Identity ska bli ett helt öppet mmo-spel

Robot
Skribent
Identity ska bli ett helt öppet mmo-spel

Beundransvärd ambition, men går den att göra verklighet av med ett litet team och en i sammanhanget blygsam budget på 150 000 kanada-dollar? =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Beundransvärd ambition, men går den att göra verklighet av med ett litet team och en i sammanhanget blygsam budget på 150 000 kanada-dollar? =/

Och går den att genomföra i klimatet som råder bland spelare? En värld av det här slaget skapas helt av personerna som spelar och om personerna inte lever sig in i sina roller brister illusionen. Det riskerar att bli en grafiktung variant av Aftonbladets 90-talschat med 0 känsla och inlevelse där poliser springer runt och trollar tjuvar och allt känns som en tolvårings version av GTA5.

Skribent
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Mattias Frost:

Beundransvärd ambition, men går den att göra verklighet av med ett litet team och en i sammanhanget blygsam budget på 150 000 kanada-dollar? =/

Och går den att genomföra i klimatet som råder bland spelare? En värld av det här slaget skapas helt av personerna som spelar och om personerna inte lever sig in i sina roller brister illusionen. Det riskerar att bli en grafiktung variant av Aftonbladets 90-talschat med 0 känsla och inlevelse där poliser springer runt och trollar tjuvar och allt känns som en tolvårings version av GTA5.

Blir förmodligen mycket kaos, men man kanske kan hoppas att de som inte vill köra "döda alla du ser"-stilen kliver upp och patrullerar gatorna som poliser? Så att mer fredliga personer kan ägna såg åt handel och allt annat som erbjuds.

På pappret låter det som mitt drömspel, men jag tror det ska mycket till för att det ska bli så kul i praktiken.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

I en värld utan konsekvenser där Kalle 14år får göra vad han vill...

Om jag spelar spelet ska jag klä ut mig till superhjälte och jaga banditer...

Tror dock inte spelet blir något vidare. En blandning mellan APB och Sims 1.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

La 50 dollar för ett bra tag sen men det verkar falla på mållinjen. Intressant och annorlunda koncept och sånt ska stödjas.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Det låter intressant. Men jag är skeptisk.
Om nu alla resurser ska vara spelar genererade, varför fick vi då bara se massa lyxliv och bankrån?
Känns på något vis som att de har börjat i fel ände. Vart är jordbruk, fiske, gruvdriften och industrin någonstans?

Medlem

Känner spontant att det var en väldigt konstig mix. De ska ha officiella servrar men även tillåta privata diton ett mmo med spelarna utspridda på olika servrar? Känns som givet att det kommer vara väldigt öde på de flesta servarna. Konceptet i sig verkar väldigt kul men som redan skrivits tidigare är jag ganska övertygad om att det kommer bli ett "apb" där allt bara blir trolololololololol och det i slutändan bara går att vara 2 typer av spelare. De som trollar alla andra, och de som trollar trollen (dvs tjuv vs polis). Ett spel som ger spelarna nästan total frihet kan låta bra i teorin men i praktiken blir det bara totalat kaos. Ultima online hade Safezones redan innan tramell, EvE har "safezones" för att bara nämna 2 av de relativt fria spel som finns. Ska man släppa lös spelarna helt efter eget bevåg så måste man isf införa rejäla risker. Anledningen till att inte fler personer i verkliga livet ger sig ut å rånar banker och har skottväxling med poliser på daglig basis är ju för att du faktiskt riskerar att mista ditt eget liv. En digital värld saknar nästan helt konsekvenser då det alltid i princip bara är att starta om.

Medlem

Spelet lär bli ett PvP spel där alla dödar alla som vanligt, och kan man inte döda andra spelare så är det ju inte direkt ett verkligt spel

Medlem
Skrivet av Komured:

Anledningen till att inte fler personer i verkliga livet ger sig ut å rånar banker och har skottväxling med poliser på daglig basis är ju för att du faktiskt riskerar att mista ditt eget liv.

o_O

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Beundransvärd ambition, men går den att göra verklighet av med ett litet team och en i sammanhanget blygsam budget på 150 000 kanada-dollar? =/

Den siffra på Kickstarter är bara för "JA! VI VILL HA!", om den uppnås så får dom en mycket större budget tack vare (onämnt-företag)
Dom nämner detta i kommentarer på youtube

Medlem

Altis life är ju rätt så kontrollerat, går man trevor i det så blir man snabbt gripen av polis och bannad för att man inte rollspelar.

Så modereras servern tillräckligt så lär det inte vara så kaos ändå.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Altis life är ju rätt så kontrollerat, går man trevor i det så blir man snabbt gripen av polis och bannad för att man inte rollspelar.

Så modereras servern tillräckligt så lär det inte vara så kaos ändå.

Dessutom borde det rimligtvis attrahera en ganska snäv målgrupp, så rent praktiskt borde det inte bli alltför kaosartat.

Lustigt ändå hur ARMA-moddar verkar ha högst chans att utvecklas till fristående spel.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Skulle bli fantastiskt speciellt om man behövde gå igenom utbildning för att bli vissa yrken t.ex. polis. Är mest rädd för att folk inte kommer spela seriöst och t.ex. döda civila som polis, begå massmord, bli seriemördare som går och dödar alla invånare os.v... skulle bli bäst om endast rpg entusiaster spelade och inga omogna p12or etc.. som förstör. Hoppas att polis är mer än att springa runt och döda kriminella, hoppas att om man dör är man död. os.v.. Så länge jag kan ha en privat server där endast seriösa rpg nördar kan spela.

Medlem
Skrivet av KeeperofMee:

Skulle bli fantastiskt speciellt om man behövde gå igenom utbildning för att bli vissa yrken t.ex. polis. Är mest rädd för att folk inte kommer spela seriöst och t.ex. döda civila som polis, begå massmord, bli seriemördare som går och dödar alla invånare os.v... skulle bli bäst om endast rpg entusiaster spelade och inga omogna p12or etc.. som förstör. Hoppas att polis är mer än att springa runt och döda kriminella, hoppas att om man dör är man död. os.v.. Så länge jag kan ha en privat server där endast seriösa rpg nördar kan spela.

Förhoppningsvis så kommer sånt beteende att straffas på ett eller annat sätt. Man ser ju ett fängelse i videon, så jag antar att det är där alla P12:or kommer att sitta till slut.

Medlem

Låter som en fantastisk idé på pappret. Jag hoppas bara de har ett VÄL utarbetat system av morot och piska för att hindra folk från att kuka ur totalt och bunnyhoppa baklänges ned för gatorna.

En del av vilket kan vara, som de säger, att skilja på officiella och community servers, och kanske ha ett "strikt" gamemode med hårda RP-regler, och ett mer trolligt som liknar Gmod eller GTA.

Jag vill spela en värld där man seriöst riskerar mycket genom att köra mot rött framför en snut på en helt vanlig gata. En värld där man seriöst får sitta länge i finkan om man beter sig. Och en värld där möjligheten alltid finns att muta snut-spelaren om man råkar ha en resväska med drogpengar i bakluckan.

Medlem
Skrivet av Draug:

Herpily derp. Nyanser? Historia? Beteendevetenskap? Känsla för smak och änständighet? Pffff... larv!

http://content.ytmnd.com/content/1/b/c/1bcc59a6babe3b5e11ba09...

http://s3-ec.buzzfed.com/static/enhanced/webdr06/2013/7/4/11/...

FTFY

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

... en tolvårings version av GTA5.

GTA5 är en tolvårings version av GTA5 Inget ont om GTA5, det är väldigt kul men onlineläget är väldigt "tolvårigt" dvs spelarna.

Medlem

Värt att notera att Paratus också var/är en dev på Mortal Online

Medlem

Tycker att reglerna på dom flesta altis life-servrarna är för hårda.
Hoppas reglerna blir mer slappa, men att polisen har en logg för mord och liknande. Så att man kan råna folk och låta dom leva för att dra mindre uppmärksamhet till sig.

Vilka brutala scener det kunde utspela sig i altis life, synd bara att man väldigt ofta blev bannad några dagar som följd.

Medlem

Jag skulle vilja se ett sådant här spel där världen är lite RTS/FPS, så säga att spelarna börjar i en väldigt primitiv värld sen genom att samla ihop resurser osv, så kan de bygga ut med nya hyddor och liknande för stammen vilket sedan blir en by/ i medeltiden och ju längre spelare på servern kommer för att samarbeta där de bidrar till projekten det vill, som långsamt byggs när det är klart, där det finns massor av "mindre" uppgraderingar och folk måste samla/jag/laga/köpa mat osv allstå en simulator som börjar när vi är grottmän och slutar i space age? jag vet att det skulle krävas enorma resurser och kommer aldrig hända, men jag skulle lätt vilja se en 2 - 300 player map i stil med arma 3 fast större map där man hjälps åt att föra mänskligheten frammåt genom våran civilisations evulation:),

men även kan göra inbrott eller brott generellt om servern tillåter det, och sedan kan man ha vissa moment i de olika tidsåldrar där man till exempel om man satsat hårt på religon så kan det dyka upp fiende npcer som har en annan religion"aka holy war" osv, som för krig ett "tag?" mot en och där man på ett RTS sätt kan köpa mark och placera ut en affär t, ex men man var tvungen att "bygga affären själv i fps med sin karaktär" detta skulle såklart själv regleras eller finnas ett klagomål system då man inte kan behålla en villa mitt inne bland höghusen om majoriteten klagar på det mitt i en stadskärna det är bara det nya drömspelet jag har:) omöjlig jag vet men man kan drömma:)

så TL;DR ett simcity/the sims/arma 3 liknande first person simulator där man bygger städerna själv samlar resurser osv, man börjar i stenåldern och jobbar sig frammåt och självklart med katastrofer som kan uppstå, och när man kommit till space age? så kan antingen en appocalyps ske om folk vill börja om och bygga ny stad, eller så får man flytta sig till en annan "planet" i en expansion:9 som sagt omöjligt att genomföra men jag skulle jättegärna vilja spela det i vilket fallxD

alternativt ett nytt piratspel som har en stor map och flera 100 spelare kan vara aktiva samtidigt och man kan ha episka båtstrider!, sorry har något speciellt för spel där man kan köra krigsföring på vattnet med båtar från det århundradet, och hur taktiska man kan göra såna spel mitt favorit spel inom den genren är fortfarande det missvisande pirates of the caribbean 1^^

Medlem

Varför ska allt nu för tiden vara en mod? Gör ett fristående spel med samma idé istället.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Loltron:

Altis life är ju rätt så kontrollerat, går man trevor i det så blir man snabbt gripen av polis och bannad för att man inte rollspelar.

Så modereras servern tillräckligt så lär det inte vara så kaos ändå.

Dessutom borde det rimligtvis attrahera en ganska snäv målgrupp, så rent praktiskt borde det inte bli alltför kaosartat.

Lustigt ändå hur ARMA-moddar verkar ha högst chans att utvecklas till fristående spel.

Ah jo, det är ju verkligen en nisch.
Jo det är lustigt, life servrarna håller ju en rätt hög population mestadels så det finns ju intresse iaf

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Varför ska allt nu för tiden vara en mod? Gör ett fristående spel med samma idé istället.

Det är ju det de gör?

Inaktiv
Skrivet av MMO4Life:

Varför ska allt nu för tiden vara en mod? Gör ett fristående spel med samma idé istället.

Jävla pajas och/eller troll. Prova läsa nyheten innan du kommenterar.

Medlem

Jag vill ha ett mmo där jag kan sitta framför datorn och spela ett mmo. Freedom to do what ever you want.

Medlem

ugh vilken lång release date

Medlem

Alldeles för ambitiöst. Att göra en kopia av verkligheten där spelaren själv väljer vad som ska hända är kanske inte omöjligt men det känns inte speciellt troligt nu. Om 50 år kanske när AI har utvecklats till den grad att den kan betrakta världen ur en människas ögon och sedan programmera och animera en kopia helt på egen hand.

Enligt mig så är det som gör livet underhållande och värt att leva, ovissheten. Man vet aldrig vad som väntar runt nästa hörn. För att få in det i ett spel måste det spelet ha ett så extremt djup som för mig ter sig omöjligt att skapa i dagsläget. Jämför man med allt manskap och den budget som GTA5 hade så är det omöjligt att vara positiv. Jag är ett stort fan av GTA5 men spelet har inte speciellt mycket djup. När man levt i den världen en månad så har man sett allt och gjort allt. Flera gånger om. Eliten kommer som i alla MMO stanna kvar. Njuta av sitt övertag och samtidigt tränga bort ångesten över alla timmar man slösat bort för att skapa sig den makten. Men när ingen vill vara bottenskikt försvinner eliten också.

Garanterad flopp helt enkelt. I ett spel ska det vara livet deluxe. Det är därför GTA lyckas så bra. Fokus på det som man inte kan göra i verkliga livet. Tidigare kommentarer pratar om total frihet i spelet. Att kunna göra vad man vill. Det finns inte speciellt mycket frihet i verkliga livet så hur ska man implementera det i ett spel? Överambitiöst...

1
Skriv svar