Playstation Plus – gratisspelen för februari

Robot
Medlem
Playstation Plus – gratisspelen för februari

Kan man inte få några roliga spel istället? Typ GTA V.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Schysst att inte ge ps4-användare Thief också

Medlem

Som tidigare, mest tråkiga spel till PS4

Medlem
Skrivet av R.Persson:

Som tidigare, mest tråkiga spel till PS4

Både Transistor och Rogue Legacy är väl tokhyllade? Apotheon har inte kommit ut än.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av R.Persson:

Som tidigare, mest tråkiga spel till PS4

Svårt att anpassa utbudet efter dina personliga preferenser. Som ovanstående skrev är såväl Rogue Legacy som Transistor rejäla lir.

Mer urtrista indiespel. Känns som om inte PS4:an får spel som passar till Vitan. Oh, well. Inte lönt att klaga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Mer urtrista indiespel. Känns som om inte PS4:an får spel som passar till Vitan. Oh, well. Inte lönt att klaga.

Har du av någon konstig anledning något emot alla indie-spel rent generellt eller har du spelat just dessa och tycker att de är urtrista?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Schysst att inte ge ps4-användare Thief också

Hehe ser det mer som en tjänst

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av walter_iego:

Mer urtrista indiespel. Känns som om inte PS4:an får spel som passar till Vitan. Oh, well. Inte lönt att klaga.

Har du av någon konstig anledning något emot alla indie-spel rent generellt eller har du spelat just dessa och tycker att de är urtrista?

Ja jag har något emot alla indie-spel! Jag är trött på alla 2D-indie-spel som pumpas ut överallt. Det är inte roligt. Vi har lämnat 90-talet för längesen. Nu är det 3D som gäller.

Medlem

Ps4 the INDIE MACHINE!!!!!!!!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Redaktör
Ponny

Yakuza! Transistor! Thief! Rogue Legacy! Jag tycker i alla fall att detta är en pangmånad.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har aldrig hört talas om dessa spel till PS4:an - Får ta och testa ut dem!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Är inte plus en betaltjänst?

Medlem

Här var det gnäll. Jag är inte särskilt mycket för Indie-spel själv, men februari ser ut att bli en bra månad för PS+ ändå.

EDIT:

Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Margy:
Skrivet av walter_iego:

Mer urtrista indiespel. Känns som om inte PS4:an får spel som passar till Vitan. Oh, well. Inte lönt att klaga.

Har du av någon konstig anledning något emot alla indie-spel rent generellt eller har du spelat just dessa och tycker att de är urtrista?

Ja jag har något emot alla indie-spel! Jag är trött på alla 2D-indie-spel som pumpas ut överallt. Det är inte roligt. Vi har lämnat 90-talet för längesen. Nu är det 3D som gäller.

Fast alla delar ju inte din åsikt. Jag har svårt att se hur grafiken har något att göra med hur kul ett spel blir. Ja, det kan bidra till helhetskänslan, men det är aldrig direkt avgörande. Titta bara på exempelvis Hotline Miami, Minecraft, eller t.o.m. Super Mario Bros. och Tetris.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är inte plus en betaltjänst?

Here we go again...

Medlem

Dåliga spel förutom Thief. Har dock inte kört dem andra på listan


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är inte plus en betaltjänst?

Here we go again...

Eftersom det är gratis...?

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är inte plus en betaltjänst?

Here we go again...

Eftersom det är gratis...?

"Ny månad, ny spelskörd för de som har en Playstation Plus-prenumeration." Första meningen i nyheten.

Medlem
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är inte plus en betaltjänst?

Here we go again...

Eftersom det är gratis...?

"Ny månad, ny spelskörd för de som har en Playstation Plus-prenumeration." Första meningen i nyheten.

Artikelns rubrik "Playstation Plus – gratisspelen för februari"

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:

Ps4 the INDIE MACHINE!!!!!!!!

Inget fel på indiespel, har många gånger haft mycket bättre upplevelser med "små" indiespel än sk "AAA"-titlar.

Rouge Legacy är riktigt riktigt bra, har klarat det på PC.

Medlem

Så jävla taggad på Yakuza alltså, pisssynd att PS4 inte är bakåtkompatibel:-( å inte äger man nån PS3 heller såklart suck..

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är inte plus en betaltjänst?

Here we go again...

Eftersom det är gratis...?

"Ny månad, ny spelskörd för de som har en Playstation Plus-prenumeration." Första meningen i nyheten.

Artikelns rubrik "Playstation Plus – gratisspelen för februari"

Det är det här jag menar... Ända sedan Plus lanserades så har folk tjafsat om huruvida man kan kalla det för "gratisspel" eller inte. Vad spelar det för roll? Det handlar om en prenumerationstjänst och det står klart och tydligt Playstation Plus i rubriken. Folk borde förstå vad det innebär vid det här laget. Är du prenumerant så får du spelen.

Medlem
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är inte plus en betaltjänst?

Here we go again...

Eftersom det är gratis...?

"Ny månad, ny spelskörd för de som har en Playstation Plus-prenumeration." Första meningen i nyheten.

Artikelns rubrik "Playstation Plus – gratisspelen för februari"

Det är det här jag menar... Ända sedan Plus lanserades så har folk tjafsat om huruvida man kan kalla det för "gratisspel" eller inte. Vad spelar det för roll? Det handlar om en prenumerationstjänst och det står klart och tydligt Playstation Plus i rubriken. Folk borde förstå vad det innebär vid det här laget. Är du prenumerant så får du spelen.

Får man behålla spelen även om man slutar prenumerera?

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är inte plus en betaltjänst?

Here we go again...

Eftersom det är gratis...?

"Ny månad, ny spelskörd för de som har en Playstation Plus-prenumeration." Första meningen i nyheten.

Artikelns rubrik "Playstation Plus – gratisspelen för februari"

Det är det här jag menar... Ända sedan Plus lanserades så har folk tjafsat om huruvida man kan kalla det för "gratisspel" eller inte. Vad spelar det för roll? Det handlar om en prenumerationstjänst och det står klart och tydligt Playstation Plus i rubriken. Folk borde förstå vad det innebär vid det här laget. Är du prenumerant så får du spelen.

Får man behålla spelen även om man slutar prenumerera?

Ja, men du kan inte spela de såvida du inte har en aktiv prenumeration.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av Margy:
Skrivet av walter_iego:

Mer urtrista indiespel. Känns som om inte PS4:an får spel som passar till Vitan. Oh, well. Inte lönt att klaga.

Har du av någon konstig anledning något emot alla indie-spel rent generellt eller har du spelat just dessa och tycker att de är urtrista?

Jag är emot att man släpper indiespel till en så pass kraftfull konsol som PS4 när man kan spela dem på Vitan, men än mer emot att man betalar för Plus-tjänsten och inte kan utnyttja dess fördelar.

Jag har inget emot indiespel utanför Playstations Plus-tjänst, men när de inte erbjuder något annat alternativ, då känns det surt. Jag vet att jag inte är ensam att tycka så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Loxus:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är inte plus en betaltjänst?

Here we go again...

Eftersom det är gratis...?

"Ny månad, ny spelskörd för de som har en Playstation Plus-prenumeration." Första meningen i nyheten.

Artikelns rubrik "Playstation Plus – gratisspelen för februari"

Det är det här jag menar... Ända sedan Plus lanserades så har folk tjafsat om huruvida man kan kalla det för "gratisspel" eller inte. Vad spelar det för roll? Det handlar om en prenumerationstjänst och det står klart och tydligt Playstation Plus i rubriken. Folk borde förstå vad det innebär vid det här laget. Är du prenumerant så får du spelen.

Får man behålla spelen även om man slutar prenumerera?

Spelen finns på din hårddisk så länge du vill, men du kan bara spela dem så länge Plus-tjänsten är aktiv. Om du raderar spelen, kan du alltid ladda ned dem på nytt, så länge du har Plus.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Playstation Plus är precis som vilket abonnemang som helst. Så länge du betalar, får du något. Slutar du att betala så får du inget.

Allt som du betalar för är gratis kan man säga, om man nu måste envisas om att använda ordet "gratis".

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Yakuza! Transistor! Thief! Rogue Legacy! Jag tycker i alla fall att detta är en pangmånad.

Ingen Playstation 3&4-ägare (men väldigt glad PS2-ägare!), men både Transistor och Rogue Legacy har man ju spelat igenom redan på datorn...

Medlem

Thief till PS4 for God sake. Kom an!!!

123
Skriv svar