Far Cry 4 - recensionen

Testpilot
Far Cry 4 - recensionen

Ja del 4 av Far Cry , vad är då domen?

Det dåliga listar vi först.
Buggigt.

Ja tyvärr så har de inte fixat spelpajande buggar som krasch till desktop , i början då jag spelade så hade jag inga direkta problem och spelet var stabilt.

Det kunde krascha ibland då man startade vissa uppdrag men inget speciellt jobbigt förutom att starta om och vips så kunde man spela vidare.
Sen kom patch 1.6 (tror den hette så) den hade också ett DLC med sig , escape from durgash prison.

Efter den patchen så blev spelet i princip ospelbart , kraschade till skrivbordet närsomhelst.
Grymt irriterande då jag hade princip klarat av allt av spelet utom 2-3 uppdrag , hade samlat på mig alla saker i spelet jag kunde. Ja jag samlade alla affischer , alla masker , alla brev. Det enda jag faktiskt inte klarade av var 3 saker.

1: Alla racinguppdrag tyckte jag var tråkiga så de hoppade jag.
2: Lvl 10 I arenan för 1 sista vapen av alla vapen . Nope! Arenan var skitdålig enligt mig.
3: Utforska 100% av alla frågetecken på kartan , detta hade jag gjort om inte buggar i spelet hindrat mig från att trigga flera av dessa platser att upptäckas.

Resten gjorde jag men blev besviken att flera av dessa samlarquest inte alls hade nån som helst achievement i uplay , känns totalt menlöst då.

Bra saker i spelet.
Då jag spelat även 3an så märker man många förbättringar i denna del av spelet.
De har autopilot på bilarna så man kan göra grymma stunts , djuren och även NPC i spelet härjar verkligen runt och världen känns riktigt levande , närsomhelst kan man bli attackerad av vilda djur.

Grymt kul att kolla på olika galna saker som händer utan att man själv gjort nåt , npcer blir attackerade av djur och saker sprängs både hit och dit. Noshörningar är extremt roliga att reta och locka till fiendebaser.

Musstöd i alla menyer och betydligt bättre upplägg av menyer gör det betydligt roligare att spela.

Massor med småförbättringar helt enkelt mot 3an som gör att detta känns roligare , även storyn är mindre seriös och har egentligen bara utfyllningsvärde med olika galna uppdrag även där.

Slutsatsen är att detta är ett roligt openworldspel för den som gillar first person shooters .

Tumme upp trots att spelet just nu är mer eller mindre trasigt av den senaste patchen.

Kiri OUT!

#blogg

Medlem
Far Cry 4 - recensionen

Jo.. Kan bara hålla med. Men har inte haft bugg problem mer än på ett ställe på kartan. Mitt bara flyter. Men att byta tex pilar är onödigt krångligt. Funkar inte ibland. Var betydligt lättare i 3'an.
Kör PC ver. Konstigt att det inte var med på 10 i topp listan av årets spel.
Har fruktansvärt kul i spelet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Körde det till PS4 och spelet var i stort sett buggfritt. Roligt spel men enformigt i längden.
Gillade verkligen att man kunde smyga sig runt och ta över baser som ofta blev svårare och svårare.
Använda sig av kött för att locka djur. Ibland var djuren lite väl överlägsna och räckte med två tigrar för att ta över en hel bas.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tyckte verkligen spelet var superroligt. Jag struntar iofs nästan alltid i storyn, så att om den var lam spelar mig ingen roll. Rensa strongholds var det som var roligast.

Jag spelar det på PS4:an, men man blir lätt uttråkad. Den här spelmodellen behöver en vitalisering.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Håller med , gör de ett Far Cry 5 då behöver de vitalisera det hela med helt nya grejer att pyssla med och göra om hela konceptet med att ta över baser.

Medlem

FC4 känns mer levande än trean, men problemet är att spelet överdriver med att ha för mycket händelser hela tiden. Alltid någon som behöver hjälp, bli räddad från djur eller olika situationer...finns liksom aldrig en lugn stund och det gör att spelet tappar poäng i mina ögon. Dessutom så hatar jag att civilbefolkningen är i stort sett totally useless... finns inte egentligen något att rädda till det bättre för på ett par minuter så kan de bli lunch for diverse djur eller rent av bli påkörda.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Jag spelar det på PS4:an, men man blir lätt uttråkad. Den här spelmodellen behöver en vitalisering.

Jag håller med dig helt i det du säger. Spel av den här typen då man springer och kör runt mycket likaså GTA behöver mer att göra och saker som händer så det blir något mer än enbart transport. Nu vet jag att både GTA och FC-spelen har en hel del att göra mellan uppdragen men när man spelat ett tag så har man gjort det mesta och "AAAAHh EAGLUH!" känns bara upprepande.

Skrivet av grollo_92:
Skrivet av walter_iego:

Jag spelar det på PS4:an, men man blir lätt uttråkad. Den här spelmodellen behöver en vitalisering.

Jag håller med dig helt i det du säger. Spel av den här typen då man springer och kör runt mycket likaså GTA behöver mer att göra och saker som händer så det blir något mer än enbart transport. Nu vet jag att både GTA och FC-spelen har en hel del att göra mellan uppdragen men när man spelat ett tag så har man gjort det mesta och "AAAAHh EAGLUH!" känns bara upprepande.

"Shadow of Mordor", "Far Cry 4", "GTAV", de bara smälter samman och handlar om en enda sak, jaga sin egen underhållning. Det kan visserligen vara kul, men jag längtar efter något annorlunda, en riktigt story.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har kört spelet på xbox one. Nästan helt buggfritt där också.
Håller med om att det är något upprepande, men som sagts ovanför så står man själv för underhållningen.
Har haft väldigt kul med spelet, och kommer antagligen spela om det igen någon gång.

Medlem

Älskar att man kan använda djuren som vapen. Skulle döda en vakt med kastkniv men tryckte fel och kastade ett stycke kött på han så kom en tiger och slaktade hela lägret åt mig

Kör på PS4 och har inte upptäckt nån bugg. Har iofs inte spelat så långt ännu.

Testpilot
Skrivet av magnre:

Älskar att man kan använda djuren som vapen. Skulle döda en vakt med kastkniv men tryckte fel och kastade ett stycke kött på han så kom en tiger och slaktade hela lägret åt mig

Kör på PS4 och har inte upptäckt nån bugg. Har iofs inte spelat så långt ännu.

Testa elefanter eller noshörningar. Hur kul som helst att rida en elefant i närheten av ett läger och släppa lös den.
Noshörningar är svårare men man kan locka med sig dem och sen gömma sig och låta dem gå bärsärk

1
Skriv svar