En spelare har maxat 100 level 100-karaktärer i World of Warcraft

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av sith:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Kleptoman:

Inte så imponerande då han använt lvl boosts

Har du länk på det?

Känns ju lite fel att jag behöver bevisa detta? Kabn du bevisa att han inte gjorde det?

Om man slänger ur sig ett påstående måste man vara beredd att presentera bevisning vid opponering.

Samma sak vid rättegångar:
- Åklagaren ska bevisa att något gjordes utom allt rimligt tvivel
- Den åtalade ska inte bevisa sin oskuld, även om det kan underlätta

Bevisbördan är, liksom i exemplet, din.

Ni slänger ut påstående att han gjort det utan Lvl boost därför måste ni bevisa att han inte gjort det min käre vän. Du borde nog spendera lite mer tid på Att läsa Juridik än att läsa spel nyheter på FZ.

Kleptoman du är en ekorre, om du inte kan bevisa motsatsen så är du det.


signatur

IDKFA

Medlem

Get a life and a job?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Världsrekord i slöseri med tid (?)

Hur tänker du då? Spelar du LoL till Diamond league. Är det slöseri med tid? Du är ju inte bäst.

Spelar du BF4 och låst upp alla vapen? Eller blivit lvl 100?

Eller spelar SC2 på custom maps? Eller fått acheivments på Xbox Live eller Steam?

Är inte det lika mycket slöseri med tid?

Testpilot
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av sith:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Kleptoman:

Inte så imponerande då han använt lvl boosts

Har du länk på det?

Känns ju lite fel att jag behöver bevisa detta? Kabn du bevisa att han inte gjorde det?

Om man slänger ur sig ett påstående måste man vara beredd att presentera bevisning vid opponering.

Samma sak vid rättegångar:
- Åklagaren ska bevisa att något gjordes utom allt rimligt tvivel
- Den åtalade ska inte bevisa sin oskuld, även om det kan underlätta

Bevisbördan är, liksom i exemplet, din.

Ni slänger ut påstående att han gjort det utan Lvl boost därför måste ni bevisa att han inte gjort det min käre vän. Du borde nog spendera lite mer tid på Att läsa Juridik än att läsa spel nyheter på FZ.

I detta fall är det ju du som startade med det initiala påståendet som har bevisbördan.

Ni kanske skulle ta och läsa igenom artikeln?

Så ni ser att han faktiskt INTE har levlat 1-100 helt UTAN hjälp. RAF.

Tja det var inte poängen som jag ville få fram , poängen som hade varit korrekt hade varit att Kleptoman hade sagt att killen som gjorde det skrev i det texten (som jag läst) och sedan länkat till vart och inte börjat med omvänd bevisbörda.

Såhär:
" I was able to level 2 characters at a time through recruit a friend up to level 85,"
Källa;
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/15700026478?page=1

Medlem

Iom att han boostade alla karaktärer till 90 innan han började, så är det inte så farligt som det låter.

Medlem

Tillåt er att drömma här, tänk om den här mannen spenderade den här tiden - han har slösat på detta - att programmera lite appar eller något användbart! /despair

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Iom att han boostade alla karaktärer till 90 innan han började, så är det inte så farligt som det låter.

Han har alltså lagt ~$50,000 på det här menar du?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av sith:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Kleptoman:

Inte så imponerande då han använt lvl boosts

Har du länk på det?

Känns ju lite fel att jag behöver bevisa detta? Kabn du bevisa att han inte gjorde det?

Om man slänger ur sig ett påstående måste man vara beredd att presentera bevisning vid opponering.

Samma sak vid rättegångar:
- Åklagaren ska bevisa att något gjordes utom allt rimligt tvivel
- Den åtalade ska inte bevisa sin oskuld, även om det kan underlätta

Bevisbördan är, liksom i exemplet, din.

Ni slänger ut påstående att han gjort det utan Lvl boost därför måste ni bevisa att han inte gjort det min käre vän. Du borde nog spendera lite mer tid på Att läsa Juridik än att läsa spel nyheter på FZ.

Man kan ju då enkelt summera att båda "sidorna" har gjort ett antagande, där ingen kan styrka sitt antagande med någon som helst bevisning. Således väger era åsikter i sig ungeför lika mycket som vatten.
Själv vill jag tro på att FZ har en sådan här sak från en säker källa innan de publicerar nyheten, samtidig som jag inte bryr mig tillräckligt mycket om nyheten i sig för att bli upprörd ifall de har fel.

Som jag ser det så är det ett tragiskt slöseri oavsett ifall Watola spelat eller betalat upp sina karaktärer.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av sith:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Kleptoman:

Inte så imponerande då han använt lvl boosts

Har du länk på det?

Känns ju lite fel att jag behöver bevisa detta? Kabn du bevisa att han inte gjorde det?

Om man slänger ur sig ett påstående måste man vara beredd att presentera bevisning vid opponering.

Samma sak vid rättegångar:
- Åklagaren ska bevisa att något gjordes utom allt rimligt tvivel
- Den åtalade ska inte bevisa sin oskuld, även om det kan underlätta

Bevisbördan är, liksom i exemplet, din.

Ni slänger ut påstående att han gjort det utan Lvl boost därför måste ni bevisa att han inte gjort det min käre vän. Du borde nog spendera lite mer tid på Att läsa Juridik än att läsa spel nyheter på FZ.

Man kan ju då enkelt summera att båda "sidorna" har gjort ett antagande, där ingen kan styrka sitt antagande med någon som helst bevisning. Således väger era åsikter i sig ungeför lika mycket som vatten.
Själv vill jag tro på att FZ har en sådan här sak från en säker källa innan de publicerar nyheten, samtidig som jag inte bryr mig tillräckligt mycket om nyheten i sig för att bli upprörd ifall de har fel.

Som jag ser det så är det ett tragiskt slöseri oavsett ifall Watola spelat eller betalat upp sina karaktärer.

Källan är spelarens text där han beskriver hur det gick till
Vi får anta att det som skrivs är sanning då det är det enda vi har att gå på.

Om sedan Mrs. Kleptoman kommer och påstår något som motsäger den enda källan måste det påståendet kunna beläggas.

Likadant för oss andra, med skillnaden att vi hänvisar till WoWspelarens text.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av sith:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Kleptoman:

Inte så imponerande då han använt lvl boosts

Har du länk på det?

Känns ju lite fel att jag behöver bevisa detta? Kabn du bevisa att han inte gjorde det?

Om man slänger ur sig ett påstående måste man vara beredd att presentera bevisning vid opponering.

Samma sak vid rättegångar:
- Åklagaren ska bevisa att något gjordes utom allt rimligt tvivel
- Den åtalade ska inte bevisa sin oskuld, även om det kan underlätta

Bevisbördan är, liksom i exemplet, din.

Ni slänger ut påstående att han gjort det utan Lvl boost därför måste ni bevisa att han inte gjort det min käre vän. Du borde nog spendera lite mer tid på Att läsa Juridik än att läsa spel nyheter på FZ.

Har då inte kunnat läsa något att dom sagt att han inte använde det, utan det jag kan läsa är att dom frågar dig om du har bevis på att ditt påstående stämmer.

För med tanke på att du kom med ett påstående om level boost utan några problem, då bör det väl inte vara så svårt för dig att styrka ditt påstående med att ta fram bevisen på att det du säger stämmer?

Själv vet jag inte om han kört med boost eller ej, men vad jag vet/ kan gissa mig fram till är att en skicklig wow spelare kan garanterat lyckas med vad denna kille gjort utan att det ska handla om någon boost.

Tycker förövrigt att du gått och blivit riktigt negativ av dig på senaste, vaknat på fel sida så du måste agera tjurig mot alla?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av sith:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Kleptoman:

Inte så imponerande då han använt lvl boosts

Har du länk på det?

Känns ju lite fel att jag behöver bevisa detta? Kabn du bevisa att han inte gjorde det?

Om man slänger ur sig ett påstående måste man vara beredd att presentera bevisning vid opponering.

Samma sak vid rättegångar:
- Åklagaren ska bevisa att något gjordes utom allt rimligt tvivel
- Den åtalade ska inte bevisa sin oskuld, även om det kan underlätta

Bevisbördan är, liksom i exemplet, din.

Ni slänger ut påstående att han gjort det utan Lvl boost därför måste ni bevisa att han inte gjort det min käre vän. Du borde nog spendera lite mer tid på Att läsa Juridik än att läsa spel nyheter på FZ.

Man kan ju då enkelt summera att båda "sidorna" har gjort ett antagande, där ingen kan styrka sitt antagande med någon som helst bevisning. Således väger era åsikter i sig ungeför lika mycket som vatten.
Själv vill jag tro på att FZ har en sådan här sak från en säker källa innan de publicerar nyheten, samtidig som jag inte bryr mig tillräckligt mycket om nyheten i sig för att bli upprörd ifall de har fel.

Som jag ser det så är det ett tragiskt slöseri oavsett ifall Watola spelat eller betalat upp sina karaktärer.

Fast jag har aldrig gjort något antagande det var den andra kille som gjorde och då frågade jag om länk eftersom jag undrade var han fått infon ifrån.

Aldrig ens sagt nått om det är sant eller falskt från början.

Btw blir bra kluddigt när alla citerar mig hela tiden när ni svarar nån annan;)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Good for him. (?)

Medlem

Vi har alla olika passioner och mål.

Medlem

Pallar inte ens lvla en karaktär dit, eller till vad nu max lvl varit genom tiderna, den här gången pallade jag mig till lvl 70 innan jag hatade allting i den mån att jag ifrågasatte varför jag ens spelade skiten... så jag slutade.

Jag vill verkligen njuta av spelet som så många andra lyckas göra, är fett avundsjuk på er som lyckas på något sätt ha kul med spelet, för mig känns det bara gammalt, oinspirerat och repetitivt.

Inaktiv

Utan att fuska, då kan man använda level90 boost, det är en regelrätt metod att levla (till 100).


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Nu håller vi oss trevliga. Det är okej att tro och tänka olika saker, men som sagt, slänger man ur sig ett påstående kan det vara positivt att motivera det. I ett påstående utan motivering finns knappt något värde.

Raderat några inlägg som inte diskuterar artikeln i fråga.


signatur

Have a good time!

Medlem

Hur fasiken fick du tog på mitt självporträtt? O_o

Skrivet av Pholiage:
Skrivet av walter_iego:

Världsrekord i slöseri med tid (?)

Hur tänker du då? Spelar du LoL till Diamond league. Är det slöseri med tid? Du är ju inte bäst.

Spelar du BF4 och låst upp alla vapen? Eller blivit lvl 100?

Eller spelar SC2 på custom maps? Eller fått acheivments på Xbox Live eller Steam?

Är inte det lika mycket slöseri med tid?

Om man gör en sådan sak 100 gånger, då är det slöseri med tid. Du får acceptera att någon har en annan syn på saken än dig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av walter_iego:

Världsrekord i slöseri med tid (?)

Hur tänker du då? Spelar du LoL till Diamond league. Är det slöseri med tid? Du är ju inte bäst.

Spelar du BF4 och låst upp alla vapen? Eller blivit lvl 100?

Eller spelar SC2 på custom maps? Eller fått acheivments på Xbox Live eller Steam?

Är inte det lika mycket slöseri med tid?

Om man gör en sådan sak 100 gånger, då är det slöseri med tid. Du får acceptera att någon har en annan syn på saken än dig.

Ledsen att behöva rätta till dig. Men du kan inte säga att någon annan att det är slöseri med tid om personen i fråga känner sig underhållen och belönad för sin intresseinvestering. Så du menar du har gått på bio 100gånger och det är slöseri med tid? Satt på tv:n och kollat på Breaking Bad 100gånger. Loggat in på FZ 100gånger, kollat på 100 fotbolls matcher. Listan är oändlig. Om du gör nåt DU tycker är roligt och underhållande. Kan inte någon annan säga att du slösar tid.

Däremot kan du själv tycka tiden vore slöseri för du skulle inte tycka att levela 100 karaktärer i WoW skulle vara underhållande.

Skrivet av Pholiage:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av walter_iego:

Världsrekord i slöseri med tid (?)

Hur tänker du då? Spelar du LoL till Diamond league. Är det slöseri med tid? Du är ju inte bäst.

Spelar du BF4 och låst upp alla vapen? Eller blivit lvl 100?

Eller spelar SC2 på custom maps? Eller fått acheivments på Xbox Live eller Steam?

Är inte det lika mycket slöseri med tid?

Om man gör en sådan sak 100 gånger, då är det slöseri med tid. Du får acceptera att någon har en annan syn på saken än dig.

Ledsen att behöva rätta till dig. Men du kan inte säga att någon annan att det är slöseri med tid om personen i fråga känner sig underhållen och belönad för sin intresseinvestering. Så du menar du har gått på bio 100gånger och det är slöseri med tid? Satt på tv:n och kollat på Breaking Bad 100gånger. Loggat in på FZ 100gånger, kollat på 100 fotbolls matcher. Listan är oändlig. Om du gör nåt DU tycker är roligt och underhållande. Kan inte någon annan säga att du slösar tid.

Däremot kan du själv tycka tiden vore slöseri för du skulle inte tycka att levela 100 karaktärer i WoW skulle vara underhållande.

Min inledande kommentar: "Världsrekord i slöseri med tid (?)" - kom i formen av en obstruktiv fråga som speglar det moderna konsensus som innefattar en rad olika påståenden, bl.a. Benjamin Franklins bjiljanta: "Tid är pengar". Därutöver kan man, om man orkar läsa mellan bokstäverna - se parallellen till den allmänna uppfattningen om att spel som tidsfördriv är: "... slöseri med tid", och det är det på många sätt om man som mig befinner sig i 40-års åldern och reflekterar över livet på ett annorlunda sätt än en 20-åring.

Om personen i fråga inte har några ambitioner i livet, får denne gärna "slösa" bort sitt liv på egennyttiga företeelser; så vida det inte är målet. Då är det en fullständig framgång.

Du kan inte rätta till mig på något sätt, utan bara dela med dig av din åsikt, vilket du har gjort, och det tycker jag är givande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar