Tidernas svåraste spel – bygg Ikea-möbler utan manual

Robot
Tidernas svåraste spel – bygg Ikea-möbler utan manual

Höme Improvisåtion gör dig till möbelingenjör - eller vansinnig.


Medlem
Tidernas svåraste spel – bygg Ikea-möbler utan manual

Måste ha öl i kroppen för att ens tänka på att prova detta. Endast då IKEA möbler blir rätt monterade.

Medlem
Medlem

Sambon tycker om att köpa grejer på IKEA och ha mig att bygga ihop dem. Det där spelet klår både Amnesia och Five Nights at Freddy's på min skräck-o-meter.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Riktiga män öppnar aldrig manualen!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Riktiga män öppnar aldrig manualen!

Riktiga män går ut i skogen och hugger ner sina tv-bänkar själva!

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av kebbe:

Riktiga män öppnar aldrig manualen!

Riktiga män går ut i skogen och hugger ner sina tv-bänkar själva!

Riktiga män tittar inte på TV.

Medlem

Mitt badrumskåp blev fel monterat även med manual, och skruva upp o ner det två gånger, endå blev det fel. Så lär nog få i nerverna om jag prövar detta

Medlem

Montera IKEA-möbler är fruktansvärt frustrerande när delar passar ihop men sen när man har kommit en bit så ser man att det har blivit fel för längesedan!

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av kebbe:

Riktiga män öppnar aldrig manualen!

Riktiga män går ut i skogen och hugger ner sina tv-bänkar själva!

Riktiga män tittar inte på TV.

Riktiga män spelar PC?

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av kebbe:

Riktiga män öppnar aldrig manualen!

Riktiga män går ut i skogen och hugger ner sina tv-bänkar själva!

Hugger? Här karvar man ut sina egna möbler med bara händer!

Medlem

Märkligt att så många tycker att det är svårt att montera IKEA-möbler. Kan det kanske vara så att det inte är möblerna det är fel på? Jag har då aldrig haft några problem, utom med stora saker som jag monterat ihop själv, men där man helst skall vara två.

Medlem

Riktiga män är snygga.


signatur

Jäh!

Medlem

Är det det här som kallas ikeahack?

Medlem

Riktiga män går ut och skjuter sin TV-möbel?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

IKEA möbler är ju hur enkla som helst att sätta ihop, tricket är att man inte ska göra det full eller tillsammans med någon annan, då blir det galet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av walter_iego:

IKEA möbler är ju hur enkla som helst att sätta ihop, tricket är att man inte ska göra det full eller tillsammans med någon annan, då blir det galet.

Tricket är att du ska ha en terapeut nära till hands och en karta valium. Har fortfarande mardrömmar efter att ha satt ihop min säng.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

På högsta svårighetsgraden kommer sidobordet Jävlig och bokhyllan Ångest.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av walter_iego:

IKEA möbler är ju hur enkla som helst att sätta ihop, tricket är att man inte ska göra det full eller tillsammans med någon annan, då blir det galet.

Tricket är att du ska ha en terapeut nära till hands och en karta valium. Har fortfarande mardrömmar efter att ha satt ihop min säng.

Jag ligger på lådan som sängen kom i och har lagt en madrass ovanpå. Problem solved


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sanningen är väl ändå att IKEA är en av de bättre butikerna vad gäller manualer och lättheten i att montera ihop möblerna? De möblerna jag provat på från andra butiker har känts "onödigt" komplicerade. En stol från Europamöbler tog en timme medan en stol från IKEA tog en kvart.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av kebbe:

Riktiga män öppnar aldrig manualen!

Riktiga män går ut i skogen och hugger ner sina tv-bänkar själva!

Riktiga män bänkar sin TV

Medlem

Jag utmanar FZ att prova ett helt IKEA-kök, det är vad man kan kalla en utmaning.... Totalrenoverade och monterade in ett nytt IKEA-kök på 2 veckor förra året och det endast med lite tips från en snickare.

Medlem

Ni som har problem med att montera IKEA möbler, inse att ni har tummen mitt i näven och inte borde få hantera verktyg utan övervakare.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Ni som har problem med att montera IKEA möbler, inse att ni har tummen mitt i näven och inte borde få hantera verktyg utan övervakare.

Det har blivit en grej att gnälla på IKEA, och alla lämlar faller in i ledet utan att tänka. Man kan ju fan inte misslyckas med att sätta ihop en möbel om man inte gör sig till.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Brukar limma ihop allt och göra nya hål, blir oftast bättre då

Medlem

Folk som tycker det är svårt att bygga ikea-möbler....
inte för att vara elak men brukar ni samtala om det i fikarummet på samhall då?

Skrivet av skogsvilden:

Jag utmanar FZ att prova ett helt IKEA-kök, det är vad man kan kalla en utmaning.... Totalrenoverade och monterade in ett nytt IKEA-kök på 2 veckor förra året och det endast med lite tips från en snickare.

Jag gjorde det på 2 dagar (om man nu inte räknar i enbart timmar, då tog det under dygnet)

Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Folk som tycker det är svårt att bygga ikea-möbler....
inte för att vara elak men brukar ni samtala om det i fikarummet på samhall då?

Skrivet av skogsvilden:

Jag utmanar FZ att prova ett helt IKEA-kök, det är vad man kan kalla en utmaning.... Totalrenoverade och monterade in ett nytt IKEA-kök på 2 veckor förra året och det endast med lite tips från en snickare.

Jag gjorde det på 2 dagar (om man nu inte räknar i enbart timmar, då tog det under dygnet)

Ny eldragning i väggarna, gipsning, nytt golv, tapetsering ock kakelsättning med då?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av kebbe:

Riktiga män öppnar aldrig manualen!

Riktiga män går ut i skogen och hugger ner sina tv-bänkar själva!

Riktiga män tittar inte på TV.

Vad gör dom när dom spelar tv-spel då?

1
Skriv svar