Se FZ:s Dying Light-stream

Robot
Se FZ:s Dying Light-stream

Se Calle sänka zombier som om det inte fanns någon morgondag. Vilket det inte gör om han slutar sänka zombier.

#dead-island, #mirrors-edge, #dying-light


Medlem
Se FZ:s Dying Light-stream

Är det bara hos mig det hackar såfort det blir zombie fight?

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Är det bara hos mig det hackar såfort det blir zombie fight?

Tänkte just fråga samma sak, irriterande som fan

Moderator | Testpilot

Stream kvaliten är verkligen skit. Synd att det inte blir någon reaktion från den som spelar då folk pratat om det i chatten sedan start.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan inte göra annat än att stämma in i kören. Kvaliten är helt fruktansvärd.

Redaktör

Vi körde Nvidia Shadowplay, vilket tydligen suger. Vi kör en annan lösning i morgon, och försöker altlså streama då igen. Calle går strax hem så vi byter inte i dag.


signatur
Medlem

var riktigt kass kvalla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Molotov:

var riktigt kass kvalla

Vi fixar bättre kvalitet i morgon!


signatur
Medlem

Vilken tid kommer ni att spela?

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi körde Nvidia Shadowplay, vilket tydligen suger. Vi kör en annan lösning i morgon, och försöker altlså streama då igen. Calle går strax hem så vi byter inte i dag.

Kan man få någon feedback på hur buggfritt/optimerat spelet är?
Efter senaste releaserna vågar man fan inte köpa spel på releasedagen knappt, är riktigt sugen på spelet, men man kanske ska vänta på en patch eller sju?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Tompa:

Vi körde Nvidia Shadowplay, vilket tydligen suger. Vi kör en annan lösning i morgon, och försöker altlså streama då igen. Calle går strax hem så vi byter inte i dag.

Kan man få någon feedback på hur buggfritt/optimerat spelet är?
Efter senaste releaserna vågar man fan inte köpa spel på releasedagen knappt, är riktigt sugen på spelet, men man kanske ska vänta på en patch eller sju?

Testat lite snabbt ca 30 min. Men inga problem höll sig på 60FPS capped, allt max 1920x1080 med ett GTX 970 & I5 2500K.

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Tompa:

Vi körde Nvidia Shadowplay, vilket tydligen suger. Vi kör en annan lösning i morgon, och försöker altlså streama då igen. Calle går strax hem så vi byter inte i dag.

Kan man få någon feedback på hur buggfritt/optimerat spelet är?
Efter senaste releaserna vågar man fan inte köpa spel på releasedagen knappt, är riktigt sugen på spelet, men man kanske ska vänta på en patch eller sju?

Testat lite snabbt ca 30 min. Men inga problem höll sig på 60FPS capped, allt max 1920x1080 med ett GTX 970 & I5 2500K.

Läst lite på nätet nu, de flesta verkar få problem när man kommer ut i staden så att säga, men du har inte upplevt detta?

Medlem

Dropkick kungen calle


signatur

"High life on low budget"

Gen
Medlem

Hittade ett tips som kanske hjälper någon:

Citat:

If you're getting full use on a single core, use the AC: Black Flags fix:

Windows 8.1 Instructions:

Once the game is running, bring up Task Manager, right click on DyingLight and click Go to Details. Now, right click on DyingLightGame.exe and select Set Affinity. On my quad core, I deselect Core 3 and click OK. Now repeat, and re-enable core 3 and the load will be properly balanced.

Hope this helps.

Redaktör
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Tompa:

Vi körde Nvidia Shadowplay, vilket tydligen suger. Vi kör en annan lösning i morgon, och försöker altlså streama då igen. Calle går strax hem så vi byter inte i dag.

Kan man få någon feedback på hur buggfritt/optimerat spelet är?
Efter senaste releaserna vågar man fan inte köpa spel på releasedagen knappt, är riktigt sugen på spelet, men man kanske ska vänta på en patch eller sju?

Kommer i recensionen senare i veckan.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Kommer i recensionen senare i veckan.

Så ni recenserar det på PC?

Skägg.
10 Chambers

Nvidia Shadowplay levererade inte vad det gäller kvalitet. Tycker det blev murrigt även i capture-läget. Imorn blir det OpenBroadcaster och gamla hederliga Fraps.

Har också lite prestandaproblem på en i7, GTX 980 (dubbla, men osäker hur sli funkar). Tutorial flöt på i 100+, sen låg det på 40-70, även med allt på medium.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Hittade ett tips som kanske hjälper någon:

Citat:

If you're getting full use on a single core, use the AC: Black Flags fix:

Windows 8.1 Instructions:

Once the game is running, bring up Task Manager, right click on DyingLight and click Go to Details. Now, right click on DyingLightGame.exe and select Set Affinity. On my quad core, I deselect Core 3 and click OK. Now repeat, and re-enable core 3 and the load will be properly balanced.

Hope this helps.

Får testa!


signatur
Medlem

De mest oinspirerande menyerna jag sett på länge.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har också lite prestandaproblem på en i7, GTX 980 (dubbla, men osäker hur sli funkar). Tutorial flöt på i 100+, sen låg det på 40-70, även med allt på medium.

Kollat lite streams på PS4s streaming tjänst. Verkar flyta på helt ok på PS4. Tråkiga är att alla spelare har varit riktigt dåliga så man har inte fått se hur det flyter på i staden som nämns tidigare.
Däremot verkar det flyta på riktigt bra även om det kryllar med zombies dagtid.

Det enda som stör mig av det jag sett av spelet är ljudet på smällarna man kastar ut. Samma monotona ljud som loopas gång på gång.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av chrisragnar:

De mest oinspirerande menyerna jag sett på länge.

Värre än Skyrims?

Medlem

Vanligtvis brukar väl recensioner komma lite innan spelet har släppts? Detta skickar ju ut signaler att de är osäkra på sin produkt.

Medlem

Har haft 5 riktigt roliga timmar i Coop idag. Känns definitivt som en förbättrad Dead Island / Riptide (två spel jag älskar...men yes, lite prestanda problem)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fantastiskt roligt spel, jag blev verkligen inte besviken.
Jag älskade som sagt Dead Island + Riptide så detta föll mig väl på läppen.
Dock håller jag med om att spelet är rätt tungdrivet men det flyter på bra på min rigg om jag inte fläskar på allt på max.
Har dock bara ett GTX 670 så det är inte så märkligt att det är tungt

dmn
Medlem

Spelet äter VRAM som en häst. Varit uppe i 5945MB som mest.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mindrax:

Fantastiskt roligt spel, jag blev verkligen inte besviken.
Jag älskade som sagt Dead Island + Riptide så detta föll mig väl på läppen.
Dock håller jag med om att spelet är rätt tungdrivet men det flyter på bra på min rigg om jag inte fläskar på allt på max.
Har dock bara ett GTX 670 så det är inte så märkligt att det är tungt

Vapnena känns inledningsvis tråkigare. Går sönder hela tiden också.


signatur
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

De mest oinspirerande menyerna jag sett på länge.

Värre än Skyrims?

Skyrims menyer är inte direkt överskådliga men efter du spelat ett tag är det inga problem att navigera snabbt.

Spelar oftast med mods som gör spelet mycket svårare så får aldrig miljontals saker i ryggsäcken och får därför aldrig några större problem.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mindrax:

Fantastiskt roligt spel, jag blev verkligen inte besviken.
Jag älskade som sagt Dead Island + Riptide så detta föll mig väl på läppen.
Dock håller jag med om att spelet är rätt tungdrivet men det flyter på bra på min rigg om jag inte fläskar på allt på max.
Har dock bara ett GTX 670 så det är inte så märkligt att det är tungt

Vapnena känns inledningsvis tråkigare. Går sönder hela tiden också.

Fast det är ju deras signum, att vapen av stål osv har samma hållbarhet som Papier-maché
Sen är ju själva tjusningen med spelet att faktiskt undvika konflikter och försöka ta sig förbi zombierna på taken och annat. I alla fall i början.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mindrax:

Fantastiskt roligt spel, jag blev verkligen inte besviken.
Jag älskade som sagt Dead Island + Riptide så detta föll mig väl på läppen.
Dock håller jag med om att spelet är rätt tungdrivet men det flyter på bra på min rigg om jag inte fläskar på allt på max.
Har dock bara ett GTX 670 så det är inte så märkligt att det är tungt

Vapnena känns inledningsvis tråkigare. Går sönder hela tiden också.

Fast det är ju deras signum, att vapen av stål osv har samma hållbarhet som Papier-maché
Sen är ju själva tjusningen med spelet att faktiskt undvika konflikter och försöka ta sig förbi zombierna på taken och annat. I alla fall i början.

Jo, vet bara inte om jag tycker det är så roligt. Dead Island för ju kul för köttigheten, det överdrivna.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mindrax:

Fantastiskt roligt spel, jag blev verkligen inte besviken.
Jag älskade som sagt Dead Island + Riptide så detta föll mig väl på läppen.
Dock håller jag med om att spelet är rätt tungdrivet men det flyter på bra på min rigg om jag inte fläskar på allt på max.
Har dock bara ett GTX 670 så det är inte så märkligt att det är tungt

Vapnena känns inledningsvis tråkigare. Går sönder hela tiden också.

Fast det är ju deras signum, att vapen av stål osv har samma hållbarhet som Papier-maché
Sen är ju själva tjusningen med spelet att faktiskt undvika konflikter och försöka ta sig förbi zombierna på taken och annat. I alla fall i början.

Jo, vet bara inte om jag tycker det är så roligt. Dead Island för ju kul för köttigheten, det överdrivna.

Har du kört på natten än?! Då brakar det loss ordentligt. På dagarna är det mest undvik zombies och samla grejer men på nätterna börjar allvaret.

12
Skriv svar