The Witcher 3: Wild Hunt

k3m
Medlem

Det ser ruggigt bra ut och det låter ännu bättre har förbokat samlar utgåvan, för som någon skrev. CPR ska överösas med guld. En av få utvecklare som också förtjänar det.

Medlem

Väldigt bra artikel!

Skön balans mellan personliga intryck, referenser till vad vi sett tidigare och ifrågasättande av hur det kan förväntas flytta på (i en tidig version)

Medlem

Hrm , tycker inte spelet ser så snyggt ut ? Ser inte jätte "next-gen" ut , eller har jag för höga krav ? Eller blind kanske :p?

k3m
Medlem

Nu har jag kollat videona. Är mäkta imponerad Sedan så tycker jag att det är dumt att säga saker som att förhandsboka inte detta, trots alla häftiga intryck. Då det är CPR och vad de sagt angående buggstädning, med senare släppdatum som påföljd. Så kan man bevisligen tro på de, och förhandsboka i god tro.

k3m
Medlem
Skrivet av naess91:

Hrm , tycker inte spelet ser så snyggt ut ? Ser inte jätte "next-gen" ut , eller har jag för höga krav ? Eller blind kanske :p?

Det ser snyggt ut. Det gör även flera andra AAA titlar nu för tiden. Har du missat det? Har spelat flera titlar på sistone och de har sett riktigt snygga ut. Även mindre À titlar, ser riktigt bra ut. Enligt mig så har grafiken kommit så långt att man bara stannar upp i många spel för att njuta av omgivningen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av k3m:

Nu har jag kollat videona. Är mäkta imponerad Sedan så tycker jag att det är dumt att säga saker som att förhandsboka inte detta, trots alla häftiga intryck. Då det är CPR och vad de sagt angående buggstädning, med senare släppdatum som påföljd. Så kan man bevisligen tro på de, och förhandsboka i god tro.

De två tidigare spelen var ju bra buggiga när de kom. Vi vet ju heller inte i vilken form det är i just nu så det är omöjligt att sia om. Det vore därför oproffsigt att rekommendera en förhandsbokning - något som få spel nog egentligen är värda.


signatur
Medlem

Mer kommenterat gameplay? Ja tack

k3m
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av k3m:

Nu har jag kollat videona. Är mäkta imponerad Sedan så tycker jag att det är dumt att säga saker som att förhandsboka inte detta, trots alla häftiga intryck. Då det är CPR och vad de sagt angående buggstädning, med senare släppdatum som påföljd. Så kan man bevisligen tro på de, och förhandsboka i god tro.

De två tidigare spelen var ju bra buggiga när de kom. Vi vet ju heller inte i vilken form det är i just nu så det är omöjligt att sia om. Det vore därför oproffsigt att rekommendera en förhandsbokning - något som få spel nog egentligen är värda.

2an var inte buggig. Nån enstaka bugg fanns det. Men annars ett polerat spel. Sedan så skriver du att få spel är värda en förhandsbokning. Menar du då att Witcher 3 inte hör till de. För det är det du säger. Jag säger att Witcher 3 är ett av de få spel som är värda att förhandsboka. Med tanke på de sakerna som jag nämnt tidigare.

k3m
Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av k3m:

Nu har jag kollat videona. Är mäkta imponerad Sedan så tycker jag att det är dumt att säga saker som att förhandsboka inte detta, trots alla häftiga intryck. Då det är CPR och vad de sagt angående buggstädning, med senare släppdatum som påföljd. Så kan man bevisligen tro på de, och förhandsboka i god tro.

De två tidigare spelen var ju bra buggiga när de kom. Vi vet ju heller inte i vilken form det är i just nu så det är omöjligt att sia om. Det vore därför oproffsigt att rekommendera en förhandsbokning - något som få spel nog egentligen är värda.

2an var inte buggig. Nån enstaka bugg fanns det. Men annars ett polerat spel. Sedan så skriver du att få spel är värda en förhandsbokning. Menar du då att Witcher 3 inte hör till de. För det är det du säger. Jag säger att Witcher 3 är ett av de få spel som är värda att förhandsboka. Med tanke på de sakerna som jag nämnt tidigare.

Vi får inte heller glömma att vi egentligen inte vet något om hur spelet blir när det är färdigt. Därför är det oproffsigt att säga varken bu eller bä gällande förhandsbokning om Witcher 3

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av k3m:

Nu har jag kollat videona. Är mäkta imponerad Sedan så tycker jag att det är dumt att säga saker som att förhandsboka inte detta, trots alla häftiga intryck. Då det är CPR och vad de sagt angående buggstädning, med senare släppdatum som påföljd. Så kan man bevisligen tro på de, och förhandsboka i god tro.

De två tidigare spelen var ju bra buggiga när de kom. Vi vet ju heller inte i vilken form det är i just nu så det är omöjligt att sia om. Det vore därför oproffsigt att rekommendera en förhandsbokning - något som få spel nog egentligen är värda.

Precis, jag tror folk glömmer att både ettan och tvåan "släpptes om" i s.k. Enhanced Editions, där ofattbart rejäla buggar/designfel rättades till. I vissa fall skrevs stora stycken kod om, en massa grafik/ljudarbete tillkom, UI't förändrades, med mera. Rejäla poleringsprojekt med andra ord.

Och jag tror det är lätt hänt att man minns dessa Enhanced Editions som "CDPRs standard". Fast egentligen tog det åtminstone ett ÅR för dessa att tillkomma, båda gångerna. Och jag vet att även i dessa Enhanced Editions så är inte upplevelsen 100% problemfri ändå eftersom jag spelade om både ettan och tvåan i följd så sent som i somras.

Så jag, likt Calle och Joakim, hukar mig (motvilligt!) inför det rejäla bakslaget som kanske kommer på releasedagen. Men klart man är hypad som bara fan.

Och förresten - kommenterad gameplay/videorecensioner har alltid gillats av mig på FZ! Skrev det i kommentarsfältet till en videorecension ni gjorde för säkert fem år sedan - kul att se att ni äntligen agerar ytterligare på min uppmaning

Skrivet av k3m:

Vi får inte heller glömma att vi egentligen inte vet något om hur spelet blir när det är färdigt. Därför är det oproffsigt att säga varken bu eller bä gällande förhandsbokning om Witcher 3

Precis, vi vet varken bu eller bä om spelet ännu (annat än att Joakim personligen spelat spelet och uttryckligen varnat mot de enorma mängder buggar han bevittnat). Skillnaden är att i ena scenariot spenderar du dina hårt förvärvade pengar, i det andra inte. Standardhållningen måste därför naturligtvis vara att man inte inhandlar produkten på bristfällig information.

Och jag bråkar inte om just Witcher 3 - jag kan hålla med de flesta om att jag gillar CDPR nog att betala även om spelet är paj i början. Men nog kan vi alla hålla med om att UTGÅNGSPUNKTEN måste vara att inte förhandsboka med tanke på vilken ohygglig mängd spel som släpps i sorgligt skick. Samt den rena principen att inte spendera pengar när man är utan information.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av k3m:

Nu har jag kollat videona. Är mäkta imponerad Sedan så tycker jag att det är dumt att säga saker som att förhandsboka inte detta, trots alla häftiga intryck. Då det är CPR och vad de sagt angående buggstädning, med senare släppdatum som påföljd. Så kan man bevisligen tro på de, och förhandsboka i god tro.

De två tidigare spelen var ju bra buggiga när de kom. Vi vet ju heller inte i vilken form det är i just nu så det är omöjligt att sia om. Det vore därför oproffsigt att rekommendera en förhandsbokning - något som få spel nog egentligen är värda.

Helt rätt.

Personligen har jag bara förhandsköpt/-bokat två titlar någonsin (det var inte ens ett begrepp förr i tiden, tack och lov):

Half-Life 2 Collector's Edition (Metallboxen med t-shirt etc)

och

The Witcher 3: Wild Hunt.

Även om det sistnämnda är en buggig mess vid släpp så gör det mig inget. Pengainsatsen här handlar om att sponsra ett gäng som är trogna sin ursprungsvision, lojala mot sina kunder och aldrig hittills fattat ett enda felaktigt beslut PR-mässigt. Mitt förtroende för CDPR är nästan i nivå med blind tillit, vilket är väldigt ovanligt för mig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Väldigt underhållande förhandstitt. Mer kommenterat spelande tack. (Se bara hur bra det går för pewdiepie)

Moderator | Testpilot

Jätte kul med kommenterat gameplay Tycker det hade varit roligt med videorecensioner också, men det är väl ett större steg att ta


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

k3m
Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av k3m:

Nu har jag kollat videona. Är mäkta imponerad Sedan så tycker jag att det är dumt att säga saker som att förhandsboka inte detta, trots alla häftiga intryck. Då det är CPR och vad de sagt angående buggstädning, med senare släppdatum som påföljd. Så kan man bevisligen tro på de, och förhandsboka i god tro.

De två tidigare spelen var ju bra buggiga när de kom. Vi vet ju heller inte i vilken form det är i just nu så det är omöjligt att sia om. Det vore därför oproffsigt att rekommendera en förhandsbokning - något som få spel nog egentligen är värda.

Precis, jag tror folk glömmer att både ettan och tvåan "släpptes om" i s.k. Enhanced Editions, där ofattbart rejäla buggar/designfel rättades till. I vissa fall skrevs stora stycken kod om, en massa grafik/ljudarbete tillkom, UI't förändrades, med mera. Rejäla poleringsprojekt med andra ord.

Och jag tror det är lätt hänt att man minns dessa Enhanced Editions som "CDPRs standard". Fast egentligen tog det åtminstone ett ÅR för dessa att tillkomma, båda gångerna. Och jag vet att även i dessa Enhanced Editions så är inte upplevelsen 100% problemfri ändå eftersom jag spelade om både ettan och tvåan i följd så sent som i somras.

Så jag, likt Calle och Joakim, hukar mig (motvilligt!) inför det rejäla bakslaget som kanske kommer på releasedagen. Men klart man är hypad som bara fan.

Och förresten - kommenterad gameplay/videorecensioner har alltid gillats av mig på FZ! Skrev det i kommentarsfältet till en videorecension ni gjorde för säkert fem år sedan - kul att se att ni äntligen agerar ytterligare på min uppmaning

Skrivet av k3m:

Vi får inte heller glömma att vi egentligen inte vet något om hur spelet blir när det är färdigt. Därför är det oproffsigt att säga varken bu eller bä gällande förhandsbokning om Witcher 3

Precis, vi vet varken bu eller bä om spelet ännu (annat än att Joakim personligen spelat spelet och uttryckligen varnat mot de enorma mängder buggar han bevittnat). Skillnaden är att i ena scenariot spenderar du dina hårt förvärvade pengar, i det andra inte. Standardhållningen måste därför naturligtvis vara att man inte inhandlar produkten på bristfällig information.

Och jag bråkar inte om just Witcher 3 - jag kan hålla med de flesta om att jag gillar CDPR nog att betala även om spelet är paj i början. Men nog kan vi alla hålla med om att UTGÅNGSPUNKTEN måste vara att inte förhandsboka med tanke på vilken ohygglig mängd spel som släpps i sorgligt skick. Samt den rena principen att inte spendera pengar när man är utan information.

Håller med om mångt och mycket. Sedan så hänvisar jag till vad som talar för just Wi3. Att det sedan kan sluta hur som helst är en annan sak. Det som stör mig är att FZse påpekar förhandsbokning om just detta spelet. I det här fallet är det oförtjänt.

Medlem

Bra och intressant skrivet!

Ser något oerhört mycket fram emot detta spel. Får försöka dämpa min egen hype utifall det blir en buggig release.

Ska bli riktigt kul att se hur de står sig open-worldmässigt gentemot Skyrim och Inquisition också.

Måste även berömma den slaviska folkmusiken, älskar den verkligen.

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:

Ni nämnde i videon på slutet av artikeln att man skulle hojta till om man ville ha mer kommenterat gamplay av era ljuva stämmor i framtiden...
Hojta räcker inte till på långa vägar i detta fallet! Det som kommer närmre en beskrivning av hur mycket jag skulle älska att få mer av den varan är kanske något i stil med:

http://media.creativebloq.futurecdn.net/sites/creativebloq.co...

Börjar ni med mer sånt så kommer jag att bli TRIPPEL FZ-supporter ='0

PS
+1 för att ni pushar på att folk borde passa sig för att förhandsboka spel som detta (även om det är CD Project som jag diggar enormt). Man ska ALDRIG förhandsboka spel då det verkligen blivit standard för särskilt AAA spel att fungera som de ska först månader efter release...
Har dock viss förståelse att det blir en del buggar i sådana här typer av spel.

Instämmer till fullo! Blir det fler kommentar-videor så hoppar jag nog tillbaka till att bli supporter igen med direkten!

Redaktör
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av ifeelnothing:

Ni nämnde i videon på slutet av artikeln att man skulle hojta till om man ville ha mer kommenterat gamplay av era ljuva stämmor i framtiden...
Hojta räcker inte till på långa vägar i detta fallet! Det som kommer närmre en beskrivning av hur mycket jag skulle älska att få mer av den varan är kanske något i stil med:

http://media.creativebloq.futurecdn.net/sites/creativebloq.co...

Börjar ni med mer sånt så kommer jag att bli TRIPPEL FZ-supporter ='0

PS
+1 för att ni pushar på att folk borde passa sig för att förhandsboka spel som detta (även om det är CD Project som jag diggar enormt). Man ska ALDRIG förhandsboka spel då det verkligen blivit standard för särskilt AAA spel att fungera som de ska först månader efter release...
Har dock viss förståelse att det blir en del buggar i sådana här typer av spel.

Instämmer till fullo! Blir det fler kommentar-videor så hoppar jag nog tillbaka till att bli supporter igen med direkten!

Jag vill bli Ifeelnothing-supporter efter den där gif:en.


signatur
Medlem

Jag ska förboka, även om det är buggigt vid release så stödjer jag gärna CDPR då mitt förtroende för dom är högt.
Jag "vet" att dom inte bara kommer att fixa buggarna, utan dom kommer även att släppa en massa nytt dlc material gratis. (som dom gjort för de tidigare två delarna)
Det är en sak som jag älskat med CDPR, och som jag hoppas dom ska fortsätta med.
De säljer inte dlc till dig, utan använder delar av vinsten till att lägga till mer material.

Medlem

Jäääävlar vad fett det verkar! Får ju Skyrim (även moddat) att se blekt ut.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Helt oskuld på Witcher men jäklar vad nice detta såg ut!
Vilken stämning!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Synd bara att man måste ta sig an denna värld som Geralt mestadels. Skulle hellre möta honom i spelet eller så, och uppleva det som en egen genererad karaktär. Det hade varit gott det. Men jag fattar att han har en stor fanclub och många som inte har något emot att spela honom.

Frilansare
Citat:

Håller med om mångt och mycket. Sedan så hänvisar jag till vad som talar för just Wi3. Att det sedan kan sluta hur som helst är en annan sak. Det som stör mig är att FZse påpekar förhandsbokning om just detta spelet. I det här fallet är det oförtjänt.

Jag tycker inte att man ska förhandsboka något spel man inte är 100 på utan att själv ha fått spela först.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av k3m:

Nu har jag kollat videona. Är mäkta imponerad Sedan så tycker jag att det är dumt att säga saker som att förhandsboka inte detta, trots alla häftiga intryck. Då det är CPR och vad de sagt angående buggstädning, med senare släppdatum som påföljd. Så kan man bevisligen tro på de, och förhandsboka i god tro.

De två tidigare spelen var ju bra buggiga när de kom. Vi vet ju heller inte i vilken form det är i just nu så det är omöjligt att sia om. Det vore därför oproffsigt att rekommendera en förhandsbokning - något som få spel nog egentligen är värda.

Precis, jag tror folk glömmer att både ettan och tvåan "släpptes om" i s.k. Enhanced Editions, där ofattbart rejäla buggar/designfel rättades till. I vissa fall skrevs stora stycken kod om, en massa grafik/ljudarbete tillkom, UI't förändrades, med mera. Rejäla poleringsprojekt med andra ord.

Och jag tror det är lätt hänt att man minns dessa Enhanced Editions som "CDPRs standard". Fast egentligen tog det åtminstone ett ÅR för dessa att tillkomma, båda gångerna. Och jag vet att även i dessa Enhanced Editions så är inte upplevelsen 100% problemfri ändå eftersom jag spelade om både ettan och tvåan i följd så sent som i somras.

Så jag, likt Calle och Joakim, hukar mig (motvilligt!) inför det rejäla bakslaget som kanske kommer på releasedagen. Men klart man är hypad som bara fan.

Och förresten - kommenterad gameplay/videorecensioner har alltid gillats av mig på FZ! Skrev det i kommentarsfältet till en videorecension ni gjorde för säkert fem år sedan - kul att se att ni äntligen agerar ytterligare på min uppmaning

Skrivet av k3m:

Vi får inte heller glömma att vi egentligen inte vet något om hur spelet blir när det är färdigt. Därför är det oproffsigt att säga varken bu eller bä gällande förhandsbokning om Witcher 3

Precis, vi vet varken bu eller bä om spelet ännu (annat än att Joakim personligen spelat spelet och uttryckligen varnat mot de enorma mängder buggar han bevittnat). Skillnaden är att i ena scenariot spenderar du dina hårt förvärvade pengar, i det andra inte. Standardhållningen måste därför naturligtvis vara att man inte inhandlar produkten på bristfällig information.

Och jag bråkar inte om just Witcher 3 - jag kan hålla med de flesta om att jag gillar CDPR nog att betala även om spelet är paj i början. Men nog kan vi alla hålla med om att UTGÅNGSPUNKTEN måste vara att inte förhandsboka med tanke på vilken ohygglig mängd spel som släpps i sorgligt skick. Samt den rena principen att inte spendera pengar när man är utan information.

Håller med om mångt och mycket. Sedan så hänvisar jag till vad som talar för just Wi3. Att det sedan kan sluta hur som helst är en annan sak. Det som stör mig är att FZse påpekar förhandsbokning om just detta spelet. I det här fallet är det oförtjänt.

Med tanke på att witcher 1 var helt sanslöst buggigt och 2an rätt illa, så tycker jag inte det är särskilt oförtjänt alls. Jag älskar cpr och kommer förhandsboka ändå. Men deras historia är att släppa buggigare titlar än de flesta.

Medlem

Underbart med kommentarer till förhandstestet...sådant vill jag gärna se mer av!

Blir sjukt sugen på det spelet också!

Medlem

Det ser riktigt bra ut. Hoppas bara spelet lever upp till hypen. Man har ju blivit besviken förr. Hela det medeltida slaviska temat gör sig väldigt bra i ett spel som Witcher.

Men grafiken ser i alla fall riktigt bra ut. På PC finns all möjlighet att skruva upp inställningarna... 380X kommer snart, 980 börjar gå ner i pris...

Edit: Var tydligen PC med 980-kort.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar