The Witcher 3 – rekommenderade systemkravet ger 30 fps

Robot
The Witcher 3 – rekommenderade systemkravet ger 30 fps

Det kan bli konsolfart på bilduppdateringen även om du sitter på en rejäl dator.

#the-witcher-3, #cd-projekt, #gta-v-2


Medlem
The Witcher 3 – rekommenderade systemkravet ger 30 fps

På tal om The Witcher 3.

http://totalgamingnetwork.com/content.php?2705-CD-Projekt-RED...

Medlem

Ja, jag ligger ju nånstans mitt i mellan min och rek med mitt 7970 så kanske man blir tvungen att byta upp sig i år. Vill gärna ligga över 30 fps. Här framgår ju dock inte vilka inställningar dom baserar de här siffrorna på.

Medlem

Hjälp, vilka krav, hoppas att det optimeras avsevärt ännu.
Jag klarar rekommendationen med knapp marginal, så vi får se hur många FPS datorn orkar med.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Känns som PC-kraven ökar i en exponentiell takt idag. Är svårt att hänga med.

FM-guru
F.d. Sisyr

Trodde först att de rekommenderade kraven var minimikraven och höll på att sätta i halsen. Fortfarande rätt saftigt, min gamla burk lär ryka snart.

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Hjälp, vilka krav, hoppas att det optimeras avsevärt ännu.
Jag klarar rekommendationen med knapp marginal, så vi får se hur många FPS datorn orkar med.

Blir att vänta några år innan man kan maxxa det som 1an & 2an.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Hjälp, vilka krav, hoppas att det optimeras avsevärt ännu.
Jag klarar rekommendationen med knapp marginal, så vi får se hur många FPS datorn orkar med.

Dom lär inte uppdatera kraven dom satt. Dom säger inte vad det är för systemkrav förns dom vet. Eftersom dom förlorar pengar ju högre systemkraven är så är det inte troligt att dom skulle säga att dom är högre än vad dom tror dom kommer vara.


signatur

subterranean homesick alien

k3m
Medlem

Jag köper spelet i år och spelar det nästa år

Medlem

Byte delar för inte så längesen! Så det är inprincip spot on på rekommenderade krav, känns gött att ligga i framkant för en gång skull

Taggad Witcher 3 here I come! 110 dagar kvar bara...

Medlem

Hoppas min 4790k med gtx 970 håller måttet för 60fps


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Skaffade två stycken 970 GTX från MSI inför just denna release.

Överklockat allting maximalt, optimerat systemet, förberett så mycket jag hunnit... men nu finns inga garantier längre. Nu är det var man för sig själv...

Medlem

Det här är spelet jag väntat mest på i över TVÅ ÅR nu! Inte för att jag vill spela det, utan för att CD Project ÄNTLIGEN kan sluta prata om The Witcher och kan prata om Cyberpunk 2077 istället!

Medlem

Har aldrig satt mig in i The Witcher serien, vilket jag gärna skulle vilja. Lirade TW2 i knappt en timme och detta berodde inte på att jag tyckte något dåligt om spelet, tvärt om. Vid just den perioden fanns bara ingen tid för TW. Min fråga är nu, bör man ta tag i båda föregångarna innan man ger sig in i 3:an?

Medlem

Ja det är väl ändå sällan man kan sitta på "gammal" hårdvara när det finns nyare som är hyffsat mer prestanda och köra ett spel på max i nå särskilt höga fps!

stor skillnad att sitta på i7-3770 3,4 GHz och ett GTX 770 mot för att sitta på t.ex en i7-4790K och ett 970-980

Medlem

jahap, jag ligger väl snäppet över det rekommenderade då...

Medlem

Är något över det rekommenderade. Jag får ta och jämföra saker och ting i inställningarna antar jag för att se vad som är viktigast för mig. 45 fps minst blir nog lagom för just detta. 60 stabilt vore dock inte helt fel det heller.

120 kan jag bara fetglömma.

Äntligen!

Skämt åsido. När ska spelutvecklare fatta att allting inte handlar om utseende.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Har aldrig satt mig in i The Witcher serien, vilket jag gärna skulle vilja. Lirade TW2 i knappt en timme och detta berodde inte på att jag tyckte något dåligt om spelet, tvärt om. Vid just den perioden fanns bara ingen tid för TW. Min fråga är nu, bör man ta tag i båda föregångarna innan man ger sig in i 3:an?

Absolut!

Du kan även importera din sparfil från ettan in i tvåan, och din sparfil från tvåan in i trean! Rekommenderas då man kan brancha storyn en del, speciellt i tvåan!

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av elPresidente:

Har aldrig satt mig in i The Witcher serien, vilket jag gärna skulle vilja. Lirade TW2 i knappt en timme och detta berodde inte på att jag tyckte något dåligt om spelet, tvärt om. Vid just den perioden fanns bara ingen tid för TW. Min fråga är nu, bör man ta tag i båda föregångarna innan man ger sig in i 3:an?

Absolut!

Du kan även importera din sparfil från ettan in i tvåan, och din sparfil från tvåan in i trean! Rekommenderas då man kan brancha storyn en del, speciellt i tvåan!

Det första skulle jag nog argumentera branchar mer än tvåan. Problemet är att det sker på ett sätt som knappt är märkbart förrän du är fast i din "path".


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Det var ju det jag sa... I 2K eller 4K-upplösning då? 15 respektive 7,5 fps? Får vänta på kvantdatorn...

Medlem

Så var är alla hurrarop nu när folk äntligen får ett spel som inte är "tillbaka hållet av konsoler"? tycker dom har uteblivit i dom flesta trådar jag sett efter det här blev känt .

Medlem
Skrivet av Petrik:

Så var är alla hurrarop nu när folk äntligen får ett spel som inte är "tillbaka hållet av konsoler"? tycker dom har uteblivit i dom flesta trådar jag sett efter det här blev känt .

Ett problem kanske är att de just HAR utvecklat spelet till konsoler och därför inte kunnat optimera till olika PC-hårdvara på det sättet man skulle önska.

Sen tycker inte jag personligen att det behöver vara dåligt att det kommer så pass krävande spel. Tvärtom - det kan tvinga hårdvaruutvecklare att ta fram ännu bättre hårdvara. Sen är det ju tråkigt att de flesta med en normal ekonomi får vänta några år innan man kan njuta av spelet. Men så är det ju med det mesta här i livet, den som väntar på något gott...

Medlem

Jag är över rekommenderat men andra sidan kör jag 1440p upplösning

Medlem

Hur skall detta spelet ens gå att spela på PS4/XBOX One?

"Cinematic" 720p @ 10 frames/s?

Medlem

Så sköna alla experter på FZ , spekulerar redan i dålig optimering för att det är höga systemkrav, det är 4 mån kvar innan spelet kommer pluss att det kanske är jävligt snyggt...

Medlem
Skrivet av KatOne:

Skaffade två stycken 970 GTX från MSI inför just denna release.

Överklockat allting maximalt, optimerat systemet, förberett så mycket jag hunnit... men nu finns inga garantier längre. Nu är det var man för sig själv...

https://mlatimerridley.files.wordpress.com/2013/12/so-it-begi...

Gtx 970 har problem med minnen vilket kan straffa sig hårt i det här spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Inte så intresserad av detta. Mycket spel nu. Blir istället GTA 5 till PC. Evolve och en massa HoTS.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag sitter på en 3570, så jag ligger lite under rekommenderad cpu, men har i alla fall två fabriksöverklockade GTX670, så det borde väl flyta på okej. Jag borde nog överklocka processorn, men är alldeles för lat för att sitta och stabilitetstesta skiten i flera timmar.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av KatOne:

Skaffade två stycken 970 GTX från MSI inför just denna release.

Överklockat allting maximalt, optimerat systemet, förberett så mycket jag hunnit... men nu finns inga garantier längre. Nu är det var man för sig själv...

https://mlatimerridley.files.wordpress.com/2013/12/so-it-begi...

Gtx 970 har problem med minnen vilket kan straffa sig hårt i det här spelet.

Aouch! Rätt i pungen!


signatur

Styret upp och däcken ner

123
Skriv svar