelar Halo med mig!

"Come ooon...do it....do it naaaoo! Kill the covenant!"....yep, framtiden kommer bli awesome


signatur

Game long and prosper

Medlem

Gud vad den videon lovade guld och gröna skogar.

Ambassadör
Xbox

Fungerar det ordentligt så är det ju helt fantastiskt!


signatur

Jump in.

Medlem

Hehe, jo, snygg konceptvideo iallafall. Den dagen då saker ser ut så ligger en bit fram, men man ska ju börja någonstans

1
Skriv svar