Rain of Reflections – svenskt indie-RPG med stora konsekvenser

Robot
Rain of Reflections – svenskt indie-RPG med stora konsekvenser

Speljournalisten Victor Leijonhufvud presenterar sitt cyberpunk-rollspel.

#lionbite, #rain-of-reflections


Moderator | Testpilot
Rain of Reflections – svenskt indie-RPG med stora konsekvenser

Kul att se att det blir något Heja Victor och company!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

"Utvecklarna säger att man vill upprepa genreklyschor som grinding och upprepning[...]"
Eh, stämmer detta eller saknas ett "inte"?

Redaktör
Skrivet av hewra:

"Utvecklarna säger att man vill upprepa genreklyschor som grinding och upprepning[...]"
Eh, stämmer detta eller saknas ett "inte"?

Jag drar på mig dumstruten och fixar texten. Klart det skulle vara "inte".


signatur
Medlem
Skrivet av hewra:

"Utvecklarna säger att man vill upprepa genreklyschor som grinding och upprepning[...]"
Eh, stämmer detta eller saknas ett "inte"?

Nej, det står inte så.
Det står att de vill UNDVIKA........

Om det stod upprepa då du läste artikeln, och artikeln därmed blivit redigerad sedan du läste den, låter jag vara osagt.

Medlem

Första reaktion: JAA!
Andra reaktion: NEEEEJ, inte Unity!

Medlem

Ska bli intressant att se recensionen här på FZ


signatur

Welcome to the Manglerdome

Redaktör
Skrivet av sith:
Skrivet av hewra:

"Utvecklarna säger att man vill upprepa genreklyschor som grinding och upprepning[...]"
Eh, stämmer detta eller saknas ett "inte"?

Nej, det står inte så.
Det står att de vill UNDVIKA........

Om det stod upprepa då du läste artikeln, och artikeln därmed blivit redigerad sedan du läste den, låter jag vara osagt.

Den är redigerad. Jag glömde ett "inte".


signatur
Medlem
Skrivet av LVX156:

Första reaktion: JAA!
Andra reaktion: NEEEEJ, inte Unity!

Vad är det för fel på Unity? Är ju en kompetent grafikmotor som blir bättre hela tiden.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av hewra:

"Utvecklarna säger att man vill upprepa genreklyschor som grinding och upprepning[...]"
Eh, stämmer detta eller saknas ett "inte"?

Hahaha, låter som ett intressant sätt att framföra sin produkt. "Vi vill inte göra något nyskapande - men istället fortsätta med vad som gjort genren dryg!"

Medlem

Utan ljudspår? Vad innebär det egentligen?

Medlem
Skrivet av Frolle:

Utan ljudspår? Vad innebär det egentligen?

Blev också lite förvirrad här

Vad vi skrev i pressreleasen var:

"Ambience and mood is an important part of the experience and the player is encouraged to explore the detailed environments in which the adventure is set, learning about the world and its characters (no scattered audio-logs or trails of notes - guaranteed!)."

Det vill säga, jag vill undvika att berätta historien genom utströsslade spår av inspelningar och meddelanden.

Medlem

Det fick alltså bli Lionbite eftersom Lionhead redan var taget

Medlem

Är man förvånad att Vicachu inkluderar regn i sitt spel? Nej, inte ett dugg.

Men det ser ju hett ut, blev lite skraj att det såg ut att bli ett avancerat, större spel. Hoppas verkligen skorna kommer passa Victor!!

Jag önskar er all lycka i världen!!

Hoppas få höra mycket mer om utvecklingen i Overkligt!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av Frolle:

Utan ljudspår? Vad innebär det egentligen?

Blev också lite förvirrad här

Vad vi skrev i pressreleasen var:

"Ambience and mood is an important part of the experience and the player is encouraged to explore the detailed environments in which the adventure is set, learning about the world and its characters (no scattered audio-logs or trails of notes - guaranteed!)."

Det vill säga, jag vill undvika att berätta historien genom utströsslade spår av inspelningar och meddelanden.

Menar du då saker som man hittar runtom spelvärlden? Säg som ett kassettband eller liknande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av LVX156:

Första reaktion: JAA!
Andra reaktion: NEEEEJ, inte Unity!

Vad är det för fel på Unity? Är ju en kompetent grafikmotor som blir bättre hela tiden.

Unity har väldigt dålig threading. Jag har i och för sig inte så bra koll på de senaste versionerna, men sista versionen jag kollade hade inte 64-bitars stöd heller, det kanske är implementerat nu.

Kerbal Space Program är ett bra exempel på varför Unity inte är så bra för komplexa spel, man slår väldigt snabbt i RAM-taket och eftersom alla calls sker på en enda kärna så blir det VÄLDIGT långsamt när många saker sker samtidigt.

För spel som Hearthstone så är Unity väldigt bra, det håller jag med om.

Medlem

Inte visste jag att Victor gett sig in i spelbranschen på allvar. All lycka i världen Victor m.fl! Ser riktigt intressant ut

Herr rygg
Skrivet av warh0g:

Ska bli intressant att se recensionen här på FZ

Tror du dom kommer göra det? Känns som om det kan finnas risk för "jäv":)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Redaktör
Skrivet av Alx_83:
Skrivet av warh0g:

Ska bli intressant att se recensionen här på FZ

Tror du dom kommer göra det? Känns som om det kan finnas risk för "jäv":)

Vi kommer recensera, men givetvis sköts tyckandet av någon med så lite kontakt med Victor som möjligt.


signatur
Herr rygg
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Alx_83:
Skrivet av warh0g:

Ska bli intressant att se recensionen här på FZ

Tror du dom kommer göra det? Känns som om det kan finnas risk för "jäv":)

Vi kommer recensera, men givetvis sköts tyckandet av någon med så lite kontakt med Victor som möjligt.

Gott!


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

eld
Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av ohem:
Skrivet av LVX156:

Första reaktion: JAA!
Andra reaktion: NEEEEJ, inte Unity!

Vad är det för fel på Unity? Är ju en kompetent grafikmotor som blir bättre hela tiden.

Unity har väldigt dålig threading. Jag har i och för sig inte så bra koll på de senaste versionerna, men sista versionen jag kollade hade inte 64-bitars stöd heller, det kanske är implementerat nu.

Kerbal Space Program är ett bra exempel på varför Unity inte är så bra för komplexa spel, man slår väldigt snabbt i RAM-taket och eftersom alla calls sker på en enda kärna så blir det VÄLDIGT långsamt när många saker sker samtidigt.

För spel som Hearthstone så är Unity väldigt bra, det håller jag med om.

Dom sakerna du nämnde har inte så mycket att göra med hurvida bra eller dålig unity är, vill man hitta dess nack och fördelar bör man kolla djupare och mer ingående.

Frågan är väl ifall KSP hade prototypats fram som det gjorts om det inte vore för unity.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av LVX156:
Skrivet av ohem:
Skrivet av LVX156:

Första reaktion: JAA!
Andra reaktion: NEEEEJ, inte Unity!

Vad är det för fel på Unity? Är ju en kompetent grafikmotor som blir bättre hela tiden.

Unity har väldigt dålig threading. Jag har i och för sig inte så bra koll på de senaste versionerna, men sista versionen jag kollade hade inte 64-bitars stöd heller, det kanske är implementerat nu.

Kerbal Space Program är ett bra exempel på varför Unity inte är så bra för komplexa spel, man slår väldigt snabbt i RAM-taket och eftersom alla calls sker på en enda kärna så blir det VÄLDIGT långsamt när många saker sker samtidigt.

För spel som Hearthstone så är Unity väldigt bra, det håller jag med om.

Dealen med Unity är att du får lägga in threading själv. Så allt handlar om hur bra programmeraren har gjort det.

Sedan kan jag hålla med om att Unity inte är det smidigaste för att göra större spel. Hade varit trevligt om den själv skapar threads.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Äntligen får man höra lite om detta som Viktor och kompani har jobbat med allt eftersom han nämnt spelstudion lite smått nu och då i P3 Spel
Lycka till säger jag bara!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

intresant av trailern men avslöjade inte så mycket dock!

Får väl vänta 6 mån innan man får lite titt på hur/vad det spelar ut sig som.

Medlem
Medlem

Hela denna artikeln ser jag fasen som dold reklam, länkar till witcher 3 och gold-info med priser och länk, får ni betalt för attt skriva sånt här

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Alx_83:
Skrivet av warh0g:

Ska bli intressant att se recensionen här på FZ

Tror du dom kommer göra det? Känns som om det kan finnas risk för "jäv":)

Vi kommer recensera, men givetvis sköts tyckandet av någon med så lite kontakt med Victor som möjligt.

Inte så lätt det.. jag har aldrig träffat karln, ändå är han överallt där man själv läser eller lysssnar.. och snart spelar!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joary639:

Hela denna artikeln ser jag fasen som dold reklam, länkar till witcher 3 och gold-info med priser och länk, får ni betalt för attt skriva sånt här

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Alx_83:
Skrivet av warh0g:

Ska bli intressant att se recensionen här på FZ

Tror du dom kommer göra det? Känns som om det kan finnas risk för "jäv":)

Vi kommer recensera, men givetvis sköts tyckandet av någon med så lite kontakt med Victor som möjligt.

Inte så lätt det.. jag har aldrig träffat karln, ändå är han överallt där man själv läser eller lysssnar.. och snart spelar!

Va? Vad menar du med Witcher och guld?


signatur
Medlem

Hurra! Ser fantastiskt ut redan! Härligt med lite sci-fi med Blade Runner känsla. Victor har väldigt kloka och vettiga åsikter kring spel så detta kan bli riktigt bra

Medlem

Mmm. Kan bli något.

Medlem

Spännande!! Älskar cyberpunk och mellan detta och det kommande cyberpunk 2077 så är jag en glad shadowrun spelare, även om det sistnämnda lämnar mycket att önska :/

Nåväl, lycka till och räkna med en spelare här iaf!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar