Encyclopedia Dramatica

Medlem
Encyclopedia Dramatica

Det finns ett uttryck för saker som man känner skuld över, men som man njuter av ändå.I engelska är det "gultiy pleasure" En sådan för mig måste vara Enyclopedia Dramatica.

Tänk er en wikipedia som är fylld av trolls. Det är vad ED är i ett nötskall. En herrans massa troll som letar upp de sjukaste personerna på nätet och skriver ner ALLT om dem. Och allting är skrivet med en herrans massa lulz i baktankarna. Och jag kan inte få nog av det.

Att läsa om psykfall som Chris-Chan, Nick Bate och Dorian Throne är extrem fascinerade. dessa människor har blivit ökända på nätet (chris-chan för att han skapade Sonichu, Nick Bate för att vara helt sjuk i huvudet och Dorian Thorne för att han klippte av sitt könsorgan där nere och för att vara ett allmänt svin) och man får läsa ALLTING i detalj på ED. Varning bara för er som tänker besöka sidan. ED är fylld med hat mot alla. Ingen klara sig undan. Och förväntar er vidriga bilder.
https://encyclopediadramatica.se/Main_Page

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Encyclopedia Dramatica

Haha, ED är som en överskådlig katalog över alla hemskheter som kommit ur 4chan. Jag har också en sjuk fascination av artiklarna som skrivs där, men varje besök måste avslutas med kattungar på Eyebleach.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Haha, ED är som en överskådlig katalog över alla hemskheter som kommit ur 4chan. Jag har också en sjuk fascination av artiklarna som skrivs där, men varje besök måste avslutas med kattungar på Eyebleach.

Ha. Förstår dig. Ibland när jag läser om någon riktigt sjuk jävel, känns det som att man måste ta ett par järn för att glömma bort det.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

ED är verkligen produkten av en stor mängd random folk (fast utan Wikipedias moderation + allvarliga syfte).

Resultatet blir väldigt blandat, med ena meningen rolig, andra meningen förvirrande, tredje meningen äcklig, och så vidare i slumpartat manér.

Klart man läst en del där som man skrattat högt åt. Och en massa, massa strunt. Och vissa rätt vidriga saker också, fast mitt tak är rätt högt.

Och då menar jag äckliga och inte "vidriga" i någon politisk mening - jag är liberal, ordet är fritt, och ED är i praktiken ett konstverk för troll så finns inte ett enda genuint politiskt ställningstagande där.

Vissa artiklar innehåller helt klart riktigt bra sammanställningar på vissa dårar dock. Kan vara väldigt intressant läsning, speciellt om man känner sig trött eller är berusad (och humorn är därefter).

Mitt bästa "lästips" på ED är och förblir Jenkem.

Medlem

+2 på ed


signatur

no i will not go loladin no not at all

Medlem

Åh fy fan, han som klippte av sig sin penis kände jag inte till.
Fy fan alltså... usch. Fy tusan. :s

Älskar ED.

1
Skriv svar