Bild/Bildskärms trubbel **Problem löst, Tråd kan raderas**

Medlem
Bild/Bildskärms trubbel **Problem löst, Tråd kan raderas**

Tjo Fz folket.

Har lite trubbel med min skärm, tänkte om någon känner igen problemet som underlättar i min felsökning.

Satt å läste nyheterna igår när skärmen plötsligt började blinka och efter några gånger så dog den och sedan no signal.
Gjorde lite basic saker såsom kollade så sladden satt i gpu'n och i skärmen ordentligt, startade om datorn osv, men händer samma sak, Får bild tills jag kommer in i Windows och sen börjar den blinka å lägga av.

Av någon skum anledning så kollade jag hertzen medans jag hade bild och den stod på 85 och inte 144hz (varför jag nu kollade det vet jag ej)

Så nu sitter jag på min 40" tv, och såg att jag hade fått ett felmeddelande från Nvidia att något program eller dylikt inte stödjer 64 bitars windows.

Skärmen köptes 2mån sedan så den bör ju vara felfri tycker man såvida man inte fick Måndags exemplar.

Någon som förstår mitt luddiga skrivande och känner igen problemet?

Mvh/Draxxus

Jag hade lite problem med att min skärm blinkade en hel del för nåt år sedan. Det hände främst när jag körde något tungt spel, och oavsett hur mycket jag grejade med sladden så ändrades ingenting. Jag fick dock inget felmeddelande. Det jag gjorde då var i alla fall att byta ut sladden helt, och då funkade det igen.

Medlem
Skrivet av Toffelfabriken:

Jag hade lite problem med att min skärm blinkade en hel del för nåt år sedan. Det hände främst när jag körde något tungt spel, och oavsett hur mycket jag grejade med sladden så ändrades ingenting. Jag fick dock inget felmeddelande. Det jag gjorde då var i alla fall att byta ut sladden helt, och då funkade det igen.

Den tanken har också slagit mig att det kanske kan vara kabeln, ska prova med att byta den först å främst.

Skrivet av DraxXus:
Skrivet av Toffelfabriken:

Jag hade lite problem med att min skärm blinkade en hel del för nåt år sedan. Det hände främst när jag körde något tungt spel, och oavsett hur mycket jag grejade med sladden så ändrades ingenting. Jag fick dock inget felmeddelande. Det jag gjorde då var i alla fall att byta ut sladden helt, och då funkade det igen.

Den tanken har också slagit mig att det kanske kan vara kabeln, ska prova med att byta den först å främst.

Aa, jag tror att jag på den tiden använde nån skitig DVI-sladd från Kina, och den funkade ju så klart inte särskilt bra så jag rekommenderar inte att du köper något sånt.

Medlem
Skrivet av Toffelfabriken:
Skrivet av DraxXus:
Skrivet av Toffelfabriken:

Jag hade lite problem med att min skärm blinkade en hel del för nåt år sedan. Det hände främst när jag körde något tungt spel, och oavsett hur mycket jag grejade med sladden så ändrades ingenting. Jag fick dock inget felmeddelande. Det jag gjorde då var i alla fall att byta ut sladden helt, och då funkade det igen.

Den tanken har också slagit mig att det kanske kan vara kabeln, ska prova med att byta den först å främst.

Aa, jag tror att jag på den tiden använde nån skitig DVI-sladd från Kina, och den funkade ju så klart inte särskilt bra så jag rekommenderar inte att du köper något sånt.

Klämde lite på kopplingarna på denna kabel, knastrar och har sig och känns väldigt billig.
Men ja, ska leta reda på en proper kabel, och prova med det.

Tack för tipset

1
Skriv svar