Se FZ recensera Dying Light

Robot
Se FZ recensera Dying Light

Vi streamar från zombieskuttaren via Twitch.

#dying-light, #techland


Moderator | Testpilot
Se FZ recensera Dying Light

Ljudet på streamen är fortfarande lite "bubbligt" men bilden osv är mycket bättre gentemot gårdagen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ljudet på streamen är fortfarande lite "bubbligt" men bilden osv är mycket bättre gentemot gårdagen.

Jag sparkar på Calle om ljudet. Nån idé om hur man gör det bättre?


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Tompa:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ljudet på streamen är fortfarande lite "bubbligt" men bilden osv är mycket bättre gentemot gårdagen.

Jag sparkar på Calle om ljudet. Nån idé om hur man gör det bättre?

Ingen aning faktiskt Bästa är väl bara att gå in på OBS ljudinställningar och ge det en kik.

Säg åt Calle att ta fram en mic. Mycket roligare att titta om han pratar lite också


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ljudet på streamen är fortfarande lite "bubbligt" men bilden osv är mycket bättre gentemot gårdagen.

Jag sparkar på Calle om ljudet. Nån idé om hur man gör det bättre?

Ingen aning faktiskt Bästa är väl bara att gå in på OBS ljudinställningar och ge det en kik.

Säg åt Calle att ta fram en mic. Mycket roligare att titta om han pratar lite också

Han hade mick i (utan att veta det), därför ljudet stökade.


signatur
Medlem
Medlem

Stör mig inte på ljudet, folk är så gnälliga idag.

Medlem

Önskemål till recensionen är co-op värdet i multiplayer d.v.s. följande:
Vad som finns tillgängligt och vad kan göras även vad som saknas samt;
Hur det utförs och hur det upplevs även hur det borde vara.
Allt detta gällande samarbetsspelande (co-op).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tompa:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ljudet på streamen är fortfarande lite "bubbligt" men bilden osv är mycket bättre gentemot gårdagen.

Jag sparkar på Calle om ljudet. Nån idé om hur man gör det bättre?

Ingen aning faktiskt Bästa är väl bara att gå in på OBS ljudinställningar och ge det en kik.

Säg åt Calle att ta fram en mic. Mycket roligare att titta om han pratar lite också

Han hade mick i (utan att veta det), därför ljudet stökade.

Sorry to say men inte blivit någon skillnad. Inte så att det är så dåligt att man inte kan titta på streamen, men det låter preci som att han är under vattnet när karaktärer pratar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ljudet på streamen är fortfarande lite "bubbligt" men bilden osv är mycket bättre gentemot gårdagen.

Jag sparkar på Calle om ljudet. Nån idé om hur man gör det bättre?

Ingen aning faktiskt Bästa är väl bara att gå in på OBS ljudinställningar och ge det en kik.

Säg åt Calle att ta fram en mic. Mycket roligare att titta om han pratar lite också

Han hade mick i (utan att veta det), därför ljudet stökade.

Sorry to say men inte blivit någon skillnad. Inte så att det är så dåligt att man inte kan titta på streamen, men det låter preci som att han är under vattnet när karaktärer pratar.

Ska kolla ljudinställningarna i Open broadcaster - körde efter Twitch egna rekommendationer.


signatur
Medlem

Jag ska på möte kl. 15:00 och undrar därför om ni kommer att lägga upp streamen i efterhand? Liten noob fråga också, går det att titta i tillbaka på det man missat på twitch? =0

Medlem

Fan... Såg rubriken och trodde ni hade publicerat en "riktig" recension


signatur

The Emperor protects.

Medlem

14:49

Ingen stream, I'm disappointed.

Ni ljög
Ni dum
Jag ledsen


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Redaktör
Skrivet av ohem:

14:49

Ingen stream, I'm disappointed.

Ni ljög
Ni dum
Jag ledsen

Nyckelordet är "ca 14:30". Men nu är vi igång igen - du glad?


signatur
Redaktör
Skrivet av ifeelnothing:

Jag ska på möte kl. 15:00 och undrar därför om ni kommer att lägga upp streamen i efterhand? Liten noob fråga också, går det att titta i tillbaka på det man missat på twitch? =0

Den ligger på Twitch, i "Past Broadcasts". Om allt går som det ska dyker det också upp i vår Youtube-kanal - yotube.com/user/fzplay


signatur
Medlem

Har just fixat Dying light till PC. Men hur fan får man igång det i Co-OP?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tarmböld:

Har just fixat Dying light till PC. Men hur fan får man igång det i Co-OP?

Tror du måste spela en bit först.


signatur
Medlem

Spelade detta från kl 21.00 igår kväll till kl 04.00 på natten idag och har nog aldrig haft så kul i ett zombie slaktar spel som detta. Även om zombies bara slaktas om dom kommer i vägen när jag sprintar o hoppar i bästa le-parkour stil över taken.

Fick också smaka på Multiplayer med några vänner och paniken under natten när du och 3 andra sprintar över hustaken för att ta er till safe zone innan ni dör och en av er tar ett "felsteg" och ramlar ner på marknivå bara för att se ikonerna på kartan forts bort i natten ger en imo perfekt:

"There is one rule, keep my phase, If you cant, I leave you behind to die because the night is nothing for weaklings" känsla

Ska själv också säga att jag råkat ut för att bli lämnad i natten och paniken som kommer vid detta tillfälle när du inser att du är själv i en mörk labyrint på gatunivå i "slummen" och har skrikande monster efter dig är fan riktig, elr ja så riktig den kan bli i ett datorspel hahah.

Kan knappt vänta till jag får mina Oculus Rift och spelar detta med dom. Kommer få ha blöja på mig skulle jag tro, ialf på natten xD

Någon som btw spelat som PvP zombie än och kan säga lite hur det är?

Ivf: Imo så är detta ett UNDERBART spel som ger en frisk o skön fläkt i spelträsket som finns nu. Dom har (återigen imo) lyckats PERFEKT med detta, Lite repetitivt ibland kanske helt klart men det räddar en snabb coop sökning för mig ialf så har man efter 3h med några andra överlevare fått smak för att forts på sitt personliga mission sen själv, Ialf jag : )

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Har just fixat Dying light till PC. Men hur fan får man igång det i Co-OP?

Du måste spela ca 30min (elr dom 5 första uppdragen) för att låsa upp Co-op läget : )
Sen är det bara att gå till Matchmaking och börja köra

Dock undrar jag, När börjar man råka ut för "zombie invasion"?

Medlem
Skrivet av YangUnchained:

Spelade detta från kl 21.00 igår kväll till kl 04.00 på natten idag och har nog aldrig haft så kul i ett zombie slaktar spel som detta. Även om zombies bara slaktas om dom kommer i vägen när jag sprintar o hoppar i bästa le-parkour stil över taken.

Fick också smaka på Multiplayer med några vänner och paniken under natten när du och 3 andra sprintar över hustaken för att ta er till safe zone innan ni dör och en av er tar ett "felsteg" och ramlar ner på marknivå bara för att se ikonerna på kartan forts bort i natten ger en imo perfekt:

"There is one rule, keep my phase, If you cant, I leave you behind to die because the night is nothing for weaklings" känsla

Ska själv också säga att jag råkat ut för att bli lämnad i natten och paniken som kommer vid detta tillfälle när du inser att du är själv i en mörk labyrint på gatunivå i "slummen" och har skrikande monster efter dig är fan riktig, elr ja så riktig den kan bli i ett datorspel hahah.

Kan knappt vänta till jag får mina Oculus Rift och spelar detta med dom. Kommer få ha blöja på mig skulle jag tro, ialf på natten xD

Någon som btw spelat som PvP zombie än och kan säga lite hur det är?

Ivf: Imo så är detta ett UNDERBART spel som ger en frisk o skön fläkt i spelträsket som finns nu. Dom har (återigen imo) lyckats PERFEKT med detta, Lite repetitivt ibland kanske helt klart men det räddar en snabb coop sökning för mig ialf så har man efter 3h med några andra överlevare fått smak för att forts på sitt personliga mission sen själv, Ialf jag : )

Håller med dig, det är ett fantastiskt roligt spel och jag gillar verkligen parkour-inslaget.
Dock tycker jag fortfarande att vapnen går i sönder för lätt men det är ju lite av Techlands signum
Springer runt i min ninjadräkt och powerkickar zombier rakt in i fällorna som finns överallt.

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av YangUnchained:

Spelade detta från kl 21.00 igår kväll till kl 04.00 på natten idag och har nog aldrig haft så kul i ett zombie slaktar spel som detta. Även om zombies bara slaktas om dom kommer i vägen när jag sprintar o hoppar i bästa le-parkour stil över taken.

Fick också smaka på Multiplayer med några vänner och paniken under natten när du och 3 andra sprintar över hustaken för att ta er till safe zone innan ni dör och en av er tar ett "felsteg" och ramlar ner på marknivå bara för att se ikonerna på kartan forts bort i natten ger en imo perfekt:

"There is one rule, keep my phase, If you cant, I leave you behind to die because the night is nothing for weaklings" känsla

Ska själv också säga att jag råkat ut för att bli lämnad i natten och paniken som kommer vid detta tillfälle när du inser att du är själv i en mörk labyrint på gatunivå i "slummen" och har skrikande monster efter dig är fan riktig, elr ja så riktig den kan bli i ett datorspel hahah.

Kan knappt vänta till jag får mina Oculus Rift och spelar detta med dom. Kommer få ha blöja på mig skulle jag tro, ialf på natten xD

Någon som btw spelat som PvP zombie än och kan säga lite hur det är?

Ivf: Imo så är detta ett UNDERBART spel som ger en frisk o skön fläkt i spelträsket som finns nu. Dom har (återigen imo) lyckats PERFEKT med detta, Lite repetitivt ibland kanske helt klart men det räddar en snabb coop sökning för mig ialf så har man efter 3h med några andra överlevare fått smak för att forts på sitt personliga mission sen själv, Ialf jag : )

Håller med dig, det är ett fantastiskt roligt spel och jag gillar verkligen parkour-inslaget.
Dock tycker jag fortfarande att vapnen går i sönder för lätt men det är ju lite av Techlands signum
Springer runt i min ninjadräkt och powerkickar zombier rakt in i fällorna som finns överallt.

Håller med dig också i att vapnen går sönder alldeles för fort tyvärr men som du säger, Det är en Techland stämpel så bara att stå ut : ). Springer själv runt med 3 olika pick axes just nu hehe. En med elektricitet, den andra med eld och den tredje med poison : )

Ninja Outfit ? Vart hittar men den ? Springer själv runt med döskalle mask och kanske inte dropp kickar folk in i dom men slänger in dom med huvudet före oftast :D.

Sen detta kanske låter lite brutalt, Men ljudet från när ett vapen träffar perfekt på skallbenet i Dying Light är fan perfekt : ) Ger mig ett smile från öra till öra varje gång jag hör det x)

1
Skriv svar