Robot
Grey Goo

Ryktet om Westwoods och realtidsstrategins död är starkt överdrivet.

#grey-goo, #petroglyph, #westwood


Medlem
Grey Goo

Men det viktigaste av allt är ju om det är halvtaskiga animeringar och b-skådisar i mellansekvenserna!!?? Annars passar jag!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kul med ett nytt RTS. Den genren är så gott som död annars...synd, jag saknar ett bra strategi-spel

Blir nog ett köp vid nåt tillfälle


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag vet inte vilka som vill ha 'mer' förnyelser i denna gren, de flesta jag känner vill att RTS grenen ska tillbaka till rötterna, de spel som faktiskt varit bra.

De senare RTS'n vi fått har alla varit ren smörja, ta bara och kolla på senaste C&C spelet som totalt dödade allt som C&C stod för.

RTS växer inte precis på träd heller så riktigt riktigt trevligt att se ett nytt spel. Vi får knappt ett nytt RTS per år, så vanliga är dom.

Skribent
Skrivet av Soulless:

Men det viktigaste av allt är ju om det är halvtaskiga animeringar och b-skådisar i mellansekvenserna!!?? Annars passar jag!

Ledsen att göra dig besviken, men det är ganska bra animationer och skådisar i mellansekvenserna!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Moderator | Testpilot

Där kom den efterlängtade 3an!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag älskade Westwoods spel. Ett stort fan.

Men var som funkade då kommer inte funka idag. Command and Conquer: Generals var ett steg framåt från Westwoods spel. Att sen EA sabbade resten av serien är en annan sak.

Supreme Commander var annars ett underskattat RTS.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

- Inte mycket innovation

Tycker det är innovativt att satsa på RTS-genren när alla casuals hellre spelar LoL och Dota

Medlem

Blir helt klart ett köp, har tittat på lite streams osv och det känns helt klart som en frisk fläkt just nu.
Är ju rätt dåligt med RTS på marknaden just nu, speciellt RTS där varje enhet inte har minst två stycken abilities.
Har saknat "old school RTS"


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Jag läste "Westwood" och började sniffa som en vovve: "Var, var, var!"

Det ser ju finfint ut, men titeln är ju lite märklig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Förutom Starcraft 2 så har det inte kommit något bra på 10 år. Så TUSEN TACK för att ni upplyste mig om detta spel!

Här ska spelas RTS!

Underbart att det verkar oldschool. Fuck nyskapande! =D

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Förutom Starcraft 2 så har det inte kommit något bra på 10 år. Så TUSEN TACK för att ni upplyste mig om detta spel!

Här ska spelas RTS!

Underbart att det verkar oldschool. Fuck nyskapande! =D

Då har du missat något.

Medlem
Skrivet av Propy:

Kul med ett nytt RTS. Den genren är så gott som död annars...

Ehr.. missat Starcraft 2?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men det viktigaste av allt är ju om det är halvtaskiga animeringar och b-skådisar i mellansekvenserna!!?? Annars passar jag!

Skrattade högt när jag läste detta.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Känns som ett RTS jag kommer att köpa.
Jag kan tyvärr inte med SC och liknande, går för snabbt och är alldeles för mycket micro-management. Något som inte funkar för en annan som är uppväxt med Dune2/C&C och inte har orken eller fysiken att lära sig det nya snabba som alla kids blir så bra på.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av MRZnr1:

Förutom Starcraft 2 så har det inte kommit något bra på 10 år. Så TUSEN TACK för att ni upplyste mig om detta spel!

Här ska spelas RTS!

Underbart att det verkar oldschool. Fuck nyskapande! =D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f7/SupCom-win-cove...

Då har du missat något.

Okey, jag ska testa detta! Tackar för tipset! Men kan du förtydliga om det är 1an som jag bör testa eller är 2an eller 3an bättre?

Medlem
Skrivet av MRZnr1:
Skrivet av Thane:
Skrivet av MRZnr1:

Förutom Starcraft 2 så har det inte kommit något bra på 10 år. Så TUSEN TACK för att ni upplyste mig om detta spel!

Här ska spelas RTS!

Underbart att det verkar oldschool. Fuck nyskapande! =D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f7/SupCom-win-cove...

Då har du missat något.

Okey, jag ska testa detta! Tackar för tipset! Men kan du förtydliga om det är 1an som jag bör testa eller är 2an eller 3an bättre?

Ettan är helt klart bäst!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av MRZnr1:
Skrivet av Thane:
Skrivet av MRZnr1:

Förutom Starcraft 2 så har det inte kommit något bra på 10 år. Så TUSEN TACK för att ni upplyste mig om detta spel!

Här ska spelas RTS!

Underbart att det verkar oldschool. Fuck nyskapande! =D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f7/SupCom-win-cove...

Då har du missat något.

Okey, jag ska testa detta! Tackar för tipset! Men kan du förtydliga om det är 1an som jag bör testa eller är 2an eller 3an bättre?

Ettan är helt klart bäst!

Supreme Commander: Forged Alliance är helt klart bäst, men jag föredrar fanimej hur sköldarna fungerar i 2:an.

Medlem

Om du inte är ett stort fan av halvtaskiga animationer med B skådisar i mellansekvenserna så skulle jag undvika tvåan som pesten. Ettan (med forged alliance) är ljusår bättre.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Supreme Commander var annars ett underskattat RTS.

Vad jag minns så var det inte alls underskattat när det kom, tvärtom fick det full pott överallt och var väldigt populärt.

Jag tycker dock inte att det kom i närheten av sin föregångare, det underbara Total Annihilation.

Skrivet av MugiMugi:

Jag vet inte vilka som vill ha 'mer' förnyelser i denna gren, de flesta jag känner vill att RTS grenen ska tillbaka till rötterna, de spel som faktiskt varit bra.

De senare RTS'n vi fått har alla varit ren smörja, ta bara och kolla på senaste C&C spelet som totalt dödade allt som C&C stod för.

RTS växer inte precis på träd heller så riktigt riktigt trevligt att se ett nytt spel. Vi får knappt ett nytt RTS per år, så vanliga är dom.

Ett annat RTS som jag har ögonen på är Act of Aggression, bakom skaparen av Act of war, Ruse och mer nyligen Wargame-serien. Det ska vara old school direkt inspirerat av tidigare C&C.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av MugiMugi:

Jag vet inte vilka som vill ha 'mer' förnyelser i denna gren, de flesta jag känner vill att RTS grenen ska tillbaka till rötterna, de spel som faktiskt varit bra.

De senare RTS'n vi fått har alla varit ren smörja, ta bara och kolla på senaste C&C spelet som totalt dödade allt som C&C stod för.

RTS växer inte precis på träd heller så riktigt riktigt trevligt att se ett nytt spel. Vi får knappt ett nytt RTS per år, så vanliga är dom.

Ett annat RTS som jag har ögonen på är Act of Aggression, bakom skaparen av Act of war, Ruse och mer nyligen Wargame-serien. Det ska vara old school direkt inspirerat av tidigare C&C.

Försöker nämna Act of Aggression varje gång jag får tillfälle då det inte verkar vara så många som känner till det. Nördade Act of War väldigt mycket då det begav sig men funkar tyvärr inte på moderna datorer, så jag har länge gapat efter en uppföljare. Känns som detta spel kan hjälpa till att fylla RTS-tomrummet som rådit ett bra tag nu. Ge mig tanks att leka med!

Medlem

Hmm, verkar inte riktigt värt pengarna just nu. Kanske blir ett köp senare på en sale eller om/när en expansion släpps.

Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Thane:
Skrivet av MRZnr1:
Skrivet av Thane:
Skrivet av MRZnr1:

Förutom Starcraft 2 så har det inte kommit något bra på 10 år. Så TUSEN TACK för att ni upplyste mig om detta spel!

Här ska spelas RTS!

Underbart att det verkar oldschool. Fuck nyskapande! =D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f7/SupCom-win-cove...

Då har du missat något.

Okey, jag ska testa detta! Tackar för tipset! Men kan du förtydliga om det är 1an som jag bör testa eller är 2an eller 3an bättre?

Ettan är helt klart bäst!

Supreme Commander: Forged Alliance är helt klart bäst.

Håller med helt och hållet! För de som är intresserade kan jag även rekommendera Forged Alliance Forever. Är typ som en expansion av expansionen, med förvånandsvärt bra online stöd.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

Kul med ett nytt RTS. Den genren är så gott som död annars...

Ehr.. missat Starcraft 2?

Nej, men ett spel håller inte en genre vid liv. RTS är inte vad det har varit. Jag har inget emot SC, men det är inte min typ av spel. Jag ser hellre ett nytt Rise of Nations...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Naraccas:

Supreme Commander var annars ett underskattat RTS.

Vad jag minns så var det inte alls underskattat när det kom, tvärtom fick det full pott överallt och var väldigt populärt.

Jag tycker dock inte att det kom i närheten av sin föregångare, det underbara Total Annihilation.

Stämmer bra med mina minnen också, inklusive Total Annihilation! Fantastiskt spel.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Naraccas:

Supreme Commander var annars ett underskattat RTS.

Vad jag minns så var det inte alls underskattat när det kom, tvärtom fick det full pott överallt och var väldigt populärt.

Jag tycker dock inte att det kom i närheten av sin föregångare, det underbara Total Annihilation.

Jo, visserligen. Men spridningen blev inte vad spelet förtjänade. Jämför med försäljningssiffrorna på Starcraft 2.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av waeress:

Känns som ett RTS jag kommer att köpa.
Jag kan tyvärr inte med SC och liknande, går för snabbt och är alldeles för mycket micro-management. Något som inte funkar för en annan som är uppväxt med Dune2/C&C och inte har orken eller fysiken att lära sig det nya snabba som alla kids blir så bra på.

Känner igen den. Väl.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Förlåt men tycker detta var en rätt intetsägande recension. Säger mig ingenting om spelet. Vad var det som gjorde gameplay så långsamt i dina ögon?

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

Kul med ett nytt RTS. Den genren är så gott som död annars...

Ehr.. missat Starcraft 2?

Eller CoH2. Plats 37 av de nu mest spelade spelen på Steam. Tydligen är det=död.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar