Alien: Isolation har sålt en miljon exemplar

Robot
Medlem
Alien: Isolation har sålt en miljon exemplar

1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hoppas det gått bra inkomstmässigt också. Har ju varit med på steamreor hit och dit tycker jag.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Testpilot

Välförtjänt! Bästa skräckspelet på länge även om det alltid går att göra bättre så hade jag det roligt de 27 timmar jag spelade

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....

det är en väldigt svår schanger.

skräckspel vilket det går inom ramarna brukar inte sälja så mycket.

Då det är en liten del som tycker om dom. vara sig du vill det eller ej så har skräckspel schangern en väldigt liten spelarbas jämnfört med andra schangers

Medlem

"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Kleptoman:

1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....

det är en väldigt svår schanger.

skräckspel vilket det går inom ramarna brukar inte sälja så mycket.

Då det är en liten del som tycker om dom. vara sig du vill det eller ej så har skräckspel schangern en väldigt liten spelarbas jämnfört med andra schangers

genre menar du väl //ordpolisen


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Inte spelat det själv, men bror min säger att det är ok. Inte mer. Känslan finns där, men att storyn inte håller och slutet ger ett "öööööh? Jaha, ok nu då!?" intryck/känsla.

Sätter tänderna i det vid rea eller lånar av brorsan.

Medlem

Jag kör bara överlevnadsläget än så länge. I Oculus Rift. Ren närvaro, total skräck och alldeles underbart.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

Medlem
Skrivet av Rimturs:

Jag kör bara överlevnadsläget än så länge. I Oculus Rift. Ren närvaro, total skräck och alldeles underbart.

Fy fan vad avundsjuk jag blir nu. Jag vill med ha en Rift men försöker hålla mig till konsumentlanseringen.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Fy fan vad avundsjuk jag blir nu. Jag vill med ha en Rift men försöker hålla mig till konsumentlanseringen.

Ja, jag beställde den mest för att testa lite möjligheter att utveckla för den. Gör både film och lite spel och jag är intresserad av båda aspekterna. Den går dock perfekt att köpa som det är nu även om man bara vill spela. Frågan är om den kommer att vara kompatibel när de riktiga grejerna kommer och den riktiga verkar ändå vara på ingång i år.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

Skrivet av AkirA:

"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?

"De" hade ingenting att göra med "Colonial Marines", det var Gearbox och en hop andra utvecklare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Helt klart förra årets bästa spel tsm med Wolfenstein!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Gen
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....

Det beror helt på vem du frågar. För ett indiespel är 1m riktigt bra men för en AAA titel är det inte speciellt bra. SQENIX tyckte t ex att försäljningen av Tomb Raider var riktigt kass trots att det sålde X miljoner kopior.

Skrivet av AkirA:

"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?

Sega eller Creative Assembly har inte ens petat på Colonial Marines vad jag vet Allt är Gearbox fel.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Kleptoman:

1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....

Det beror helt på vem du frågar. För ett indiespel är 1m riktigt bra men för en AAA titel är det inte speciellt bra. SQENIX tyckte t ex att försäljningen av Tomb Raider var riktigt kass trots att det sålde X miljoner kopior.

Skrivet av AkirA:

"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?

Sega eller Creative Assembly har inte ens petat på Colonial Marines vad jag vet Allt är Gearbox fel.

Men detta var inte något indiespel dock?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av AkirA:

"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?

"De" hade ingenting att göra med "Colonial Marines", det var Gearbox och en hop andra utvecklare.

Har starkt för mig att SEGA sa detta, eller i alla fall något liknande. Är mycket väl medveten om att Gearbox gjorde eländet.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Ja det är ju 400.000.000 - 500.000.000kr intjänat om prislappen på alla miljoner ex var på mellan 400-500 (Visst är jag bra på matte).

Jag har för mig att jag läste någonstans att en annan väldigt stor AAA titel kostade ca 500mkr i produktionskostad (exkl marknad) och jag tror detta inte var lika dyrt.

Men vad brukar va allmäna tänkandet, när man har tjänat in produktions kostnaden x2 så är det en succe?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Kleptoman:

1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....

Det beror helt på vem du frågar. För ett indiespel är 1m riktigt bra men för en AAA titel är det inte speciellt bra. SQENIX tyckte t ex att försäljningen av Tomb Raider var riktigt kass trots att det sålde X miljoner kopior.

Skrivet av AkirA:

"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?

Sega eller Creative Assembly har inte ens petat på Colonial Marines vad jag vet Allt är Gearbox fel.

Men detta var inte något indiespel dock?

Nej kanske inte, men det var knappast en enorm AAA realease. Dem var helt enkelt lite intelligenta och gjorde en BRA/realistisk gissning för hur mycket de kunde sälja och la utvecklingsbudget efter det. Alla kan inte sälja 5 miljoner + ex.

Hoppas att fler i industrin ser och inser detta. Jag är inget fan av skräckgenren, men tycker det är jävligt roligt att någon större utvecklare verkade kunna få ett "smalt" spel att bli en succe i deras ögon genom att vara lite realistiska och inte försöka "appeal to everyone"

Medlem
Skrivet av Kebba:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Kleptoman:

1 miljon exemplar är väll inte så värst mycket....

Det beror helt på vem du frågar. För ett indiespel är 1m riktigt bra men för en AAA titel är det inte speciellt bra. SQENIX tyckte t ex att försäljningen av Tomb Raider var riktigt kass trots att det sålde X miljoner kopior.

Skrivet av AkirA:

"Vår ambition var att skapa ett Alien-spel vi själva ville spela". Hm, sa de inte samma sak gällande Aliens: Colonial Marines?

Sega eller Creative Assembly har inte ens petat på Colonial Marines vad jag vet Allt är Gearbox fel.

Men detta var inte något indiespel dock?

Nej kanske inte, men det var knappast en enorm AAA realease. Dem var helt enkelt lite intelligenta och gjorde en BRA/realistisk gissning för hur mycket de kunde sälja och la utvecklingsbudget efter det. Alla kan inte sälja 5 miljoner + ex.

Hoppas att fler i industrin ser och inser detta. Jag är inget fan av skräckgenren, men tycker det är jävligt roligt att någon större utvecklare verkade kunna få ett "smalt" spel att bli en succe i deras ögon genom att vara lite realistiska och inte försöka "appeal to everyone"

Dessvärre kan jag inte hålla med dig då jag anser att mer pengar = bättre spel. Jämför bara t.ex. första Binding of isaac med 2an. Eller Far Cry 2 och 3.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det här spelet förtjänar all cred det kan få, rent kvalitetsmässigt var det förra årets kung och det märks tydligt att det utvecklades med kärlek.

1
Skriv svar