Medlem

Jag mikrar hellre färre trupper som känns som de gör skillnad är rullar in med 20 tanks huller om buller och en blobb infanteri.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag ser fram emot Dune: Land of Sand!

Det utspelar sig på planeten Arrakis. En ödslig och ogästvänlig plats av milsvida sanddyner och här och där taggiga klippformationer samt så klart diffust orangeskimrande fält av den strategiskt oerhört viktiga resursen Melange. Kraftiga sandstormar drar i bland fram och decimerar oskyddat infanteri och skiftar sanddyner. Tyngre fordon klarar sig i regel, men inte ens dom går säkra för de enorma sandormarna, kallade Shai Hulud av de mystiska lokalinvånarna:

Landskapet är förstås i 3D och miljöerna är dynamiska och formbara. Trupper kan gräva ner sig, avancera i skydd av sanddyner och klippor, mörker eller sandstormar. Höjdskillnader och skydd har naturligtvis stor betydelse för striderna. Till och med tungt rustat Harkonnen-infanteri drar sig för att passera genom kuperad terräng utan ordentligt flygunderstöd.

Sci-fi-stilen är åt det "rejälare" hållet med krut, blykulor, kulsprutor, pansarplåtar, larvfötter och tjocka kanonrör (inga jäkla tights eller ledigt hållna laserpistoler här inte)...

Ja, oj. Ni som inte redan googlat. Sorry! Dune: Land of Sand finns inte. Jag bara hittade på.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

Kul med ett nytt RTS. Den genren är så gott som död annars...

Ehr.. missat Starcraft 2?

Eller CoH2. Plats 37 av de nu mest spelade spelen på Steam. Tydligen är det=död.

Så två spel gör att genren frodas?

Jag vill inte bara köra online hela tiden och de spelen är mer eller mindre gjorda enbart för det. Förr fanns det mängder av bra strategi-spel.

Så kanske inte död, men åtminstone hjärndöd och på respirator.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Lite sen kommentar men The goo, rasen i spelet alltså, ser väldigt mycket ut som den "blobb" man kunde skapa i Tiberian Sun.
Man lät helt enkelt några infanterister dö i tiberiumfältet, varav de muterades, många små blobbar gick ihop och blev en större "blobb". Gick att göra en ganska stor "blobb" som sedan attackerade allt i dess närhet.

Ahhh, minnen....

Edit: Viceroid hette de visst.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Propy:

Kul med ett nytt RTS. Den genren är så gott som död annars...

Ehr.. missat Starcraft 2?

Eller CoH2. Plats 37 av de nu mest spelade spelen på Steam. Tydligen är det=död.

Så två spel gör att genren frodas?

Jag vill inte bara köra online hela tiden och de spelen är mer eller mindre gjorda enbart för det. Förr fanns det mängder av bra strategi-spel.

Så kanske inte död, men åtminstone hjärndöd och på respirator.

Nej CoH2 har massor med singleplayer material! Ardennes Assault kom nyss och den är riktigt bra och kampanjen och alla Theater of War missions och skirmish

Prova, det är det bästa RTS som finns tycker jag


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Namm:

Jag ser fram emot Dune: Land of Sand!

Det utspelar sig på planeten Arrakis. En ödslig och ogästvänlig plats av milsvida sanddyner och här och där taggiga klippformationer samt så klart diffust orangeskimrande fält av den strategiskt oerhört viktiga resursen Melange. Kraftiga sandstormar drar i bland fram och decimerar oskyddat infanteri och skiftar sanddyner. Tyngre fordon klarar sig i regel, men inte ens dom går säkra för de enorma sandormarna, kallade Shai Hulud av de mystiska lokalinvånarna:

http://1dut.com/wp-content/uploads/2012/06/dune-inspired-artw...

Landskapet är förstås i 3D och miljöerna är dynamiska och formbara. Trupper kan gräva ner sig, avancera i skydd av sanddyner och klippor, mörker eller sandstormar. Höjdskillnader och skydd har naturligtvis stor betydelse för striderna. Till och med tungt rustat Harkonnen-infanteri drar sig för att passera genom kuperad terräng utan ordentligt flygunderstöd.

Sci-fi-stilen är åt det "rejälare" hållet med krut, blykulor, kulsprutor, pansarplåtar, larvfötter och tjocka kanonrör (inga jäkla tights eller ledigt hållna laserpistoler här inte)...

Ja, oj. Ni som inte redan googlat. Sorry! Dune: Land of Sand finns inte. Jag bara hittade på.

Jag hatar dig.

Medlem

Jag kör kampanjen just nu. Jag tycker det verkar bökigt med att bygga enheter i mina Factory's. Man måste ha en hub med factory och på den hubben måste jag ha plats med expansioner så jag kan bygga speciella enheter. Man har inte plats för allt utan det blir så många hubbar med factorys om man ska bygga allt som går. Känns så onödigt. Vore mycket enklare utan hub-systemet. En annan sak är att man inte kan tillverka drönare som hämtar mineral utan det finns bara en som går fram och tillbaka. En miss tycker jag.

Musiken är verkligen grym. Gillar att den är dynamisk och jag brukar lyssna på den när jag tabbar ner spelet. Coolt spel i övrigt, men det är lite väl krångligt nu när man är ny. Hoppas det känns bättre längre fram i spelet. Är bara på uppdrag 4.

12
Skriv svar