I ordered a club sandwich...

Medlem
I ordered a club sandwich...

...and I'm not even a member!
- Mitch Hedberg

Ikväll var jag för lat för att laga mat, så jag åkte till Åbos bästa bryggerirestaurang, Koulu. Ursprungligen användes byggnaden av Åbo Svenska Flicklyceum, även känt som Svenska Fruntimmerskolan och Svenska flickskolan i Åbo. Kåken brandbombades av ryssen under finska vinterkriget, men brann inte ner tack vare att en soldatenhet var inkvarterad i byggnaden som således kunde släcka branden snabbt.

Nu för tiden används byggnaden som bryggerirestaurang och konferensutrymme. Huset erbjuder alltid en fyra-fem egenbryggda ölsorter, inklusive en säsongsbaserad sort, samt svartvinbärscider utöver det vanliga krogutbudet.

God mat, bra dryckesutbud, imponerande historia - det här stället är min absoluta favoritkrog i Åbo. Besök gärna om ni har vägarna förbi.

[ia=1024183; medium]
En club sandwich med bacon och grillad kyckling med saltade potatischips vid sidan. Serveras här med en Maisteri, som är en mörk lager, bryggd i rummet bakom bardisken.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
I ordered a club sandwich...

Intressant.

Detta måste besökas vid tillfälle.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Mitch Hedberg, må han vila i frid. Jäkligt rolig var han.

Och klubbmackan ser smarrig ut.

Medlem

Ser göttans gött ut!

Och ja, en speedball är ett high stakes gamble alltså. Lär vara en förträfflig känsla! ...De gånger man inte dör på kuppen.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Ser göttans gött ut!

Och ja, en speedball är ett high stakes gamble alltså. Lär vara en förträfflig känsla! ...De gånger man inte dör på kuppen.

Nån borde göra en missbrukarsimulator!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Nån borde göra en missbrukarsimulator!

Svartvinbärscider.
Nu det där låter som himmelsk nektar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Svartvinbärscider.
Nu det där låter som himmelsk nektar.

Tro mig, det smakar precis lika himmelskt som det låter. Varför de inte säljer det på flaska övergår mitt förstånd.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Traveller in time:

Svartvinbärscider.
Nu det där låter som himmelsk nektar.

Tro mig, det smakar precis lika himmelskt som det låter. Varför de inte säljer det på flaska övergår mitt förstånd.

De säljer det inte på fat då?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Traveller in time:

Svartvinbärscider.
Nu det där låter som himmelsk nektar.

Tro mig, det smakar precis lika himmelskt som det låter. Varför de inte säljer det på flaska övergår mitt förstånd.

De säljer det inte på fat då?

Det tappas bara ur fat vid bardisken. Det jag menade var att jag gärna skulle köpa några flaskor och förvara hemma i kylen, men det finns inte till försäljning på det sättet, så vitt jag vet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar