Planetside 2 slår världsrekord i störst fps-strid

Robot
Planetside 2 slår världsrekord i störst fps-strid
Medlem
Planetside 2 slår världsrekord i störst fps-strid

Någon som vet vilken server det hände på?


signatur

Game long and prosper

Medlem

autoplay...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det räckte tydligen inte att påpeka att autoplay är förbannat irriterande de första 3-4 gångerna det gjordes, eller att berätta specifikt hur man gör för att stänga av det. Länka twitch-streams är det nya svart, och inkompetensen på FZ flödar. Sen undrar de varför folk inte är villiga att stänga av adblock för deras skull.

Medlem

Allt detta är IMO.

Förlåt men kan inte göra annat än skratta lite här för mig själv när jag ser hur lyriska dessa ppl är över något PC spelare varit med om sen release men är glad för deras skull helt klart : ) !!

Det är ju bara otroligt synd att PC versionen fått lida något otroligt för att PS4 versionen som ändå kommer bli bortglömd så fort det kommer andra bra spel skulle få va me o leka då konsol ppl absolut måste ha exakt samma saker som PC spelare.

Synd bara att devsen på SoE studion lämnar ett sjunkande skepp som råttor flyr från vattnet nu. Kanske dom också insätt det 90% av PC communityn redan gjort samt deras absolut trognaste Ps1 fans som absolut inte förstår vart SoE vill ta spelet och ska jag vara ärlig så tror jag inte dom få som fortfarande jobbar på PS2 vet heller.

Men så är det när man skiter totalt i communityn, Bryr sig inte om varnings flaggorna som kommer upp, vägrar läsa threads med buggar och viktig information från spelare och totalt skiter i att uppdatera road mappen även fast forumet ber på sina knän över att dom skall göra det oftare.

Nej detta spel kunde blivit bra, VET att ps2 aldrig va menat att bli ett PS1 i ny kostym.
Men för i helvete, är det verkligen en anledning att totalt skita i sin absolut trognaste skara spelare? eller att hellre bryr sig om att baserna är minutiöst perfekta då 12 åringar klagar på att dom inte får sin "Frag" 5 sek efter dom spawnat elr att dom blir dödade en sekund efter att dom gått ut från basen. Nej, viktigare är det att klaga på att lådor står på fel platser elr att väggar är för stora än META GAME som innebär...
------------------------------------
*Battle islands som vi skulle fått under 2014.....SOE?!
Battle Islands elr BI,s som d också hette skulle komma i slutet av 2014. Dom skulle va till för att skapa ett svårare sätt att ta tillbaka en "låst" karta elr att ta sig över till en annan. Vad har vi fått?
INGET... i wonder why...SOE !! (PS4 *host*)

--------------------------------------------
* Men det ABSOLUT tragiskaste med hela Planetside 2 som ingen "ny" spelare i planetside kommer förstå och som irriterar mig otroligt att folk fortf käftar emot över är HUR dom nu använt sig av "låsa" kartor. LÅSA kartor stod en gång i tiden för att du tog över hela kartan bokstavligen.

Som ett exempel. Du pushar TR hela vägen tillbaka till deras "main" TP medans du gör lika dant med Vanu. Sen va det bara att hålla hårt mot hårt för (några minuter har jag för mig).
Klarade du det så innebar det att du "Låste" kartan och skickade på det viset Både Vanu och TR bort från lets say Esamir . Där efter så kunde du hoppa igenom TR,s gamla TP och på d viset följa efter dom in på nästa karta och jaga dom där. Problemet va oftast att medans du hade blod i munnen efter TR så pushade VANU från en annan karta (Hossin tex) in i Esamir från ett annat håll eftersom dom gjort exakt samma sak på NC på den kartan.

Vad har vi istället i planetside 2? Tack vare att devsen är så jävla **** !!! så beslöt dom att "nej sancs" behövs inte !! och på det viset så förstörde dom (säkert ovetandes) hela Continental Lattice systemet och allt som gör Planetside till ett sånt bra taktiskt och framförallt DJUPT fps spel (ialf PS1) och ÄNDÅ så beslutar dom sig för att.

Hey!!! jag har bästa idèn någonsin !!! Vi slänger in så du kan låsa kartorna ändå !! Det blir kul !!
Så nu har du alltså 3 team death match kartor som kan låsas genom att du tar över 90% av kartan elr va det nu är för skit. Men ist för att leva med osäkerheten att, Pushar vi TR nu, Är vi säkra på att Vanu inte kommer i ryggen? Så har dom istället gjort så att kartan indeed "låser sig" och ALLA på den kartan (vad du än gör för stunden), dvs om du har en kill spree på 30 kills blir förflyttade DIRR till andra kartan... vad hände med taktiken där?

---------------------------------------------
*Contintent Latice (meta game) Inget nytt överhuvud taget om det då devs hellre bryr sig om att lådor ska flyttas 1mm till höger ist för vänster och att bygga om och bygga upp baser 5 ggr om är viktigare.
---------------------------------------------
* Vihecle TP (Kan inte komma innan continental lattice /sancs).
För dom som är nya i Planetside så innebär det att du kan köra upp ett fordon (tex en sundy)
på plattan i mitten och bli tp,ad tillsammans med hela din squad som sitter i till nästa område.
Så vad hände? Well dom tog bort den och alla undrade vad som hände.
3 månader senare så skriver ÄNTLIGEN devsen en thread i forumet: Tillsvidare borttagen.
Det är bra SOE - BARA 3 månader försent va det !!!...

Ist får vi nytt fordon som har sönder spelet om inte ännu mera (valkyre)

Vi får (snart) wielded weapons.Dvs snart kan folk alltså springa runt med ett tvåhandssvärd och rosa kaninöron på ryggen o "kniva" folk.. Wow.. just wow..

Vi har ett mission system som är mera en ursäkt till ett "fun" meta game som egentligen inte är annat än ett slött försök från devsen att hålla kvar dom få Ps1 veteranerna i spelet och få en någorlunda battle flow (som dom inte haft sen release) på kartorna.

Nej ush på detta.. kunde blivit bra blev skräp

Ursäkta min dåliga stavning kanske - svenska grammatiken är inte på topp just nu ^^

Medlem

Inte för att vara sån mene.......... Just cause 2 hade väl ändå mer folk i deras servrar när dom släppte sin multiplayer? Minns att jag satt på en server med minst 1200 ett tag samt hade några tusen slots kvar på servern...

edit; tänkte inte att det enbart skulle vara "fps". Lite onödigt att gå in i sån detalj vid ett sånt här rekord imo.

Medlem

Besviken att jag inte visste om det...

Medlem
Skrivet av Javas:

Någon som vet vilken server det hände på?

Tror det var på Jaeger. En stängd server som man måste få en inbjudan till.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Det räckte tydligen inte att påpeka att autoplay är förbannat irriterande de första 3-4 gångerna det gjordes, eller att berätta specifikt hur man gör för att stänga av det. Länka twitch-streams är det nya svart, och inkompetensen på FZ flödar. Sen undrar de varför folk inte är villiga att stänga av adblock för deras skull.

Ja man slutar aldrig imponeras. Såna ads som lägger sig över hela bakgrunden på sidan, dessa "DU KANSKE OCKSÅ GILLAR"-boxar under artiklarna, den enorma "VA - HAR DU ADBLOCK!?"-bannern. Tiggandet av donationer och sedan de nyligen sjukt vinklade artiklarna (Anita Sarkeesian osv.) Ungefär lika sugen på att bli FZ supporter som att operera bort fingrarna.

Medlem

Häftigt rekord, MEN:

21 minuter av amerikaner som pratar

0 sekunder av de faktiska massiva striderna med de 1158 spelarna

+ auto-play

Fail-klipp

Medlem

EVEN THE OBSERVER SOMETING DIED! IT PSYCHADELIC!

Kära Fragzone, jag har nu hört detta skrikas ut ... tja inte nog för att kunna det utantill uppenbarligen, men jag sällar mig till kören. Fixa detta plz och låt mig slippa detta. Det var nog illa i själva nyheten men att det slog igång när jag scrollade i nyhetsmenyn var bara bananas.

Sen är adblocker-folket ena jämra gnällspikar som borde få ett glas saft och en liten kram för de beter sig som övertrötta tvååringar, men det är en annan sak.

Medlem

Men förhelvete FZ. Sluta länka Twitch-klipp som är autoplay på.

Medlem

FZ läser ni ens kommentarerna eller skiter ni bara i dem?

webbdesigners etik regel #1 Spela aldrig upp ljud på en hemsida utan besökarens medgivande.

Medlem
Skrivet av Yakinton:

FZ läser ni ens kommentarerna eller skiter ni bara i dem?

webbdesigners etik regel #1 Spela aldrig upp ljud på en hemsida utan besökarens medgivande.

Skrivet av Divion:

Men förhelvete FZ. Sluta länka Twitch-klipp som är autoplay på.

Tror vi är många som kommenterat detta vid flertalet artiklar nu, men inte ens en kommentar från FZ:s sida. Jag har t o m i kommentarstrådarna till ett par artiklar visat hur man gör för att enkelt lägga till autoplay-stopp i twitchlänkarna.

Varför fortsätts det med detta? Och varför ingen kommentar?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

En nyhet som är intressant och FZ gör det sämsta av det.

Medlem

wow, vad är det för liv om autoplay egentligen. Hur svårt kan det vara att trycka på en knapp för att stänga av?

Medlem
Skrivet av sezth:

wow, vad är det för liv om autoplay egentligen. Hur svårt kan det vara att trycka på en knapp för att stänga av?

Du menar alltså på fullt allvar att det är bättre att tvinga varje person som går in på FZ att först innan de börjar att faktiskt läsa nyheterna inom några få sekunder scrolla neråt, leta upp den här artikeln och trycka på pausknappen för att slippa höra "EVEN THE OBSERVER CAMERA IS DOWN! IT'S PSYCHADELIC!", än att herr Mattias Frost lär sig att stänga av autoplay-funktionen när han skriver en artikel som han får BETALT för att skriva?

Du måste skämta med mig aprilo.

Medlem

Förlåt men som Sezth skrev.

Lite för mycket Svensson Svensson gnäll här inne tycker jag.
Svenskar är jävligt bra på att gnälla bara för att dom kan har jag märkt.

Är det inte det ena så är det d andra och är det inte det andra så är det garanterat det 5e för vi Svenskar älskar att reta upp oss på skitsaker som andra bara rycker på axlarna åt och säger jaha?

Kan hålla med om att första gången jag klickade på denna nyhet så va det lite jobbigt men att sitta och skriva o gråta i 10 inlägg om samma sak? Nu får ni fan ta o ge er.

Ja jag förstår att i "Teh all mighty rule book om webbdesign" så får inte en webbsida spela upp ljud automatiskt utan personens tillåtande elr what ever, Men är det verkligen så jävla svårt att skrolla upp o sänka ljudet som tar 1 sekund om ni inte är handikappade och bara kan skrolla med 1mm var 5e sekund.

Sluta gnäll för i helvete !!!

Medlem
Skrivet av YangUnchained:

Förlåt men som Sezth skrev.

Lite för mycket Svensson Svensson gnäll här inne tycker jag.
Svenskar är jävligt bra på att gnälla bara för att dom kan har jag märkt.

Är det inte det ena så är det d andra och är det inte det andra så är det garanterat det 5e för vi Svenskar älskar att reta upp oss på skitsaker som andra bara rycker på axlarna åt och säger jaha?

Kan hålla med om att första gången jag klickade på denna nyhet så va det lite jobbigt men att sitta och skriva o gråta i 10 inlägg om samma sak? Nu får ni fan ta o ge er.

Ja jag förstår att i "Teh all mighty rule book om webbdesign" så får inte en webbsida spela upp ljud automatiskt utan personens tillåtande elr what ever, Men är det verkligen så jävla svårt att skrolla upp o sänka ljudet som tar 1 sekund om ni inte är handikappade och bara kan skrolla med 1mm var 5e sekund.

Sluta gnäll för i helvete !!!

Vad fattar du inte? Varför skall vi behöva scrolla och muta ljudet på något som vi blir tvingade att lyssna på. Är jag intresserad av nämnd nyhet trycker jag väl för fan på den.

Sluta va så jävla lat å inte ens orka trycka på en länk till en nyhet med ljud. För vi andra vill INTE ha skiten i nyhetsflödet.

Medlem

https://m.youtube.com/watch?v=g1AcflEx_G4

En admin flyttade alla 366 vanu spelare till samma kanal i teamspeak.

1
Skriv svar