Snart kan du ad-blocka reklam i verkliga livet

Robot
Snart kan du ad-blocka reklam i verkliga livet

Perfekt för alla som stör sig på annonser i det offentliga rummet


Medlem
Snart kan du ad-blocka reklam i verkliga livet

Vänta bara tills den blockar en STOP-skylt


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av ManchildKart:

Vänta bara tills den blockar en STOP-skylt

Haha!

Meh ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

FZ är så butthurt, våga vägra prata om förlorade intäkter


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av ManchildKart:

Vänta bara tills den blockar en STOP-skylt

Då slipper man se reklam för all framtid!

EDIT: Jag har alltid igång Adblock, med undantag för sajter som jag besöker ofta, till exempel SweClockers och diverse webcomics som behöver allt stöd de kan få. FZ spenderar jag så mycket tid på, att jag mer än gärna ger lite supporterpengar tillbaka för tjänsterna som finns här. Dessutom blir det en mycket drägligare upplevelse att besöka sidan på surfplatta och mobil, då reklamerna här oftast vrider upp laddtiderna betydligt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Reklamen laddas alltid sist när man surfar på mobilen och jag vet inte hur många gånger jag tryckt på de jävla annonserna för att hel sidan hoppar till. Så det är ju inte bara budskapet man vill bli av med.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Redaktör
Skrivet av Diskmaskin:

FZ är så butthurt, våga vägra prata om förlorade intäkter

Förlåt att vi vill fortsätta göra en rätt bra spelsajt utan att du måste betala för den.


signatur
Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

FZ är så butthurt, våga vägra prata om förlorade intäkter

Hur ska en gratis sida kunna överleva utan annonsintäkter?

i år blir det 20 år sedan jag skaffade internet. Blockerar alla annonser mentalt .. dom är osynliga för mig trots jag inte använder någon blockerare. Dock förekommer irritationsmoment i form av popup fönster på vissa sajter, men tittar bara på krysset och stänger skiten. Reklam har ingen funktion på mig.

Inaktiv

Det är så pinsamt med radiotjänst metoder, varje krona skall in!
Sen att alla ska behöva läsa om det, på framsidan, om irl adblock, annonsen består av 30% moralkaka som sker här på fz.
Hacka på Firefox & Chromestore som ger ut programvaran gratis, de vill att användarna skall få en bättre www-upplevelse.. så kommer ni med bakåtsträvande metoder.. pinsamt


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Diskmaskin:

FZ är så butthurt, våga vägra prata om förlorade intäkter

Förlåt att vi vill fortsätta göra en rätt bra spelsajt utan att du måste betala för den.

Jag tillåter fz.se i noScript, det räcker inte för att eran reklam ska fungera, här är alla sidor som för tillfället kör script på fz.se...

facebook.com
automotorsport.se
rubiconproject.com
adtech.de
adform.net
adtlgc.com
facebook.net
research-int.se
tailsweep.com
sprinkle-assets.s3.amazonaws.com
chartbeat.com
doubleclick.net
sprinklecontent.com
spklw.com
googletagmanager.com
google.com
akamaihd.net
googleusercontent.com
ytimg.com
gstatic.com
youtube.com

det är vansinne, andra sidor klarar att visa reklam utan att jag behöver tillåta script att köras på över 20 sidor.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Diskmaskin:

FZ är så butthurt, våga vägra prata om förlorade intäkter

Förlåt att vi vill fortsätta göra en rätt bra spelsajt utan att du måste betala för den.

jag skulle stänga av min adblock om ni hade bättre recensioner... eftersom de andra nyheterna ändå är kopierade direkt ifrån reddit.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Redaktör
Skrivet av Diskmaskin:

Det är så pinsamt med radiotjänst metoder, varje krona skall in!
Sen att alla ska behöva läsa om det, på framsidan, om irl adblock, annonsen består av 30% moralkaka som sker här på fz.
Hacka på Firefox & Chromestore som ger ut programvaran gratis, de vill att användarna skall få en bättre www-upplevelse.. så kommer ni med bakåtsträvande metoder.. pinsamt

Om vi hade känt till ett bättre sätt att få in pengar än att be er acceptera annonser på FZ hade vi använt det sättet. Vi har testat med supporterprogrammet men det räcker inte.

Du som är så kritisk mot vår nuvarande affärsmodell - hur ska vi göra istället för att få in pengar?


signatur
Redaktör
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Diskmaskin:

FZ är så butthurt, våga vägra prata om förlorade intäkter

Förlåt att vi vill fortsätta göra en rätt bra spelsajt utan att du måste betala för den.

jag skulle stänga av min adblock om ni hade bättre recensioner... eftersom de andra nyheterna ändå är kopierade direkt ifrån reddit.

Förtydliga - hur gör vi recensionerna bättre?


signatur
Medlem

Du är för snäll tompa, lyssna inte på trollet, han har troligtvis ingen aning hur en recension går till överhuvud taget.
mvh Marcus

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Diskmaskin:

Det är så pinsamt med radiotjänst metoder, varje krona skall in!
Sen att alla ska behöva läsa om det, på framsidan, om irl adblock, annonsen består av 30% moralkaka som sker här på fz.
Hacka på Firefox & Chromestore som ger ut programvaran gratis, de vill att användarna skall få en bättre www-upplevelse.. så kommer ni med bakåtsträvande metoder.. pinsamt

Om vi hade känt till ett bättre sätt att få in pengar än att be er acceptera annonser på FZ hade vi använt det sättet. Vi har testat med supporterprogrammet men det räcker inte.

Du som är så kritisk mot vår nuvarande affärsmodell - hur ska vi göra istället för att få in pengar?

Jag har bara helhetssynen som en användare, jag har inte tillgång till företaget! Men jag hatar er slappa kvalité syn, ni valde att recensera ett fjärde spel baserat på tvåan, sedan när ni får kritik från inbitna spelare, då medger ni just detta, att ni baserat recensionen utan att spelat förra utgåvan och du valde att sätta säkert köp på premissen att, det finns folk som inte spelat 3:an och därför är detta ett bra spel.. medan vi som spelat 3:an totalsågade spelet.
Detta är bara min åsikt.. men jag väljer att köra adblock här medan swec får undantag.
Sedan som sagt, jag har inte tillgång till företaget, men jag tror ni borde skippa PC / konsoler.. nischa er på något istället för att jobba brett, som precis nämnts, slapp kvalité syn skapas lätt när man pushar recensioner istället kvalité.


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Den obligatoriska:

Medlem

Kan man inte ersätta det med något kul istället för att blurra skiten, man vill ju inte känna sig mer synskadad än vanligt!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Diskmaskin:

FZ är så butthurt, våga vägra prata om förlorade intäkter

Förlåt att vi vill fortsätta göra en rätt bra spelsajt utan att du måste betala för den.

jag skulle stänga av min adblock om ni hade bättre recensioner... eftersom de andra nyheterna ändå är kopierade direkt ifrån reddit.

Förtydliga - hur gör vi recensionerna bättre?

The Witcher - 1.5/5
Bayonetta 2 - 3/5
Battlefield 4 - 4/5
Assassin's Creed: Unity - 5/5
Operation Flashpoint: Dragon Rising 5/5

Vore kanon om recensenterna fokuserade på spelen snarare än vart de står i förhållande till deras politiska åsikter. Vore även trevligt om ni faktiskt tog upp saker som spelbarhet (t.ex. Unity, Dragon Rising och BF4 som var ospelbara ett bra tag efter release) istället för att dela ut 5/5 för att spelet var kanon när man blundar för alla buggar.

Adblock använder jag endast för att:
1. Er reklam är inte relevant för sidan. Ta lärdom av Sweclockers.
2. Er reklam laddar långsamt och får hela sidan att hoppa ned, vilket gör att man istället för att komma till en recension landar på t.ex. Betway eller liknande.
3. Ni smög in reklam genom varenda kryphål i Supporter-förmånerna. "Du betalade bara för att slippa rörlig reklam".

Inaktiv
Skrivet av FZ:

Därför blir vi glada om du inte blockerar våra annonser

Ibland måste man


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Redaktör
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Tompa:

Förtydliga - hur gör vi recensionerna bättre?

The Witcher - 1.5/5
Bayonetta 2 - 3/5
Battlefield 4 - 4/5
Assassin's Creed: Unity - 5/5
Operation Flashpoint: Dragon Rising 5/5

Vore kanon om recensenterna fokuserade på spelen snarare än vart de står i förhållande till deras politiska åsikter. Vore även trevligt om ni faktiskt tog upp saker som spelbarhet (t.ex. Unity, Dragon Rising och BF4 som var ospelbara ett bra tag efter release) istället för att dela ut 5/5 för att spelet var kanon när man blundar för alla buggar.

Adblock använder jag endast för att:
1. Er reklam är inte relevant för sidan. Ta lärdom av Sweclockers.
2. Er reklam laddar långsamt och får hela sidan att hoppa ned, vilket gör att man istället för att komma till en recension landar på t.ex. Betway eller liknande.
3. Ni smög in reklam genom varenda kryphål i Supporter-förmånerna. "Du betalade bara för att slippa rörlig reklam".

Alla recensioner är inte så bra som vi hade önskat, det är inget att hymla om. Jag är ledsen för det. Men samtidigt, och inte för att ursäkta de som faktiskt är dåliga - under den period de där fem skrevs har vi pubbat 1370 andra recensioner. Jag kanske feltolkar dig (du strösslar ju inte direkt med positiva kommentarer), men det låter lite som att allt vi pubbar är dåligt, skevt, felaktigt, politiskt eller lögnaktigt. Det är inte lätt att lära sig bli bättre när det absolut värsta får statuera exempel - de sämsta recensionerna hör ju till undantagen. Men åter - det ursäktar inte att de faktiskt pubbas.

Rörande annonserna:
1. Annonssäljarna vet det, och försöker sälja till relevanta annonsörer, men vi har inte den ekonomiska lyxen att kunna välja.
2. Vi och kodavdelningen vet. Det handlar om att vara flexibla mot annonsörerna, det är svårare att sälja annonser om det bara finns färdiga mallar. Vi har tjatat om det på både kodare och annonssäljare, men de har ingen bättre lösning för närvarande. Tyvärr.
3. Vi påtalade detta väldigt tydligt när supporterprogrammet togs fram, att vissa kanske skulle bli irriterade. Tyvärr fick vi inte gehör fullt ut. Men dessa annonser ska, vad jag fått höra, vara relevanta och inte särskilt påträngande.


signatur
Medlem

Jag har stängt av adblock på fz.se men har ghostery igång.
Mellan 12-15 olika sajter som vill spåra mig på varenda sida jag läser in.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Diskmaskin:

FZ är så butthurt, våga vägra prata om förlorade intäkter

Hur ska en gratis sida kunna överleva utan annonsintäkter?

Vill egentligen inte ge mig in sådan diskussion men det gick ju så bra innan man gick med Egmont?

Redaktör
Skrivet av Diskmaskin:

Jag har bara helhetssynen som en användare, jag har inte tillgång till företaget! Men jag hatar er slappa kvalité syn, ni valde att recensera ett fjärde spel baserat på tvåan, sedan när ni får kritik från inbitna spelare, då medger ni just detta, att ni baserat recensionen utan att spelat förra utgåvan och du valde att sätta säkert köp på premissen att, det finns folk som inte spelat 3:an och därför är detta ett bra spel.. medan vi som spelat 3:an totalsågade spelet.
Detta är bara min åsikt.. men jag väljer att köra adblock här medan swec får undantag.
Sedan som sagt, jag har inte tillgång till företaget, men jag tror ni borde skippa PC / konsoler.. nischa er på något istället för att jobba brett, som precis nämnts, slapp kvalité syn skapas lätt när man pushar recensioner istället kvalité.

Vi väljer inte att göra dåliga jobb. Det handlar om förutsättningar, att det inte alltid finns skribenter som kan varje del i spelserier utan och innan. Det är inte optimalt naturligtvis, men vi kan inte låta bli att recensera, de flesta gånger går det bra att göra helt ok recensioner ändå. Sen händer det förstås att vi gör mindre bra recensioner, men som sagt ovan hör det till undantagen, och jag beklagar de gånger det ändå sker.


signatur
Redaktör
Skrivet av Mabec:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Diskmaskin:

FZ är så butthurt, våga vägra prata om förlorade intäkter

Hur ska en gratis sida kunna överleva utan annonsintäkter?

Vill egentligen inte ge mig in sådan diskussion men det gick ju så bra innan man gick med Egmont?

Öh... nej. FZ har alltid finansierats av annonser.

Alltså, det är svindyrt att driva en sajt som FZ - före och efter Egmonts inträde. Servrar, uppkoppling, lokaler, städning, utveckling, arbetsstationer, mjukvara, licenser, logistik, marknadsföring löner (frilans, redaktörer, utvecklare, säljare, marknad...), med mera. Annonser är vår enda intäkt av betydelse (supporterintäkterna är en droppe i havet).


signatur
Medlem

Hur är det egentligen, får ni cash varje gång man klickar på eran reklam, eller är det så fort den laddas upp på någons webläsare ?

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Diskmaskin:

Jag har bara helhetssynen som en användare, jag har inte tillgång till företaget! Men jag hatar er slappa kvalité syn, ni valde att recensera ett fjärde spel baserat på tvåan, sedan när ni får kritik från inbitna spelare, då medger ni just detta, att ni baserat recensionen utan att spelat förra utgåvan och du valde att sätta säkert köp på premissen att, det finns folk som inte spelat 3:an och därför är detta ett bra spel.. medan vi som spelat 3:an totalsågade spelet.
Detta är bara min åsikt.. men jag väljer att köra adblock här medan swec får undantag.
Sedan som sagt, jag har inte tillgång till företaget, men jag tror ni borde skippa PC / konsoler.. nischa er på något istället för att jobba brett, som precis nämnts, slapp kvalité syn skapas lätt när man pushar recensioner istället kvalité.

Vi väljer inte att göra dåliga jobb. Det handlar om förutsättningar, att det inte alltid finns skribenter som kan varje del i spelserier utan och innan. Det är inte optimalt naturligtvis, men vi kan inte låta bli att recensera, de flesta gånger går det bra att göra helt ok recensioner ändå. Sen händer det förstås att vi gör mindre bra recensioner, men som sagt ovan hör det till undantagen, och jag beklagar de gånger det ändå sker.

Varför kan ni inte låta bli att recensera ett spel där när ni inte har förutsättningar att göra det bra?


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Tompa:

Förtydliga - hur gör vi recensionerna bättre?

The Witcher - 1.5/5
Bayonetta 2 - 3/5
Battlefield 4 - 4/5
Assassin's Creed: Unity - 5/5
Operation Flashpoint: Dragon Rising 5/5

Vore kanon om recensenterna fokuserade på spelen snarare än vart de står i förhållande till deras politiska åsikter. Vore även trevligt om ni faktiskt tog upp saker som spelbarhet (t.ex. Unity, Dragon Rising och BF4 som var ospelbara ett bra tag efter release) istället för att dela ut 5/5 för att spelet var kanon när man blundar för alla buggar.

Adblock använder jag endast för att:
1. Er reklam är inte relevant för sidan. Ta lärdom av Sweclockers.
2. Er reklam laddar långsamt och får hela sidan att hoppa ned, vilket gör att man istället för att komma till en recension landar på t.ex. Betway eller liknande.
3. Ni smög in reklam genom varenda kryphål i Supporter-förmånerna. "Du betalade bara för att slippa rörlig reklam".

Alla recensioner är inte så bra som vi hade önskat, det är inget att hymla om. Jag är ledsen för det. Men samtidigt, och inte för att ursäkta de som faktiskt är dåliga - under den period de där fem skrevs har vi pubbat 1370 andra recensioner. Jag kanske feltolkar dig (du strösslar ju inte direkt med positiva kommentarer), men det låter lite som att allt vi pubbar är dåligt, skevt, felaktigt, politiskt eller lögnaktigt. Det är inte lätt att lära sig bli bättre när det absolut värsta får statuera exempel - de sämsta recensionerna hör ju till undantagen. Men åter - det ursäktar inte att de faktiskt pubbas.

Rörande annonserna:
1. Annonssäljarna vet det, och försöker sälja till relevanta annonsörer, men vi har inte den ekonomiska lyxen att kunna välja.
2. Vi och kodavdelningen vet. Det handlar om att vara flexibla mot annonsörerna, det är svårare att sälja annonser om det bara finns färdiga mallar. Vi har tjatat om det på både kodare och annonssäljare, men de har ingen bättre lösning för närvarande. Tyvärr.
3. Vi påtalade detta väldigt tydligt när supporterprogrammet togs fram, att vissa kanske skulle bli irriterade. Tyvärr fick vi inte gehör fullt ut. Men dessa annonser ska, vad jag fått höra, vara relevanta och inte särskilt påträngande.

Notera att jag inte använde bristfälliga recensioner som anledning till Adblock-användande, var bara förslag på vad som skulle förbättra dem. Hade inte majoriteten av recensionerna varit bättre än de svenska konkurrenterna hade i alla fall jag sökt mig till en annan sida.

Som sagt: Blir reklamen bättre hade i alla fall jag stängt av AdBlock, förändring sker dock inte genom att låta den nuvarande generera intäkter.

Redaktör
Skrivet av Diskmaskin:

Varför kan ni inte låta bli att recensera ett spel där när ni inte har örutsättningar att göra det bra?

Det gör vi, i den mån det går att veta i förhand. Om jag som redaktör vet att jag ingen i staben kan göra ett bra jobb låter jag bli att beställa en recension. Sen händer det förstås ändå att texter blir mindre bra - alla kan ju ha en dålig dag på jobbet. Sånt styr jag och andra redaktörer/korrekturläsare upp i den mån vi kan, men eftersom vi långtifrån alltid själva har hunnit spela det som testas kan dåliga texter slinka igenom ibland.


signatur
123
Skriv svar