Dirt 3 fungerar igen!

Medlem
Dirt 3 fungerar igen!

Goda nyheter för de som vill göra en repa i skogen i Dirt 3. När Games for Windows Live dog så gjorde det också livet surt för ägarna till de spel som använde det som DRM.
Nu verkar det som om de hittat en lösning till slut. Det är fortfarande oskrivet exakt hur det fungerar, d v s om de kopplat det mot XBoxens system eller om det finns en brygga till Steam, men det går i alla fall att logga in igen via GFWL-klienten. Det går rätt långsamt och det finns ungefär 1/3 chans att det timar ut, men om man provar igen så brukar det gå.
Jag lyckades till och med få mer mina gamla DLC.

Så lite goda nyheter i DLC-träsket för en gångs skull.

För att vara garanterad att det funkar så skall man tydligen:

1. Installera spelet
2. Installera GFWL när den ber om det
3. Skapa ingen profil nu! Vänta!
4. När spelet promptar för att uppdatera GFWL så stäng spelet och låt den uppdatera sig
5. Starta spelet igen och logga in med ditt, antagligen, Hotmailkonto.
(6.) Om du har köpt DLC så kan du ladda ner dem igen via klienten. Långsamt dock.

Jag har också en liten bugg med att den startar minimerad men om jag tar alt+tab till Dirt 3 så är spelet igång i ett fönster. Alt+Enter så får jag fullscreen.

#blogg


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Dirt 3 fungerar igen!

Usch, alldeles för mycket "klydd" som vi säger i Skåne.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Usch, alldeles för mycket "klydd" som vi säger i Skåne.

Faktiskt inte mer klydd än en normal installation.. med undantaget för att man måste stänga spelet medan den uppdaterar


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Åh, detta GFWL. Enda tjänsten som har tvingat mig att cracka mina egna spel för att få använda dem.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar