Se livesändning om framtiden för Guild Wars 2

Robot
Se livesändning om framtiden för Guild Wars 2
Medlem
Se livesändning om framtiden för Guild Wars 2

Ska bli oerhört spännande att se vad detta kan vara

Medlem
Skrivet av Aestro:

Ska bli oerhört spännande att se vad detta kan vara

Jag instämmer. Guild Wars 2 är i behov av något nytt och fräscht.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Garvade hårt när man såg en commander i publiken, men ack vad man är taggad på denna expansion!

Medlem

Man kanske ska ge detta spel en ny chans, börjar bli lite less på Draenor. När man aldrig får va med i guildraids...

Hur är spelet nu? Många som lirar?

Medlem

Hur är GW2 mot ettan? Kan man göra missions om det ens finns i 2:an med "bots" i sitt party? eller är 2:an helt multiplayer? Varför jag undrar är för att jag har begränsat med tid och i ettan kunde man fixa sitt eget party till missions.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag behöver hitta mig en guild.

De har inte legat på lat sidan i alla fall.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Divion:

Hur är GW2 mot ettan? Kan man göra missions om det ens finns i 2:an med "bots" i sitt party? eller är 2:an helt multiplayer? Varför jag undrar är för att jag har begränsat med tid och i ettan kunde man fixa sitt eget party till missions.

Det finns inga "bots" i tvåan som du kan ta med dig. Så nu är det att göra alla missions själv eller med hjälp av andra.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Divion:

Hur är GW2 mot ettan? Kan man göra missions om det ens finns i 2:an med "bots" i sitt party? eller är 2:an helt multiplayer? Varför jag undrar är för att jag har begränsat med tid och i ettan kunde man fixa sitt eget party till missions.

Det finns inga "bots" i tvåan som du kan ta med dig. Så nu är det att göra alla missions själv eller med hjälp av andra.

OK, och hur långt kommer man om man är spelar ensam? Kommer det stopp där man msåte göra saker med annat folk eller kan man köra på själv till max level? Och om man kan det, är det ett helvete eller kommer man njuta under resans gång?

Medlem

Trofé verkligen att renodlade raids skulle komma....

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Divion:

Hur är GW2 mot ettan? Kan man göra missions om det ens finns i 2:an med "bots" i sitt party? eller är 2:an helt multiplayer? Varför jag undrar är för att jag har begränsat med tid och i ettan kunde man fixa sitt eget party till missions.

Det finns inga "bots" i tvåan som du kan ta med dig. Så nu är det att göra alla missions själv eller med hjälp av andra.

OK, och hur långt kommer man om man är spelar ensam? Kommer det stopp där man msåte göra saker med annat folk eller kan man köra på själv till max level? Och om man kan det, är det ett helvete eller kommer man njuta under resans gång?

Alltid spelat själv; första gången jag körde med andra var i slutet av personal story, och då var man maxlevel sedan länge.

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Divion:

Hur är GW2 mot ettan? Kan man göra missions om det ens finns i 2:an med "bots" i sitt party? eller är 2:an helt multiplayer? Varför jag undrar är för att jag har begränsat med tid och i ettan kunde man fixa sitt eget party till missions.

Det finns inga "bots" i tvåan som du kan ta med dig. Så nu är det att göra alla missions själv eller med hjälp av andra.

OK, och hur långt kommer man om man är spelar ensam? Kommer det stopp där man msåte göra saker med annat folk eller kan man köra på själv till max level? Och om man kan det, är det ett helvete eller kommer man njuta under resans gång?

Hela spelet är uppbyggt kring andra spelare, vilket det finns massvis utav du kommer aldrig va ensam eller ha svårt o progressa

Medlem

Det går att läsa igenom en summering av allting nytt här för den som inte kan/vill/orkar titta på streamen: https://heartofthorns.guildwars2.com/en


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Divion:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Divion:

Hur är GW2 mot ettan? Kan man göra missions om det ens finns i 2:an med "bots" i sitt party? eller är 2:an helt multiplayer? Varför jag undrar är för att jag har begränsat med tid och i ettan kunde man fixa sitt eget party till missions.

Det finns inga "bots" i tvåan som du kan ta med dig. Så nu är det att göra alla missions själv eller med hjälp av andra.

OK, och hur långt kommer man om man är spelar ensam? Kommer det stopp där man msåte göra saker med annat folk eller kan man köra på själv till max level? Och om man kan det, är det ett helvete eller kommer man njuta under resans gång?

Hela spelet är uppbyggt kring andra spelare, vilket det finns massvis utav du kommer aldrig va ensam eller ha svårt o progressa

Haha nej? Spelet är inte uppbyggt på det viset, finns ju många som klarar av att sla helt solo igenom hela om dom känner för det.

En fråga förövrigt till alla här inne då jag inte har någon koll på denna expansion, kommer den kosta eller kommer denna expansion patchas in bara?

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det går att läsa igenom en summering av allting nytt här för den som inte kan/vill/orkar titta på streamen: https://heartofthorns.guildwars2.com/en

kudos

Medlem

oo verkar komma en helt ny klass med, the revenant det lilla som står tycker jag det låter som nån mix mellan ele,rit o kanske lite dervish ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Problemet med Guild Wars 2 är att det ej finns några tanks eller healers. Detta är liksom grunden i varje MMO.

Antagligen därför som endgame ej existerar i stort sett heller.

Det enda roliga med spelet är att levla.

Släpper dom Guild Wars 3 så är tanks+healers ett måste då raiding blir för omständigt utan det.

RmK
Medlem
Skrivet av zliddret:

En fråga förövrigt till alla här inne då jag inte har någon koll på denna expansion, kommer den kosta eller kommer denna expansion patchas in bara?

De gick inte ut med något pris eller datum men med tanke på att alla expansioner/kampanjer kostade till Guild Wars så vi kan nog räkna med att det kommer kosta även i Guild Wars 2.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Problemet med Guild Wars 2 är att det ej finns några tanks eller healers. Detta är liksom grunden i varje MMO.

Antagligen därför som endgame ej existerar i stort sett heller.

Det enda roliga med spelet är att levla.

Släpper dom Guild Wars 3 så är tanks+healers ett måste då raiding blir för omständigt utan det.

Håller inte alls med, problemet är att världen inte alls vart lika levande som dom lovad, och av vad jag hört så är det på grund av att tidiga testare inte visste vad dom skulle göra utan mer traditionella questing. Tänk om dom vågat gått mer åt sandbox istället för ännu en themepark.

Fast ruggigt snyggt är det, och respekt för hur dom hanterar pengar och pris. Bara lite knäppt kan jag tycka med kosmetiska kläder som man inte kan ha i strid.

Medlem

Kommer bli kul! Bäst att köpa en till character slot då för nya klassen!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Börjar känna lite hype igen! Dock samtidigt lite orolig över om de faktiskt lyssnat på fansen den här gången och därför tagit tillvara på tillfället att ändra rätt rejält i progression-biten. Allt kan inte bara vara kosmetiskt lull lull i endgame. Achievementjakt håller ett bra tag, men det känns hela tiden som det saknas något.

Hoppas, hoppas det blir bra!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Väldigt nice och något att se fram emot. Ett helt fantastiskt spel rent mekaniskt, balansen i PVP är bland det bästa man skådat och för gubbar som mig är casual-tempot helt okej. Ändå saknas det något i detta spel. Svårt att sätta fingret på dock.

Medlem

Gillar spelet. Har iof inte spelat på ett tag men det ska jag ändra på.

Medlem
Skrivet av naesan:

Väldigt nice och något att se fram emot. Ett helt fantastiskt spel rent mekaniskt, balansen i PVP är bland det bästa man skådat och för gubbar som mig är casual-tempot helt okej. Ändå saknas det något i detta spel. Svårt att sätta fingret på dock.

Endgame är vad som saknas.

Två eller fler olika sidor som slåss mot varandra är alltid roligare också.

Sedan som burkmopp skrev så hade det varit bättre med sandbox istället för någon themepark.

Medlem

"två eller fler olika sidor som slåss mot varandra", ja? hade du inte spelat gw2?

Äntligen en lite Större portion nyheter i gw2.. Såg stav på en ranger. en sköld på en mesmer och YES en hammer på en engineer i klippet , Det kan bli kul att leka med. Större, mer och svårare säger de oxå, ja vi får se, jag ska testa!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av naesan:

Väldigt nice och något att se fram emot. Ett helt fantastiskt spel rent mekaniskt, balansen i PVP är bland det bästa man skådat och för gubbar som mig är casual-tempot helt okej. Ändå saknas det något i detta spel. Svårt att sätta fingret på dock.

2 saker imo.

Character progression. enligt mig är det alldeles för platt. visst det underlättar för ett balanserat pvp, men pve blir alldeles för tamt.

Och så endgame content, det är alldeles för casualvänligt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Najs 15€ för spelet under helgen blir nog att slå till

Medlem
Skrivet av dTexN:
Skrivet av naesan:

Väldigt nice och något att se fram emot. Ett helt fantastiskt spel rent mekaniskt, balansen i PVP är bland det bästa man skådat och för gubbar som mig är casual-tempot helt okej. Ändå saknas det något i detta spel. Svårt att sätta fingret på dock.

2 saker imo.

Character progression. enligt mig är det alldeles för platt. visst det underlättar för ett balanserat pvp, men pve blir alldeles för tamt.

Och så endgame content, det är alldeles för casualvänligt.

Syftar du på gear när du säger tamt? Ville man ha svårt endgame är vertikal gearprogression det sista man ska lägga till. Hade inte WoW droppat rejält bra gear i mythic hade massor aldrig haft en suck att ta sig igenom hela HM.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Divion:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Divion:

Hur är GW2 mot ettan? Kan man göra missions om det ens finns i 2:an med "bots" i sitt party? eller är 2:an helt multiplayer? Varför jag undrar är för att jag har begränsat med tid och i ettan kunde man fixa sitt eget party till missions.

Det finns inga "bots" i tvåan som du kan ta med dig. Så nu är det att göra alla missions själv eller med hjälp av andra.

OK, och hur långt kommer man om man är spelar ensam? Kommer det stopp där man msåte göra saker med annat folk eller kan man köra på själv till max level? Och om man kan det, är det ett helvete eller kommer man njuta under resans gång?

Hela spelet är uppbyggt kring andra spelare, vilket det finns massvis utav du kommer aldrig va ensam eller ha svårt o progressa

Exakt. Det finns inget egentligt behov att gå in i grupper (förutom för att samordna events och de fetaste monsterstriderna t.ex.) utan du kan bara gå fram och slå till samma fiende som en främling redan slåss mot, och få samma belöning utan att stöka till det. Det jag älskar med GW2 är just att det är sådant fokus på att samarbeta. Du får exp av att återuppliva fallna spelare, du skalas ner i level och tjänar exp i låglevelzoner som man uppmuntras att utforska, man kan inte sno kistor/mineral-veins av varandra då det finns exemplar till alla. Bara några exempel.

Jag spelar nästan alltid solo. Men man är egentligen aldrig själv Utan det är folk överallt och lyckas man springa genom en hel zon utan att stöta på någon annan spelare så är något fel


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Divion:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Divion:

Hur är GW2 mot ettan? Kan man göra missions om det ens finns i 2:an med "bots" i sitt party? eller är 2:an helt multiplayer? Varför jag undrar är för att jag har begränsat med tid och i ettan kunde man fixa sitt eget party till missions.

Det finns inga "bots" i tvåan som du kan ta med dig. Så nu är det att göra alla missions själv eller med hjälp av andra.

OK, och hur långt kommer man om man är spelar ensam? Kommer det stopp där man msåte göra saker med annat folk eller kan man köra på själv till max level? Och om man kan det, är det ett helvete eller kommer man njuta under resans gång?

Hela spelet är uppbyggt kring andra spelare, vilket det finns massvis utav du kommer aldrig va ensam eller ha svårt o progressa

Haha nej? Spelet är inte uppbyggt på det viset, finns ju många som klarar av att sla helt solo igenom hela om dom känner för det.

En fråga förövrigt till alla här inne då jag inte har någon koll på denna expansion, kommer den kosta eller kommer denna expansion patchas in bara?

Det stämmer inte alls. Du behöver inte söka efter grupper själv för att ta dig genom spelet i stor utsträckning, men du spelar nästan aldrig ensam. Världen är proppfull med spelare överallt på grund av hur de designat servrarna.

12
Skriv svar