Kan du det bästa tricket i Super Mario Bros?

Robot
Kan du det bästa tricket i Super Mario Bros?

En enkel knapptryckning gör att du kan fortsätta där du dog.


Medlem
Kan du det bästa tricket i Super Mario Bros?

Jag läste detta också på reddit helt sjukt hur man kan ha missat detta! Jag har kollat runt i min vänkrets och det var ingen som visste om detta.

Medlem

Detta måste svida får många!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

MEG
Medlem

ARGHH, informationen kom lite för sent, men men


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Haha helt sjukt! Hade ingen aning om detta
Pluspoäng för kombinationen Nintendo med Super Mario och en Moviebox med He-man (ibland Transformers). Äkta nostalgi


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Tur att man inte hunnit testa ännu!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Mind. Blown.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Å fan, hade ingen aning om detta! "enlightened"

Medlem

Det var ju bra att veta. Nu är allt jag behöver ett trick så jag kan göra om min uppväxt =(

Medlem

Kände faktiskt till det, men det var inte förrän jag haft spelet i flera år och dött och börjat om många många gånger

Medlem

Fyfan det svider.

Medlem

Super Mario Bros. 1 är easy mode... Behöver man continues är man kass och behöver träna och då är det lika bra att börja om från början. 2:an däremot... Alltså Lost Levels som det kom att heta här. Där snackar vi svårt.

Medlem

Köpte precis nya kontroller till min NES, kanske dags att testa.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

dmn
Medlem

Trodde alla visste detta ända sen 80-talet...

Medlem
Skrivet av Elrinth:

Super Mario Bros. 1 är easy mode... Behöver man continues är man kass och behöver träna och då är det lika bra att börja om från början. 2:an däremot... Alltså Lost Levels som det kom att heta här. Där snackar vi svårt.

Håller med, 2:an är betydligt mycket svårare än 1:an och riktigt kul på samma gång. Med 3:an blev det lättare igen.

Medlem

Måste testas ikväll!

Medlem
Skrivet av Elrinth:

Super Mario Bros. 1 är easy mode... Behöver man continues är man kass och behöver träna och då är det lika bra att börja om från början. 2:an däremot... Alltså Lost Levels som det kom att heta här. Där snackar vi svårt.

När släpptes Lost Levels till NES i Europa? Jag kan inte minnas någonting av detta spelet från 80-talet iaf.
Jag tyckte inte det var Easy Mode för den delen heller när jag spelade det, men så var en ju bara 6-7 år gammal också


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Lite patetiskt att skryta om detta men SMB 1 brukade jag klara på första livet rätt så ofta när jag var liten. Var inte så kul för kompisarna att titta på medan jag drog igenom alla banor utan att dö för att sedan stänga av Nes:sen "nu gör vi något annat". Vilket svin man var som barn ändå.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Elrinth:

Super Mario Bros. 1 är easy mode... Behöver man continues är man kass och behöver träna och då är det lika bra att börja om från början. 2:an däremot... Alltså Lost Levels som det kom att heta här. Där snackar vi svårt.

När släpptes Lost Levels till NES i Europa? Jag kan inte minnas någonting av detta spelet från 80-talet iaf.
Jag tyckte inte det var Easy Mode för den delen heller när jag spelade det, men så var en ju bara 6-7 år gammal också

Det kom aldrig till Europa på NES, vi fick det omgjorda Doki Doki Panic. Dock till SNES så fick man med spelet på Mario All Stars som innehöll 1, 2 3 och Lost Levels.

Medlem

Det var ett gammalt trick Tror jag läste om det i Nintendo Magasinet när jag var liten. Dock roligt för dem som inte visste om det hehe


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Elrinth:

Super Mario Bros. 1 är easy mode... Behöver man continues är man kass och behöver träna och då är det lika bra att börja om från början. 2:an däremot... Alltså Lost Levels som det kom att heta här. Där snackar vi svårt.

När släpptes Lost Levels till NES i Europa? Jag kan inte minnas någonting av detta spelet från 80-talet iaf.
Jag tyckte inte det var Easy Mode för den delen heller när jag spelade det, men så var en ju bara 6-7 år gammal också

Känner du inte igen en BW-kommentar som endast är värd att ignorera ?


signatur
Medlem
Skrivet av Palanor:

Det var ett gammalt trick Tror jag läste om det i Nintendo Magasinet när jag var liten. Dock roligt för dem som inte visste om det hehe

Var medlem i Nintendo-klubben, i deras månadstidning fanns det med A-B-Select och Startknapp-knep till dom flesta spelen.
Måste dock erkänna att det här missade iaf jag.

Medlem

Hade ingen aning, och skulle heller aldrig behövt använda det, Bowser 2ez

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Bättre sent än aldrig. Nu kommer jag sova gott i natt!

Medlem

Det var en tidig morgon på Julafton, då man vaknade upp till att föräldrarna hade köpt Nintendo med SMB. Never forget.

Medlem

Haha detta hittade jag av misstag som liten grabb. Var en skön känsla när vidden av upptäckten stod klar för mig. Lost Levels är i en egen dimension, men de sista världarna av SMB1 är inte heller speciellt triviala att ta sig igenom.

Medlem

Det är många som säger att de känner till det sedan innan.

Enligt podden på slashat.se (De har testat) så fungerar det INTE.

Någon som sitter och kan dubbelkolla?

Medlem
Skrivet av nibbles:

Det är många som säger att de känner till det sedan innan.

Enligt podden på slashat.se (De har testat) så fungerar det INTE.

Någon som sitter och kan dubbelkolla?

Testade just i en emulator bara för din (och min) skull

Det fungerar definitivt, begick självmord på 4-1 och höll inne A+start och det gick perfekt.

Sjukt att man aldrig vetat om det oO

1
Skriv svar