Releasedatum och trailer från uppfräschade Homeworld

Robot
Releasedatum och trailer från uppfräschade Homeworld
Medlem
Releasedatum och trailer från uppfräschade Homeworld

Ska bli grymt intressant att se, hoppas innerligt de inte fördärvat ens minnen av ett par av de bästa spelen i mannaminne.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Så inget Homeworld Cataclysm? Det var faktiskt en väldigt bra expansion ju...

Weeeeeeei! Äntligen!
Homeworld är ett av mina starkaste minnen när det kommer till gameing, många många timmar spenderade i det och hoppas på många fler

Medlem
Skrivet av Flatline:

Så inget Homeworld Cataclysm? Det var faktiskt en väldigt bra expansion ju...

Relic utvecklade inte Cataclysm och som jag förstår det så har de inte tillgång till källkoden som behövs för att skapa en remake. Om de äger rättigheterna till spelet (vilket de verkar göra) så borde de dock kunna släppa spelet utan ändringar senare, om de gör det beror nog på hur bra denna utgåva säljer.

OT:
Mitt förtroende för Gearbox är idag väldigt lågt men oavsett om den nya versionen är bra eller dålig får man även med båda spelen som de var när de gavs ut och det gör att jag kan rekommendera det för Homeworld är fortfarande ett väldigt bra spel och jag hade lätt kunnat betala fullpris det första spelet om jag inte redan ägde det (Homeworld 2 äger jag visserligen med men knappt spelat det).

Geeks Gaming

Fortfarande ett av mina top 3 favorit spel tillsammans med system shock 2 och heroes of might and magic 3.

Finns så sjukt underbara moddar till hw2 med star trek och star wars så hoppas dom gör nya till denna remasterd delen.

Så länge dom inte har rört gameplayet och storyn så är det ett givet köp från min sida. Även om de är gearbox ... Dock så har dom ju fått hjälp av original utvecklarna

Medlem

Helt off-topic men något jag velat säga ett tag... Om jag ska vara ärlig förstår jag inte varför människor som tipsar om nyheter måste konstant påpeka att de tipsat om nyheten eller gnälla över att deras namn inte rubriceras. Käre värld det är ju inte så att ni Tävlar om något pris i journalistik.

Medlem

Homeworld 2 orginal ser fortfarande snyggt ut. Finns några gamla godbitar som tas fram ut bokhyllan och spelas igenom ungefär en gång per år, Homeworld hör dit. En bra klassiker helt enkelt.

Medlem

iiiiiiiiiiiiiii*

*jag, när jag precis blev påmind om att detta är på gång!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

nån lista på förrändringar ?
Homeworld 2 Remastered Edition ser mer eller mindre identiskt ut med homeworld 2 så skulle vara roligt o veta vad som gjorts.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

nån lista på förrändringar ?
Homeworld 2 Remastered Edition ser mer eller mindre identiskt ut med homeworld 2 så skulle vara roligt o veta vad som gjorts.

"Crafted with the assistance and guidance of the original creators as well as the help of a passionate fan community, Homeworld Remastered Collection introduces Relic's acclaimed space strategy games Homeworld and Homeworld 2 to modern players and operating systems using modern advances in graphics rendering technology. Homeworld Remastered Collection includes updated high-res textures and models, new graphical effects, and support for HD, UHD, and 4K resolutions. Homeworld’s original audio and video artists have also recreated cinematic scenes in beautiful high fidelity. Homeworld Remastered Collection uses Homeworld and Homeworld 2’s original source audio to create a stunning new mix of effects and music. On top of that, multiplayer for both games has been combined into one centralized mode that will allow you to interact with other players like never before. This collection also includes archival versions of Homeworld Classic and Homeworld 2 Classic, preserving the purest form of the original releases with compatibility for modern operating systems."

Medlem

Väntat på denna länge nu. Tror dock jag vill ha det i boxad version.

Medlem
Skrivet av Wingu:

Helt off-topic men något jag velat säga ett tag... Om jag ska vara ärlig förstår jag inte varför människor som tipsar om nyheter måste konstant påpeka att de tipsat om nyheten eller gnälla över att deras namn inte rubriceras. Käre värld det är ju inte så att ni Tävlar om något pris i journalistik.

Kan vara för att visa att FZ inte har informationen före oss "vanliga dödliga".

Går tillbaka till topic med http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00K6ZUOQE


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ser sjukt najs ut. Har dock inte tålamod med RTS-längre... minns att jag tyckte Homeworld var skitsvårt näst jag spelade originalet och på den tiden var jag hard core gamer. Nu hade jag aldrig pallat med det.

Geeks Gaming

30 min gameplay

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Wingu:

Helt off-topic men något jag velat säga ett tag... Om jag ska vara ärlig förstår jag inte varför människor som tipsar om nyheter måste konstant påpeka att de tipsat om nyheten eller gnälla över att deras namn inte rubriceras. Käre värld det är ju inte så att ni Tävlar om något pris i journalistik.

Kan vara för att visa att FZ inte har informationen före oss "vanliga dödliga".

Går tillbaka till topic med http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00K6ZUOQE

Nu gav du mig ångest! Vill ha den, men det känns lite för dyrt ändå.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Emret:

Ser sjukt najs ut. Har dock inte tålamod med RTS-längre... minns att jag tyckte Homeworld var skitsvårt näst jag spelade originalet och på den tiden var jag hard core gamer. Nu hade jag aldrig pallat med det.

You sure about that ;)?

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Wingu:

Helt off-topic men något jag velat säga ett tag... Om jag ska vara ärlig förstår jag inte varför människor som tipsar om nyheter måste konstant påpeka att de tipsat om nyheten eller gnälla över att deras namn inte rubriceras. Käre värld det är ju inte så att ni Tävlar om något pris i journalistik.

Kan vara för att visa att FZ inte har informationen före oss "vanliga dödliga".

Går tillbaka till topic med http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00K6ZUOQE

Nu gav du mig ångest! Vill ha den, men det känns lite för dyrt ändå.

Den ekonomiska delen av mig skäms för att jag köpt den, men... Homeworld. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar