Se FZ:s Dying Light-stream

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

De mest oinspirerande menyerna jag sett på länge.

Värre än Skyrims?

Skyrims menyer är inte direkt överskådliga men efter du spelat ett tag är det inga problem att navigera snabbt.

Spelar oftast med mods som gör spelet mycket svårare så får aldrig miljontals saker i ryggsäcken och får därför aldrig några större problem.

Var inte det jag tänkte på, utan att de är oinspirerande (som killen jag citerade skrev). Tristare menyer med mindre känsla finns det inte allt för många av.

Medlem

anledningen varför folk laggar med sjuka riggar när dem kommer ut ur staden, är pga att view distance är maxad. sänker man den får man en EXTREMT bra skillnad. Testa på det ni som har problem med att ni laggar, sänk den totalt, blir nästan ingen skillnad förutom ja, view distance e lite kortare


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem

fy helvete vad bra detta spelet är! och förbättring till vad dead island borde varit.

Där är givetvis saker som dead island hade som gör att det blir väldigt likt, quests känns ej repetiva,spelet är mer allvarligt/mörkt.

du är rädd för zombies på nätterna.

det tar tid att slå ner zombiesen på dagen tom(vanliga) lätta men det tar sin tid, det är inte facroll klicka 3-4 gånger sen ligger 10 zombies nere.

olika vapen har olika fördelar.
du kan reparera på plats, dock har dom gjort så dom slits snabbare.

Reparerara du decreasas vapnens totala durability,vilket är bra för det motiverar dig att byta vapen.

lite trist att dom inte införde att firearms slits.

combosen du kan göra via skills är riktigt roliga, inga quests känns repetiva direkt, vissa är "snarlika" men det är inte alls som i dead island där du tröttnade jääävligt snabbt på uprepandet.

Du kan kicka hopp kicka armbågs rama, glid tackla, slå med en twohand ifrån luften för en aoe attack, you name it.

variationerna är där ofantliga.

tycker du dead island vart okej/bra är detta 100% ett köp enligt mig, då det är en upgradering.

vart du på gränsen att tycka om dead island kan jag säga detta kommer du tycka om.

sen ett till tips, SPELA INTE SJÄLV! ha någon att spela med, vill man kan man tom köra 4spelare igenom campaignen med en spelare som är emot er hela tiden

Inte testat men går det kan detta vara något som gör denna spel upplevelsen riktigt rolig haha!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

De mest oinspirerande menyerna jag sett på länge.

Värre än Skyrims?

Ja dom var rätt kass också.

Youtuber
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nvidia Shadowplay levererade inte vad det gäller kvalitet. Tycker det blev murrigt även i capture-läget. Imorn blir det OpenBroadcaster och gamla hederliga Fraps.

Har också lite prestandaproblem på en i7, GTX 980 (dubbla, men osäker hur sli funkar). Tutorial flöt på i 100+, sen låg det på 40-70, även med allt på medium.

Kör två GTX970, hade liknande siffror på högsta settings, men halverade view distance, ändrade till medium folliage samt tog bort ett par "Nvidia Special Stuff" så ligger det på stabila 60 (Kör alltid med Dxtory igång (för inspelning) och låser FPSen till 60), känns som en av de mest stabila PC Releaserna på länge, fick igång coop på en timma (Tutorialens tid + att vi var tre som skulle köra, dock krashade den enas dator och fick köra om hela tutorial-läget), och precis nu blir det dags att testa be a zombie ;D (Om några spelar då förstås....)

TotalBiscuit kollar med sli m.m.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

De mest oinspirerande menyerna jag sett på länge.

Värre än Skyrims?

Skyrims menyer är inte direkt överskådliga men efter du spelat ett tag är det inga problem att navigera snabbt.

Spelar oftast med mods som gör spelet mycket svårare så får aldrig miljontals saker i ryggsäcken och får därför aldrig några större problem.

Var inte det jag tänkte på, utan att de är oinspirerande (som killen jag citerade skrev). Tristare menyer med mindre känsla finns det inte allt för många av.

Kom med ett exempel på hur du tycker menyerna skall se ut då. Visa ett exempel på en inspirerade meny som är applicerbar i ett spel som detta.
Och förklara gärna varför det är viktigt för ett spel av denna typ med.

Jag personligen tycker menyn är perfekt och överskådlig. Det behövs inte massa lull-lull och flashiga effekter i en sådan typ av meny.
De skall bara vara snabba och lätta att hantera men ändå överskådliga och tydliga.

Medlem

Hahaha, ni spetsade en zombie i röven med den där bussen, fyfan vad kul det såg ut! Finns det en chatt?

Redaktör
Skrivet av Kuci:

Hahaha, ni spetsade en zombie i röven med den där bussen, fyfan vad kul det såg ut! Finns det en chatt?

Chatt finns - [http://www.twitch.tv/fzplay]


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

De mest oinspirerande menyerna jag sett på länge.

Värre än Skyrims?

Skyrims menyer är inte direkt överskådliga men efter du spelat ett tag är det inga problem att navigera snabbt.

Spelar oftast med mods som gör spelet mycket svårare så får aldrig miljontals saker i ryggsäcken och får därför aldrig några större problem.

Var inte det jag tänkte på, utan att de är oinspirerande (som killen jag citerade skrev). Tristare menyer med mindre känsla finns det inte allt för många av.

Kom med ett exempel på hur du tycker menyerna skall se ut då. Visa ett exempel på en inspirerade meny som är applicerbar i ett spel som detta.
Och förklara gärna varför det är viktigt för ett spel av denna typ med.

Jag personligen tycker menyn är perfekt och överskådlig. Det behövs inte massa lull-lull och flashiga effekter i en sådan typ av meny.
De skall bara vara snabba och lätta att hantera men ändå överskådliga och tydliga.

Menyerna i det första Dragon Age-spelet samt The Witcher (eller för all del Oblivion) är väl några exempel, men merparten av alla RPG:s jag spelat har bättre menyer i det avseendet. Att det är viktigt har jag aldrig påstått. Lägg gärna inte ord i munnen på mig.

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

De mest oinspirerande menyerna jag sett på länge.

Värre än Skyrims?

Skyrims menyer är inte direkt överskådliga men efter du spelat ett tag är det inga problem att navigera snabbt.

Spelar oftast med mods som gör spelet mycket svårare så får aldrig miljontals saker i ryggsäcken och får därför aldrig några större problem.

Var inte det jag tänkte på, utan att de är oinspirerande (som killen jag citerade skrev). Tristare menyer med mindre känsla finns det inte allt för många av.

Kom med ett exempel på hur du tycker menyerna skall se ut då. Visa ett exempel på en inspirerade meny som är applicerbar i ett spel som detta.
Och förklara gärna varför det är viktigt för ett spel av denna typ med.

Jag personligen tycker menyn är perfekt och överskådlig. Det behövs inte massa lull-lull och flashiga effekter i en sådan typ av meny.
De skall bara vara snabba och lätta att hantera men ändå överskådliga och tydliga.

Jag tycker bara det är extremt fult med de där vinklade 3D menyerna. Samma som i Tomb raider, det är extremt fult. Och det blir inte bättre med symbolerna etc. Det blir väldigt generiskt. Hade kunnat vara mycket snyggare om dom vågat lite.

12
Skriv svar