Njut av Grim Fandangos lanseringstrailer

Robot
Njut av Grim Fandangos lanseringstrailer

Lucasarts mästerliga äventyrsspel har äntligen rustats upp och återlanserats.

#lucasarts, #grim-fandango


Medlem
Njut av Grim Fandangos lanseringstrailer

Verkar inte dyka upp på PSN förens imorgon däremot, jag som var så himla inställd på att få slänga mig på soffan och spela när jag kom hem idag..

/ LordDaimos

Medlem

Att dömma av trailern så är det fortfarande bara 4:3? Det kallar jag knappast remastered.

k3m
Medlem

Oh, oh, oh! Måssstee ha trots eventuella brister.

k3m
Medlem

Vänta nu! Finns den på gog?

Medlem
Skrivet av k3m:

Vänta nu! Finns den på gog?

http://www.gog.com/game/grim_fandango_remastered

/ LordDaimos

Medlem

Nostalgin är ju total, kommer förbise det mesta bara jag kan lira titeln igen, senast jag kunde lira det *felfritt* måste varit på windows 98.

Medlem

Remastered, utan Widescreen.......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Remastered, utan Widescreen.......

16:9 finns som alternativ

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Remastered, utan Widescreen.......

Eller hur, jag blev ganska besviken på hur lite de faktiskt har polerat. Nåja, det blir väl att spela genom det en gång för nostalgins skull. Det är trots allt ett av de bästa peka-klicka-äventyren någonsin, och jag tycker ändå det förtjänar ett köp. Lite screenshots om någon är nyfiken.

Skrivet av Exxo:

16:9 finns som alternativ

Fast det stretchar bara ut bilden, så Manny blir lika bred som han är lång.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Fy faaaa* vad jag har längtat efter detta! Kommer aldrig att glömma första gången jag spelade ett demo av detta spel som 8 åring för att sedan köpa full version. Synd bara att engelska kunskaperna var begränsade på den tiden

Medlem

jag orkar inte ännu ett spel som inte släpps på alla platformar -.-


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Remastered, utan Widescreen.......

Skrivet av Exxo:
Skrivet av ivanhoe68:

Remastered, utan Widescreen.......

16:9 finns som alternativ

Vad jag kan läsa mig till så drar den funktionen dock bara ut bilden i sidled.

Problemet kommer av att bakgrunderna inte renderas i spelmotorn utan är färdiga bilder, det finns liksom ingen mer information att stoppa in på sidorna och att klippa av toppen och botten är inte riktigt ett alternativ heller.

bop
Medlem

vill gärna spela det men denna "remaster" känns lite billig, dom verkar inte gjort mkt alls. känns lite som dom bara vill tjäna lite snabba pengar. sen oxå hört att han/dom som gjort detta är lite av några douchebags men det är bara vad jag hört

Medlem
Skrivet av bop:

sen oxå hört att han/dom som gjort detta är lite av några douchebags men det är bara vad jag hört

Ja, Tim Schafer. En riktig pajas.

Medlem

Grymt spel, men en "remastered" version hade förtjänat en bättre behandling än de gett denna. Visst, man vill inte ändra på design men man borde ändå kunna lyxa till det mycket mer.

1
Skriv svar