Så överlever du i Evolve

Robot
Medlem
Så överlever du i Evolve

Första betan var lite kul ett tag 4-6 kartor och lagg.
Är absolut inte intresserad av att betala fullpris och SEN betal mer för fetare monster. P2W?
Dessutom för små kartor.
Gör om gör rätt.
Björn

Medlem

Provspelade betan och visst var det kul... för kanske några timmar. Sen blev det bara tråkigt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Evolve, för mig, lider av samma problem som Payday. Det är riktigt roligt när man spelar det med kompisar. Men det blir mest bara kaos och huvudvärk med slumpade medspelare.

skulle det inte komma några bra spel 2015? jag tänker bara whatever och gäspar käkarna ur led.

Medlem

Varit med i både alpha och beta.
Tycker samma sak för båda versionera.
Det är på tok för snabbt. Det känns inte som att jag "jagar", känns mer som att jag tar en joggingtur med jetpack som hjälpmedel.
Monstret blir stort absolut för fort. Antingen så dödar man monstret direkt eller så dödar monstret alla "jägare" 10 minuter senare. Jag tycker att spelet är ok men absolut inte värt fullpris

Medlem

Jag vill ha längre spelsessioner. De är typ över på 20-30 min.

Men vi kommer få en massa olika spellägen så det kanske löser sig ändå?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag har spelat både alfa- och beta-versionen på PC. Tycker att spelet kort och gott är roligt. Problemet i början är att nybörjare är dåliga (mig själv inkluderad) och om man får en klass vars startkaraktär inte går ihop med ens spelstil blir man ingen bra del av laget.

Märkte att när man kommer upp i level 10-20 så hamnar man i matcher med folk på samma nivå och då var det en mycket bättre spelupplevelse. Folk valde karaktärer från sin klass som dom gillade och alla fyller sin del av laget på ett bra sätt. Problemet på den nivån var snarare balansen i spelmekaniken och det är sånt som de säkert putsar till tills release.

Eftersom klasserna är så nischade är det svårt att göra fel. Om du gör fel måste du nästan medvetet gå emot syftet med hela klassen och det gör inte folk som har spelat tvåsiffrigt antal timmar. Så när alla spelar ganska rätt blir laget i regel ganska bra, oavsett om man spelar med främlingar eller kompisar. Möter man ett duktigt monster blir gruppen överkörd, annars finns det en god chans. Och det är på den nivån jag tycker det ska vara. Tjusningen med 4v1 är ju att monstret har olika skicklighet, personlighet och taktik varje match.

Det enda jag upplevde som ett riktigt problem var att vissa banor var för svåra att spela som monster på. Samma 2-3 banor förlorade jag alltid som monster och vann alltid som jägare.

Varje runda tar i regel 10-15 minuter och det tycker jag är alldeles lagom. Mer tid vill jag inte investera i varje match. Ibland springer det iväg till 20-25 minuter när monstret tar tid på sig och även blir level 3, fast då får man å andra sidan runda av med en storslagen strid.

1
Skriv svar