The Bard's Tale IV utannonserat

Medlem
The Bard's Tale IV utannonserat

Bards tale var jävligt kul. Gillar denna nyhet


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det blir ingen äkta Bard's Tale-känsla om man inte måste sitta med rutat papper och göra egna kartor.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det blir ingen äkta Bard's Tale-känsla om man inte måste sitta med rutat papper och göra egna kartor.

Nog den delen av gamla rollspel jag saknar minst.

Medlem

Läste om detta igår...ord kan inte beskriva min lycka!

...sen läste jag i ett forum en som direkt ifrågasatte varför del 4? Då insåg jag (precis som när Brian Fargo hade sin presskonferans om Wastelands 2) hur många som inte ser bortom de nyare spelen. Han syftade förstås på The Bards Tale (2004) och trodde den nya var en uppföljare..

Tack gode gud att det är en uppföljare till den brilljanta The Bards Tale (1-3) serien och inte den från 2003. (Ja, jag vet att vissa av er säkert gillar den senare..men jag avgudar den tidigare).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

phi
Medlem

Kickstarter! Make it happen!

eld
Medlem
Skrivet av Margy:

Det blir ingen äkta Bard&#039;s Tale-känsla om man inte måste sitta med rutat papper och göra egna kartor.

Låter som etrian odyssey är din grej

Medlem

Bästa nyheten sen kondomen uppfanns

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Margy:

Det blir ingen äkta Bard&amp;#039;s Tale-känsla om man inte måste sitta med rutat papper och göra egna kartor.

Låter som etrian odyssey är din grej

Etrian Odyssey är alldeles för high tech, att rita kartor över rutor på en touchskärm är inte speciellt 80-tal

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av eld:
Skrivet av Margy:

Det blir ingen äkta Bard&amp;amp;#039;s Tale-känsla om man inte måste sitta med rutat papper och göra egna kartor.

Låter som etrian odyssey är din grej

Etrian Odyssey är alldeles för high tech, att rita kartor över rutor på en touchskärm är inte speciellt 80-tal

Jag har för mig att Bard's Tale 3 hade någon slags inbyggd kartfunktion men det kom jag aldrig så långt i.

Jag misstänker att de i ett nytt Bard's Tale kommer att gå ifrån "rutsystemet" så behovet av kartor blir väl mindre. Det vore dock lite skojigt om även det kommande spelet skulle bestå av banor på 32x32 rutor.

Jag minns fortfarande problemen när jag för första gången stötte på en sådan där ruta där man blev roterad till någon riktning på måfå utan att man märkte något. Det blev väldigt svårt att få de hemmaritade kartorna att "gå ihop" innan man fattade vad det var som hände.

Medlem
Skrivet av phi:

Kickstarter! Make it happen!

http://i.imgur.com/5O1h8Gw.gif

Det där var den gästa gif:en jag nånsin sett i hela mitt liv. Åh herregud vad jag älskar den, det värmer så gott i hjärtat <3 *ingen ironi, snälla tro mig* <3

1
Skriv svar