Hearthstones überkort stryps

Robot
Hearthstones überkort stryps

Det mest älskade/hatade kortet blir snart sämre.

#blizzard, #hearthstone-heroes-of-warcraft


Medlem
Hearthstones überkort stryps

Goda nyheter! Har klagat på de där kortet ett tag nu.

Lite off topic men jag gillar Hearthstone riktigt mycket dock är RNG:et i spelet lite irriterande. Om någon har tips på andra kortspel där det enda rng är att man drar kort PMa gärna namnet på spelet. Helst spel där man inte behöver lägga hundratals kronor.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

varför inte bara buffa andra kort istället så det blir jämnt? blizzard ska ständigt göra fel saker i sina spel när dom fixar..

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Goda nyheter! Har klagat på de där kortet ett tag nu.

Lite off topic men jag gillar Hearthstone riktigt mycket dock är RNG:et i spelet lite irriterande. Om någon har tips på andra kortspel där det enda rng är att man drar kort PMa gärna namnet på spelet. Helst spel där man inte behöver lägga hundratals kronor.

Magic?
Scrolls från Mojang är ett annat, men med lite strategi inblandat.

Medlem

Tycker Unstable Portal är värre men ok.

Medlem

Föredrar magic, hearthstone är dock snällt mot den som vill börja lära sig kortspel. Om du ska köpa magick på steam, ta 2014


signatur

Nerd? I prefer the term intelectual badass!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Om någon har tips på andra kortspel där det enda rng är att man drar kort PMa gärna namnet på spelet. Helst spel där man inte behöver lägga hundratals kronor.

Spana in Humble Bundle inom 5 dagar, de har just nu ett paket med digitala kortspel.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

varför inte bara buffa andra kort istället så det blir jämnt? blizzard ska ständigt göra fel saker i sina spel när dom fixar..

Lättare att ändra på ett kort än att försöka förändra 20 (?) andra för att balansera ut det. Om du ändrar på andra kort så finns risken att balansen förstörs någon annanstans istället.

Stor chans att undertaker kommer använda lika mycket som Starving buzzard efter den nerfen känns det som (dvs inte alls)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SWEBarb:

varför inte bara buffa andra kort istället så det blir jämnt? blizzard ska ständigt göra fel saker i sina spel när dom fixar..

lol'd.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tycker Unstable Portal är värre men ok.

Klasskort får gärna vara lite starkare än neutrals. Unstable Portal är dock inte overpowered överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

varför inte bara buffa andra kort istället så det blir jämnt? blizzard ska ständigt göra fel saker i sina spel när dom fixar..

Tror det har med att Undertaker påverkar hur alla Deathrattle-kort balanseras. Om man inte gör något åt Undertaker så kommer man bli tvungen att behandla Deathrattle-förmågan som en finare attribut än alla de andra.

Personligen hade jag inte balanserat så som Blizz gör nu. Jag hade gjort honom till en (2)-drop eller sattit en limit på hur många gånger han kan buffas istället.

Medlem

Mina tankar från tidigare idag (skrivet någon annanstans innan):
Har tänkt lite mer på den kommande nerfen (+1/+1 ersätts av bara +1/+0) av Undertaker nu och kommit fram till att jag tycker den är dålig. Jag är helt säker på att folk kommer sluta använda kortet överhuvudtaget nu förutom kanske med Hobgoblin.
Balansproblemet med Undertaker enligt mig är att ibland kunde man möta motståndare som gjorde värsta Lucky Draw i början, med 1 eller 2 undertaker och massa early deathrattle-drops som det är omöjligt att återhämta sig ifrån om man inte råka sitta med early removal på sin hand. Så då hade det väl varit bättre att göra Undertaker till en (2)-drop samt kanske sätta en limit på hur många gånger han kan buffas (max +3/+3 är vad jag föreslår)

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Goda nyheter! Har klagat på de där kortet ett tag nu.

Lite off topic men jag gillar Hearthstone riktigt mycket dock är RNG:et i spelet lite irriterande. Om någon har tips på andra kortspel där det enda rng är att man drar kort PMa gärna namnet på spelet. Helst spel där man inte behöver lägga hundratals kronor.

Magic. bara väldigt väldigt speciella och få kort som har flip a coin eller throw a die på sig
Tycker dock folk överdriver RNG-effekterna i Hearthstone. Ofta kan du manipulera chanserna till din favör. T.ex. Ragnaros, om du clearar boarden så garanterar du ju en träff mitt i nyllet på motståndaren.

Skägg.
10 Chambers

Han kommer aldrig klara av Yokozuna i en casket match nu...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Han kommer aldrig klara av Yokozuna i en casket match nu...

Nej nu blir det onekligen tufft.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Om någon har tips på andra kortspel där det enda rng är att man drar kort PMa gärna namnet på spelet. Helst spel där man inte behöver lägga hundratals kronor.

Slår ett slag för Scrolls, som går att köpa på humble bundle för en så liten summa som 1$ om man nu vill det. Har själv precis börjat spela men fastnat riktigt ordentligt.
De mixar Kortspel med lite turbaserad strategi samt TD. Riktigt härlig och underhållande mix.
Dessutom så finns det ingen (undantag för att dra kort såklart) RNG så gott som jag känner till.

Medlem

Tycker Hearthstone är ett helt OK 1vs1 kortspel, snabbt och lättspelat. Däremot var inte Goblin/Gnomes expansionen nåt som jag tyckte tillförde så mycket.

Vad som förundrar mig är alla som säger att de hellre spelar Magic. Totalt obegripligt. Magic var ett halvbra kortspel nån gång i mitten på 90-talet men har inte utvecklats nånting sedan dess. Jag tycker snarare det gått bakåt. En gång i tiden hade varje färg sin charm och unika "känsla", nu har de blandat ihop alla färgerna till en grå slask med samma saker som alla andra färger kan göra. Obalanserade kort och kombos som hela tiden bannas. Redan för 10 år sedan hade man slut på idéer så nu kommer det mer och mer konstiga kort och abilities som känns helt slumpmässiga. Manasystemet med länder som man drar på ren tur/otur beroende på när man drar dem och sedan spelar ut måste vara en av de sämsta spelmekanikerna någonsin. Lika intressant som att slå tärningen i Monopol. Random booster packs hatade jag redan på 90-talet.

Finns massor med betydligt bättre kortspel med deckbuilding därute till betydligt bättre pris. Kolla in Warhammer:Invasion, även om jag inte är något stort fan så klår det Magic i precis allt. Ett personligt tips är Mage Wars från Arcane Wonders, ett hybrid brädspel/kortspel där man spelar som var sin trollkarl / krigare vad-som-helst som frammanar olika varelser och strukturer på en spelplan och har tillgång till hela sin personliga deck hela tiden och aldrig är beroende av card draws. Jepp, ingen slump alls på att dra kort. Alla kombos är tillgängliga hela tiden. Spelet kommer även i färdiga expansioner med fixt innehåll så man slipper köpa random packs med 95% skräpkort.

Kortspel har också utvecklats de senaste decennierna; det finns en anledning till att ingen har en ABC80 på kontoret längre. Blää, låt Magic förpassas till sin egen graveyard och stanna där.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Goda nyheter! Har klagat på de där kortet ett tag nu.

Lite off topic men jag gillar Hearthstone riktigt mycket dock är RNG:et i spelet lite irriterande. Om någon har tips på andra kortspel där det enda rng är att man drar kort PMa gärna namnet på spelet. Helst spel där man inte behöver lägga hundratals kronor.

Själv tycker jag att RNGt är en del av spelets charm, att så mycket beror på slumpen! Leder ju till att alla matcher ser väldigt olika ut och en hel del "YES!"-moments för att man hade tur med en Mad Bomber eller en Unstable Portal. På tal om det senare kortet...

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av kebbe:

Tycker Unstable Portal är värre men ok.

Klasskort får gärna vara lite starkare än neutrals. Unstable Portal är dock inte overpowered överhuvudtaget.

Visst, klasskort ska absolut vara lite starkare, men känns som att det blivit någon felbalansering i hur ofta Unstable Portal ger ut legendaries. Dessutom känns det lite fusk att man kan vinna gamet på att ha tur med vilket kort spelet ger en runda två. Räcker med att man får typ ett Boulderfist Ogre (6/7a som i vanliga fall kostar 6 mana) som du spelar runda tre och att motståndaren inte kan hantera det så har du i princip vunnit.

Skribent
Skrivet av DarkZide8:

Mina tankar från tidigare idag (skrivet någon annanstans innan):
Har tänkt lite mer på den kommande nerfen (+1/+1 ersätts av bara +1/+0) av Undertaker nu och kommit fram till att jag tycker den är dålig. Jag är helt säker på att folk kommer sluta använda kortet överhuvudtaget nu förutom kanske med Hobgoblin.
Balansproblemet med Undertaker enligt mig är att ibland kunde man möta motståndare som gjorde värsta Lucky Draw i början, med 1 eller 2 undertaker och massa early deathrattle-drops som det är omöjligt att återhämta sig ifrån om man inte råka sitta med early removal på sin hand. Så då hade det väl varit bättre att göra Undertaker till en (2)-drop samt kanske sätta en limit på hur många gånger han kan buffas (max +3/+3 är vad jag föreslår)

En kostnad på 2 eller kanske till och med 3 hade nog kunnat fungera. Fortfarande stark i rätt situation, men inte så rysligt OP som han varit tidigare.

Nu känns Undertaker dock mest som en lite billigare och mycket sämre version av Micro Machine. Och då har Micro Machine även fin synergi med många GvG-kort.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar