Så överlever du i Evolve
Varit med i både alpha och beta.
Tycker samma sak för båda versionera.
Det är på tok för snabbt. Det känns inte som att jag "jagar", känns mer som att jag tar en joggingtur med jetpack som hjälpmedel.
Monstret blir stort absolut för fort. Antingen så dödar man monstret direkt eller så dödar monstret alla "jägare" 10 minuter senare. Jag tycker att spelet är ok men absolut inte värt fullpris
Jag har spelat både alfa- och beta-versionen på PC. Tycker att spelet kort och gott är roligt. Problemet i början är att nybörjare är dåliga (mig själv inkluderad) och om man får en klass vars startkaraktär inte går ihop med ens spelstil blir man ingen bra del av laget.
Märkte att när man kommer upp i level 10-20 så hamnar man i matcher med folk på samma nivå och då var det en mycket bättre spelupplevelse. Folk valde karaktärer från sin klass som dom gillade och alla fyller sin del av laget på ett bra sätt. Problemet på den nivån var snarare balansen i spelmekaniken och det är sånt som de säkert putsar till tills release.
Eftersom klasserna är så nischade är det svårt att göra fel. Om du gör fel måste du nästan medvetet gå emot syftet med hela klassen och det gör inte folk som har spelat tvåsiffrigt antal timmar. Så när alla spelar ganska rätt blir laget i regel ganska bra, oavsett om man spelar med främlingar eller kompisar. Möter man ett duktigt monster blir gruppen överkörd, annars finns det en god chans. Och det är på den nivån jag tycker det ska vara. Tjusningen med 4v1 är ju att monstret har olika skicklighet, personlighet och taktik varje match.
Det enda jag upplevde som ett riktigt problem var att vissa banor var för svåra att spela som monster på. Samma 2-3 banor förlorade jag alltid som monster och vann alltid som jägare.
Varje runda tar i regel 10-15 minuter och det tycker jag är alldeles lagom. Mer tid vill jag inte investera i varje match. Ibland springer det iväg till 20-25 minuter när monstret tar tid på sig och även blir level 3, fast då får man å andra sidan runda av med en storslagen strid.