Helgdiskussion – Vad gör Windows 10 till ett gamer-OS?

Robot
Helgdiskussion – Vad gör Windows 10 till ett gamer-OS?

Har Windows 10 allt en gamer behöver, eller måste Microsoft ta sig i kragen och lyssna på spelarnas vilja? Berätta vad du tycker!

#microsoft, #fable-legends, #remedy, #quantum-break, #forza-motorsport-6, #halo-5-guardians, #amd


Medlem
Helgdiskussion – Vad gör Windows 10 till ett gamer-OS?

Inte överdrivet imponerad, bryr mig inte ett skit om X-box features och tvivlar starkt på att dem släpper resten av Halo spelen till Pc.
och varför skulle jag vilja streama X-box spel till Pc? du spelar ju fortfarande spelet på X-boxen so what's the point?

Medlem

Tycker ni sammanfattade det bra.

DX12 ser jag fram emot mest.

Medlem

DX12, resten är käbbel. De e käbbel.

Medlem
Skrivet av Hannu:

DX12, resten är käbbel. De e käbbel.

Precis vad jag tänkte.
Fler spel från Microsoft studios kan också vara nice, beroende på vilka titlar det blir, jag skulle inte säga nej till Halo eller Forza.

Medlem

Personligen är in-house streaming någonting jag sett fram emot sedan jag skaffade Xbox. Detta på grund av att jag endast har en TV i mitt hem men att vi är två som ska dela på den. Med in-house streaming kommer jag kunna sitta vid min dator och lira Xbox-exklusiva titlar på min PC samtidigt som min sambo sitter framför TVn. Utöver det kommer den nya plattformen för samtliga spel - PC/Xbox - att vara samlade med achievements, vänner, spelklipp och DVR. Längre fram misstänker jag molnbaserad streaming vilket innebär att jag inte behöver släpa med mig Xboxen när jag är på resande fot (hotell, julmys med familjen djupt in i skogen etc.)

Det börjar bli väldigt tröttsamt med detta ständiga gnäll från dessa individer som inte för argument VARFÖR de tycker si, eller så. Istället för att bara spy galla, förklara gärna varför så är det lättare att diskutera kring era åsikter.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Inte överdrivet imponerad, bryr mig inte ett skit om X-box features och tvivlar starkt på att dem släpper resten av Halo spelen till Pc.
och varför skulle jag vilja streama X-box spel till Pc? du spelar ju fortfarande spelet på X-boxen so what's the point?

Det är ju inte bara till datorn du kan streama det, även till plattor ska det vara. Vilket är väl bra för dom som vill ha det antar jag.

Medlem

Jag tycker det är kul att MS väljer att ge ut mer spel till PC och inte gör alla sina spelserier XBone-exklusiva. De kan prata allt de vill om hur spelvänliga deras operativ är men om de inte själva ger ut sina spel på plattformen så är det bara tomt säljsnack. Nu kan de visa vad DX12 och Windows som spelplattform går för och inte överlåta allt jobb åt andra. Kudos för det.

Streamingfunktioner är alltid nice för alla som bara har en TV i sitt stora hushåll, men troligtvis inget jag kommer använda själv i någon större utsträckning.

Det där med 50% högre prestanda får framtiden utvisa om det stämmer eller inte. Men det ska bli spännande att se vad DX12 går för när spelen börjar släppas.

För det mesta har jag varit positiv till Windows och ser ingen anledning att inte vara det den här gången.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Inte överdrivet imponerad, bryr mig inte ett skit om X-box features och tvivlar starkt på att dem släpper resten av Halo spelen till Pc.
och varför skulle jag vilja streama X-box spel till Pc? du spelar ju fortfarande spelet på X-boxen so what's the point?

Om TVn är upptagen av resten av familjen kan det ju vara skönt att spela Halo på datorn istället. Poängen med in house streaming är ju att inte begränsas till en plats bara för att konsolen är stationär. Om jag har TV i två rum kan jag med en enkel liten PC med Win 9 spela XBone på båda utan att köpa en till konsol. Så visst finns det poänger med streaming även om alla inte har användning av det.

Medlem

Herren lord Gaben förutsåg detta, hoppas det får Valve att jobba vidare på Steam-OS innan Microsoft Games for Windows Live 2.0 får för stort inflytande...
Operativsystemet i sig ser bra ut men Microsoft verkar helt isolerade från verkligheten med sin syn på spel och underhållning.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Inte överdrivet imponerad, bryr mig inte ett skit om X-box features och tvivlar starkt på att dem släpper resten av Halo spelen till Pc.
och varför skulle jag vilja streama X-box spel till Pc? du spelar ju fortfarande spelet på X-boxen so what's the point?

Du kan ju även streama spelen till te.x en laptop, om du är 20 mil bort på jobb och konsolen hemma så kan du ju streama och spela iallafall


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

kände direkt att de som kör Halo med tangentbord och mus lär ju krossa dom som kör med gamepad eller?

Medlem

Låter för bra för att vara sant!

Medlem
Skrivet av insilence:

kände direkt att de som kör Halo med tangentbord och mus lär ju krossa dom som kör med gamepad eller?

Låt mig gissa.... Det kommer att krävas en xbox kontroll till pc:n för att kunna spela spelen.

Medlem

testat köra med Windows 10 ett tag nu, enda negativa är sökfältet vid Windows knappen som man kommer åt när man är i ett spel o tabbas ut.

Medlem

Jag ser faktiskt inget alls som gör det värt att uppgradera för mig. De flesta 'nyheter' som MS talar om är nyheter enbart för Microsoft och finns redan sedan länge i bruk via tredjepart.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag ser faktiskt inget alls som gör det värt att uppgradera för mig. De flesta 'nyheter' som MS talar om är nyheter enbart för Microsoft och finns redan sedan länge i bruk via tredjepart.

Finns inte heller något som gör att det inte skulle vara värt att uppgradera. Gratis är gott

Medlem

Gratis. Allt till alla.

Medlem

Väntar tills jag vet vilka spel som är kompatibla som jag fortfarande lirar innan jag hoppar på tåget.

var det inte win 10 som kunde stänga ned "apparna" och få systemet att se ut som det hederliga windows som alla tycker om^^ och inte som en ipad meny

Medlem

Fast, kom igen. Windows 10 har inte ens släppts. Vänta tills dess innan vi börjar anta att win 10 kommer vara "spelvänligare".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Väntar tills jag vet vilka spel som är kompatibla som jag fortfarande lirar innan jag hoppar på tåget.

var det inte win 10 som kunde stänga ned "apparna" och få systemet att se ut som det hederliga windows som alla tycker om^^ och inte som en ipad meny

Bara namnge de spel du vill ska prövas så kan jag testa dem.

Kör med följande system:
Windows 10 Pro Technical Preview 64-bit (Build 9926)
Gtx 970 Strix 4gb
Intel Core i7 4790k 4ghz
G.Skill Ares 4x4gb tot 16gb ram.
850w nätagg.

Medlem
Skrivet av bond12:
Skrivet av Shuriko:

Väntar tills jag vet vilka spel som är kompatibla som jag fortfarande lirar innan jag hoppar på tåget.

var det inte win 10 som kunde stänga ned "apparna" och få systemet att se ut som det hederliga windows som alla tycker om^^ och inte som en ipad meny

Bara namnge de spel du vill ska prövas så kan jag testa dem.

Kör med följande system:
Windows 10 Pro Technical Preview 64-bit (Build 9926)
Gtx 970 Strix 4gb
Intel Core i7 4790k 4ghz
G.Skill Ares 4x4gb tot 16gb ram.
850w nätagg.

oh sweet. X-com enemy unknown/within, Nosgoth, MIddle earth shadow of mordor, Firefall, De nyare spelen som kommer nu ska väl klara windows uppåt? skriver de iaf. Elite Dangerous, Heroes of the storm, Warframe, Planetside 2, League of Legends, FTL faster than light, Dying Light, Evolve.

Börjar där =D. Skulle vara klockrent o få svar som sagt <3

Medlem
Skrivet av Shuriko:
Skrivet av bond12:
Skrivet av Shuriko:

Väntar tills jag vet vilka spel som är kompatibla som jag fortfarande lirar innan jag hoppar på tåget.

var det inte win 10 som kunde stänga ned "apparna" och få systemet att se ut som det hederliga windows som alla tycker om^^ och inte som en ipad meny

Bara namnge de spel du vill ska prövas så kan jag testa dem.

Kör med följande system:
Windows 10 Pro Technical Preview 64-bit (Build 9926)
Gtx 970 Strix 4gb
Intel Core i7 4790k 4ghz
G.Skill Ares 4x4gb tot 16gb ram.
850w nätagg.

oh sweet. X-com enemy unknown/within, Nosgoth, MIddle earth shadow of mordor, Firefall, De nyare spelen som kommer nu ska väl klara windows uppåt? skriver de iaf. Elite Dangerous, Heroes of the storm, Warframe, Planetside 2, League of Legends, FTL faster than light, Dying Light, Evolve.

Börjar där =D. Skulle vara klockrent o få svar som sagt &lt;3

Om du har Steam kan du lägga till mig där
http://steamcommunity.com/profiles/76561198027816189/

Inaktiv

Microsoft har aldrig lyssnat på användarna, någonsin. Vem bryr sig om det går att streama spel från Xbox till PC? Vad är poängen med det? Det är bara mer funktioner i ett operativsystem som kan gå fel. Hela Windows 8 är byggt kring att försöka få en sömnlös övergång mellan Windows mobiltelefoner och hemanvändarens arbetsstation.

Seriöst? Trodde Microsoft att de höll i de stora marknadsdelarna för mobilplattformen, eller trodde dem att alla skulle köpa en Lumia-telefon för att Windows 8 släpptes?

Är ett företag så fruktansvärt naivt så är det ju rent ut sagt bara sorgligt.

Windows 10, for gamers. Jo visst...detta lär bli lika varmt mottaget som Windows 8 blev, är min spontana gissning. Hela Windows 10 lär väl bygga på platsannonser och Bing-funktioner ingen vill ha eller som går att inaktivera.

Ta bara Windows Mail i Windows 8. Det går inte ens att använda programmet om man inte använder en mail från Microsoft som första val! Hur jävla korkat är inte det?!

Det går att ändra - om man köper Pro-versionen och ändrar i registret. Är det vad som ska krävas av en användare för en trevlig upplevelse av operativsystemet?

Nä, Microsoft har en hel del att bevisa. Att ta betalt för skiten är som att be om ett skott i båda fötterna.

Tacka vet jag OSX, där har vi stabilitet, funktionalitet och en otroligt trevlig upplevelse vid användandet.

Medlem

Monopol på DX12 och att 80% av alla spelmakare kommer använda DX12. Främst på grund av marknadsföring, lobbying och support än att DX är så särskilt mycket bättre än OpenGL (eller andra API).

Detta är enda anledningen till att Windows är no.1 på spel.

Utöver DX har det inte hänt så mycket intressant med Windows sedan Win2000. Ny design i var annan version och en massa funktioner man knappt använder. Är det värt dryga 1000kr var tredje år? XP var i alla fall en hygglig designuppgradering mot Win2000.

Det märks verkligen att Microsoft är i monopolställning. Dem har ingen aning om vad deras kunder vill ha och skiter i många fall i det.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Narcas: Men win10 blir ju gratis.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Narcas: Men win10 blir ju gratis.

Inget är gratis.

Precis som "gratis" spel.

Medlem

Det främsta syftet med Win 10 lär vara att förmå fler att skaffa telefoner och plattor med Windows på. Microsoft har nog tittat avundsjukt på Apple och hur de lyckats "låsa in" kunder i sitt ekosystem.

När de flesta av deras produkter kör Windows 10 (och Xbox-appar") så hoppas de att kunder ska väja fler produkter med Win 10 om de redan har något som kör detta.

Huruvida de verkligen kommer satsa på spel vet vi nog inte förrän om några år. De har ju lovat guld och gröna skogar till PC-spelare flera gånger förr utan att det hänt speciellt mycket.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Hymer:

Narcas: Men win10 blir ju gratis.

Inget är gratis.

Precis som "gratis" spel.

kanske inte, men vad är det som kostar i det här fallet?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Gränssnitt som innefattar möjligheten att skypa med cam medan du spelar med polaren hade varit trevligt.

Skrivet av Propy:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Hymer:

Narcas: Men win10 blir ju gratis.

Inget är gratis.

Precis som "gratis" spel.

kanske inte, men vad är det som kostar i det här fallet?

Tja har du inte Windows 7 eller Windows 8 redan kommer dock windows 10 kosta pengar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

123
Skriv svar